Bild
Nästa artikel
Toyota Yaris har fått en ny front.
Bakpartiet ska även det vara omdesignat.
Två nya karossfärger: Hydro Blue och Tokyo Red.

Nytt plyte på Toyota Yaris

Nyheter

Småbilen uppdateras utseendemässigt och motormässigt inför 2017.

Front och bakparti har fått ny design för att ge en mer vass och sportig look. Omarbetade LED-strålkastare och ytterligare två karossfärger – Hydro Blue och Tokyo Red – är andra saker som är nya för i år.

I motorutbudet ersätts 1,33-litersmotorn med en 1,5-liters fyrcylindrig bensinare på 110 hästkrafter. Förutom att den är starkare sägs den nya motorn sänka bränsleförbrukningen med 12 procent. Hybridmotorn har fått sig en översyn och ska enligt Toyota accelerera tystare.

Det finns inga prisuppgifter på ansiktslyfta Yaris än.
 
Diskutera: Vad tycker du om Toyota Yaris?
 

Kommentarer

#1
2017-02-08 11:38

Alltså den växelväljarplattan (?)

Sålde MB ut de som fanns över från 80-90-talet?

Jämfört med denna så känns nya RIO top of the line.. Tyvärr tycker jag att den faceliftade Yarisen ser gammal ut innan den ens kommit.

För att balansera ut lite.. Utsidan är ändå ok! Ingen über-vulgo-grill, ingen rymdforskare som gått nuts på designen. Dock så känns den som sagt gammal. Ett mellanting efterlyses.

Inredningen är dock något som jag inte hittar mycket bra om.

Än en gång...tyvärr Toyota. Detta gick inte hem hos mig.

#2
2017-02-08 11:47

Den nya fronten ser ännu "surare" ut med sina hängande mungipor och ihopknipna ögon.

#3
2017-02-08 11:54

Fin bil med lite för stor grill..

#4
2017-02-08 12:05

Svenska rallyt edition.......

#5
2017-02-08 12:38

Hemsk grill i sann T-anda.
Men det är kanske bra för vissa att de är konsekventa med sin avskräckande design.
Jag tycker det är tråkigt, jag saknar den sobra design som fanns för ca femton år sedan, jag tyckte vissa modeller var riktigt snygga.

#6
2017-02-08 13:09

Kanske helt har fått hjärnsläpp men är inte helt nya Yaris på G ut, tyckte jag läste provkörning av en maskerad förseriebil i en brittisk tidning nyligen.

#7
2017-02-08 13:31

"för lite för sent", skulle istället behövas en helt ny generation av Yaris, den nuvarande är inte så rolig och känns gammal. Även hybriddrivlinan är gammal nu och behöver ersättas med senaste generationens teknik.

#8
2017-02-08 15:15

Dyr och liten, är detta något som säljer i denna tid? Mindre än golf klass tycker jag ointressant för egen del.

#9
2017-02-08 16:40

Utsidan är horribel och insidan ännu värre, grovt tillyxad svart plast hämtad direkt från tidiga 90-talet.

#10
2017-02-08 16:40

Även om du Styggavargen inte tycker att det behövs bilar under Golfklassen så är det helt klart ett behov om du ser till t ex hela Europa. Och du gillar ju mindre/lättare/bensinsnålare bilar så inget fel i en Yaris - frånsett det som även Vidstige säger att den känns gammal och omodern. Upplever HSD-drivlinan i hittillsvarande modell som oerhört "tråkig" och vid mina egna provkörningar drog den dessutom mera än en Auris kombi HSD. Är det så att det är en ännu äldre HSD-generation i denna än i Auris HSD ?

#11
2017-02-08 17:51

Den har helt klart utseendet emot sig

#12
2017-02-08 17:57

Styggavargen är konsekvent inkonsekvent. Han gnäller ständigt över stora bilar p.g.a. bränsleförbrukningen - här har han en bil som är snålare än hans törstiga Octavia, men den duger inte. Jo det gör den, Styggavargen, det är bara du som har valt att köra en större bil än så.

#14
2017-02-08 20:08

Usch fy, ful som stryk !

#15
2017-02-08 20:33

Dyr, tråkig och bullrig. Obekväm dessutom.
Här har till och med Kia och Hyundai bättre alternativ.

#16
2017-02-08 21:15

Nää igen nya facelift Yaris 2017 är med samma form som stor gapa SafetySense från Continental som tidigare modellår 2016 med Yaris, Avensis och Auris som har problem blinkade gul lampa efter fukt inne kamera. Det är fortfarande problembil och trist interiör och tråkigt att köra!

#17
2017-02-08 22:13

Med den fronten och grillen får mig nya Yarisen att genast leta vidare bland bilutbudet. Att inredningen är svart som natten gör inte saken bättre.

#18
2017-02-08 22:45

Ytterligare en fräsch bil från Toyota!!!

#19
2017-02-08 22:47

Snygg, komfortabel kvalitetsbil för bilintresserade köpare!

#20
2017-02-08 22:52

Den ytterst potenta motorn måste ha god tillgång till luft för att kunna andas och kylas ned.

Havstemat..Angry little Piranha fish!

#21
2017-02-08 22:56

Helt otroligt hur man orkar gnälla så mycket på en bil som inte är extrem på något sätt, hade det varit en tysk tillverkare så hade hyllningskören varit igång från samma personer som nu spyr galla för det råkar vara fel emblem på bilen :)

Detta får mig att inte skriva så mycket på denna sidan längre

#22
2017-02-08 23:06

Simon det är för att de utklassar allt tyskt i varenda undersökning som görs oavsett vad de mäter. Måste kännas nedrigt.....

#23
2017-02-09 07:35
#24
2017-02-09 15:18

Lexus Yaris?

#25
2017-02-09 21:01

Usch! Kanske är upphetsande om man är 80+

#26
2017-02-10 11:05

Det går bra just nu för Toyota Yaris o Jari Matti Latvala ute i skogarna i Värmland o Norge.......;o)
Upphetsande om man är 80+......

#27
2017-02-10 20:07

Tycker inte den yttre designen var så förfärlig. Men jag tycker det finns snyggare småbilar.

#29
2017-02-11 17:51

Tänker och tänker.
Varför skulle man välja denna?

#30
2017-02-12 19:53

Roy, det svarade ju Shogun på i #26.
Han vann ju och det är väl den bilen som det skrivs om här.
Eller?

#31
2017-02-12 20:03

Roy, Yaris är populär för att det är en funktionell småbil som bara går och går.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.