Bild
Nästa artikel

Nya vägen att sälja och köpa bil

Nyheter

Nu kommer uppstickaren som vill ändra ordningen bland annonsplatserna på nätet. På Bilgaraget.se kan du enkelt och kostnadsfritt köpa och sälja begagnade bilar.

Bilgaraget.se är en ny webbplats som ska göra det smidigare att köpa och sälja begagnade bilar.

- Vi vill vara ett verktyg som ökar förutsättningarna för att få en bil
såld. Och Bilgaraget.se är för bilar. Bara bilar och inga soffgrupper,
säger Toni Simola, vd för Bilgaraget.se.

Alla annonser samlas
Bilgaraget.se möts annonser från konsumenter och bilhandlare och skapar tillsammans den enda annonsplatsen som behövs för begagnade bilar.

Dessutom är tjänsten gratis för privatpersoner.

Bilhandlare betalar en avgift på 1 000 kronor per månad, oberoende av hur många bilar som säljs eller annonseras ut.

Utvecklat för bilar
Med ett smart sökverktyg kan konsumenter snabbt hitta rätt begagnad bil att köpa.

Att ladda upp en egen annons är också enkelt och görs genom att kryssa i ett formulär.

Självklart går det också att ladda upp bilder, också det gratis.

- Bilgaraget.se är till skillnad från många andra annonsplatser utvecklat med bilar i åtanke och av personer som kan bilar, säger Toni Simola.

Annonserna blir snabbt fler
Just nu finns ungefär 19 000 bilar utannonserade - och de blir fler varje dag.

Bilgaraget.se presenteras i samarbete med Vi Bilägare, Sveriges största biltidning.

Vi Bilägares chefredaktör Nils-Eric Frendin säger att samarbetet passar tidningen perfekt eftersom många läsare är intresserade av begagnade bilar.

- Det finns liknande annonsplatser, men den här är renodlad för bilar och med många smarta och enkla lösningar, säger Nils-Eric Frendin.

Kommentarer

#1
TrolleDeLila
2010-01-12 13:54

ÄNTLIGEN. Vilken fin idè ni har kommit på... TACK... jag tror att det kommer att bli JÄTTEBRA. Lycka till.

#1
Conny Karlsson
2010-01-12 14:47

En mycket bra ide'. Ska lägga ut min Saab 9-5 aero kombi till salu snart. Har rullat ca 20500mil och är i bra skick. ev byte till en Lexus. ring 0552-30167 mobil 070-3147828

#1
Aeros
2010-01-12 15:39

Lycka till Conny med försäljningen av din 9-5 Aero. En trögare bil att sälja av detta sjunkande slagskepp har jag aldrig sett maken till.
Köper du en lexus kan du i alla fall vara säker på att grejerna håller. Vet vad jag talar om då jag ägt bägge märkena och skulle aldrig rekommendera ngn att köpa en 9-5 Aero.

#1
Conny Karlsson
2010-01-12 15:50

Aeros. Men Saab 9-5 är ju en kanonbil utvecklad för svenska förhållanden brukar det framhävas av anhängare. Vad tror du jag vill byta till Lexus för......? Nej det var nog ett hjärnsläpp från min sida att köpa sig en Saab. "Men det är ju en svensk kvalitetsbil" (ironi)

#1
Larsson
2010-01-12 16:57

Conny svarar på sitt eget inlägg, yey. Bara för att du inte gillar Saab så behöver du inte smutskasta märket.

#1
Sebastian
2010-01-12 22:33

Var finns Lancia eller Daihatsu? Varför inte ta med det också när ni endå har "Wilk" och "Kabe" i listan.

#1
Zeb
2010-01-14 10:45

Jag saknar sökgruppen SUV" !

#1
Zeb
2010-01-14 10:45

Jag saknar sökgruppen SUV" !

#1
Ron
2010-01-15 09:22

Saknar möjligheten att endast titta på bilar från privatpersoner resp. bilskojare. En av blockets bästa sorteringsmetod...

#1
Toni Bilgaraget.se
2010-01-15 14:20

Hej Ron, i avancerad sökning kan man välja att söka bilar på bara handlare eller privatperson.

#1
Jan-Peter Österman
2010-01-21 15:34

Nu är det ordning och reda. Inga soffgrupper bland bilarna, som VD:n för Bilgaraget så träffande uttryckte det. Bra jobbat!

#1
Lasse
2010-01-25 21:54

Nja, än finns en bit kvar till blockets kvalitet. jag sökte på "type R" i fritext på avancerat men fick ingen träff. försökte gå den lååånga tråkiga tvingande vägen över personbil-honda-civic för att sen skriva effekt över 200 hk. Lika tusan fick jag heeela långa listan på alla civic...hå hå, ja ja.

#2
2011-02-19 12:18

Nej, jag är verkligen inte imponerad av varken Bilgaraget eller Hojtorget, då det inte finns en enda support som kan svara vid ev. proplem.Det är ljusår från Blocket vad det gäller support! För den lyser totalt på både Bilgaraget och Hojtorget med sin frånvaro! Men, jag förstår. Det är ju gratis för privatpersoner.....

#3
2014-09-04 18:46

Hej alla glada bilägare!
Nu kan du annonsera ut din bil helt kostnadsfritt på www.förmedlarbil.se
Vi är en annonsplats för de bilägare som vill byta in eller sälja sin bil till bilhandlare.
Nu slipper du ringa runt till alla bilhandlarna i ditt län och fråga vad de är villiga att betala för din bil.
Med Förmedlarbil får du snabbt och enkelt bud från kvalitetssäkrade bilhandlare i ditt län.

Med vänliga hälsningar
Förmedlarbil

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.