Nästa artikel
Nya Renault Espace kostar…
Nyheter

Nya Renault Espace kostar…

Publicerad 4 mars 2015 (uppdaterad 4 mars 2015)
Nya Renault Espace börjar säljas i Sverige under våren.
Svenska priser och utrustningsnivåer för nya Renault Espace är klara.
Den nya versionen av Renault Espace kommer att börja säljas i Sverige under våren. Två utrustningsnivåer och motorvalternativ finns att välja mellan. 

I Life-varianten ingår bland annat LED-strålkastare, elektroniskt fällbara baksäten, infotainmentsystem med navigation, DAB-radio, bluetooth, USB/AUX-ingång och parkeringssensorer fram, bak och på sidorna. Priset för denna utrustningsnivå med dCi130-motorn och manuell växellåda börjar på 314 900 kronor. 

I den ännu mer påkostade Zen-versionen erhålls även elektroniskt justerbar förarstol med massage- och minnesfunktion, autobromssystem, avståndsvarning, dödavinkelvarning, filbytesvarning, hel-/halvljus-automatik, skyltavläsning, 18-tumsfälgar och värmedämpande vindruta. Priset för denna version med den starkare och automatväxlade dCi160-motorn börjar på 369 900 kronor.

Diskutera: Tycker du att Renault Espace har fått en konkurrenskraftigt pris?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2015-03-04 13:31
Mistro

Svårt att säga innan jag har sett och provkört bilen men många kommer nog oavsett vilket tycka att över 300.000kr för en Renault är för mycket pengar.

#2 • Uppdaterat: 2015-03-04 14:04
Skalman1

Utrustningsnivån låter ju rätt OK, men förmodar man får slänga på lite saker ändock.
En Renault i kostnadsklassen SEK 350-400 000 är aaaaaaalldeles för mycket.
Lär inte bli mycket sålt med denna prissättning.

#3 • Uppdaterat: 2015-03-04 15:28
Raphael

Espace är en stor bil, det är en 7-sitsig buss-crossover och fulladdat med utrustning så tycker jag att den verkar väldigt prisvärd.

#4 • Uppdaterat: 2015-03-04 15:44
Styggavargen

Den ena biltillverkaren efter den andra spottar ut nya fordon med 7 platser och de flesta familjer har inte ens mer än 1-2 barn. Vad är nyttan av att köra omkring med 7-platser? Jag har inte sett att någon använt mer än 5 platser i denna typen av fordon heller fast jag försöker hitta någon som använder kapaciteten fullt ut. Trenden verkar vara just nu att "större" är bättre, man vill ha så stor bil som möjligt. Jag säger inte per automatik att det är fel, små bilar är inte heller bra. Men just nu verkar de flesta köpa större fordon än de behöver. Grannen köpte en VW Sharan, och de är 4 st i den familjen... varför behöver man då en jättebuss?

#5 • Uppdaterat: 2015-03-04 15:50
Raphael

Om man skjutsar barnens kompisar så kan det vara bra med 7-platser. Och när man inte gör det så kan de bakersta platserna fällas ner och då fås ett väldigt stort bagageutrymme istället. Espace tillhör lyxklassen av buss-crossovers och är mer praktisk än de flesta stora SUV:ar trots att den inte kostar mer. Sedan finns den mindre och billigare Scenic för den som inte vill, inte behöver, lyxalternativet.

#6 • Uppdaterat: 2015-03-04 16:07
PREVIA

Mycket smidigare med skjutdörrar på trånga parkeringar än vanliga bakdörrar som Espace har när man sätter barn i barnstolar eller tar ut barnen på trånga parkeringar.
http://www.toyotasingapore.com.sg/Images/wp02_im_tcm310-231298.jpg
Om man har tre barn och någon gång vill kunna ta med en kompis till barnen eller farmor så är det mycket praktiskt att ha en bil som har mer än fem säten i bilen så att man slipper åka i två bilar var gång man har mer än fyra passagerare. Sen kanske man vill få plats med en del bagage till så många personer och då ryms även det i bilen som inte tar större plats på parkeringsrutan än den vanliga kombibilarna.

#7 • Uppdaterat: 2015-03-05 10:45
Skalman1

Folk pratar om "lyx" hit och dit.
Själv skulle jag aldrig ens fundera över att beblanda orden lyx och Renault. Det rimmar helt enkelt väldigt dåligt.
I övrigt väljer jag alla gånger i veckan en Ford S-Max istället. Man får en rejält utrustad S-Max med en riktigt trevlig motor för 350 000. Den är ljusår roligare att köra än Espace och dessutom vill jag nog påstå, utan att vara nobelpristagare i ämnet, att en S-Max 2015 håller en rejält mycket högre kvalitet än allt som andas Franskt.
Andra alternativet för eventuellt övriga dagar skulle vara en VW Sharan som också är ljusår roligare än Espace och över tid garanterat håller en högre kvalitet.
Jag är inte behov av denna storlek på bil nu, men kommer möjligen att behöva det framöver. Kommer då dessutom att kika på beg.marknaden över SUVar med 7 sittplatser. En några år gammal XC90 som idag ny säljs för 500-700 000:- lär man kunna hitta för 400 000 :- lätt.

#8 • Uppdaterat: 2015-03-05 17:32
curry nam nam

Mycket fina bilar Renault :-) väljer hellre Renault än tråkiga tyskar och kines/svenskar, som inte ens håller måttet det minsta vad gäller kvalitet, som det har visat sig i efterhand, tar Renault alla dagar i veckan, ingen Ford på vår gård ;-) Och så rostar ju tråkiga Ford fortfarande, världens sömnigaste märke ;-)
Vill man bli ekonomisk ruinerad köper man tyskt, japanskt, och kines/svenskt/kinesiskt...skräp ;-)

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.