Bild
Nästa artikel

Nya former för Mazda6-kombin

Nyheter

Uppdaterade Mazda6 i kombiutförande har fått en elegant facelift, finjusterade motorer och fler säkerhetssystem.

Mazda säger att det handlar om den mest omfattande uppdateringen hittills av kombin Mazda6. På utsidan har man velat skapa en mer elegant och förfinad design, medan vi på insidan hittar nya säten och finjusterad förarmiljö.

Tillverkarens SKYACTIV-drivlinor har även dem setts över och finslipats, men det handlar fortfarande uteslutande om förbränningsmotorer och inga el- eller hybridmotorer. 

Säkerhetssystemen har dock utökats och Mazda6 har bland annat Radar Cruise Control som nu kan verka i alla hastigheter (tidigare bara över 30 km/h), Intelligent Speed Assistance och en 360-graderskamera.

Externa bilder:

Bilder på inredningen: 

Kommentarer

#1
2018-03-07 17:37

Den snyggaste i klassen om jag ser till insidan men att det yttre hänger inte med.
Det är inget direkt fel på slicka designen bara det den har hängt med så länge nu och även igenom andra märken som t ex Ford, så att det ser inte nytt o fräscht ut längre.

#2
2018-03-07 18:00

Synd på rosten bara rara ärtan annars

#3
2018-03-07 19:20

Ja den har många snygga drag och den ser ut dom en bil.
Det blir spännande att prova nya bensin motorerna.

#4
2018-03-07 19:20

Ja den har många snygga drag och den ser ut dom en bil.
Det blir spännande att prova nya bensin motorerna.

#5
2018-03-07 20:06

Mazda är det bästa designmässigt enl. mig vad gäller Asiaterna.
Smaken är ju förstås som baken men Mazda 6 är en helt okej vagn.
Däremot börjar ju modellens linjer kännas något gamla. Uppdatering på lite småpill hjälper inte längre.
Den borde vara dags att byta till något helt nytt om något år eller två.

#6
2018-03-07 20:13

Den är snygg, speciellt invändigt, helt klart värd en utprovning och jag hoppas att den faller bättre ut än föregångaren som varit för bullrig på de vägar jag färdas.

#7
2018-03-07 20:42

Kommer den med nya Skyactive X motorn?

#8
2018-03-07 21:08

Varför tar inte Sverige in den läckraste Mazda cx4 ? https://www.google.se/search?biw=1088&bih=541&tbm=isch&sa=1&...

#9
2018-03-07 21:20

Mazda har verkligen lyfts sig designmässigt. Där har de andra japanerna något att lära!
Men, den där "balken" tvärsöver instrumentpanelen är lite mysko, det ser ut som att den pressar ner knapparna under den.

#10
2018-03-07 22:20

Ingen carplay tyvärr. Annars hade den stått på listan för nästa bilbyte.

#11
2018-03-07 22:31

VW Polo - CX-4 är enbart för Kinesiska marknaden. Kan inte hitta det nu - men vill minnas att jag läst att den inte riktigt håller samma materialfinnish etc som JDM/NA/EU-bilarna och därför inte riktigt är lämplig här. Kan ju ha drömt det med eftersom jag inte hittar det nu. Kan varit i nåt youtubeklipp med...

#12
2018-03-08 06:53

ingen hybrid, inget köp

#13
2018-03-08 16:56

Fortfarande snygg och interiören är elegant sparsmakad.

#14
2018-03-08 19:14

saabnisse, jag har nu kört 5500 mil med min som jag tog ut i april ifjol, efter några Audi och Volvo senast. Jättebra, lagom storlek och snygg, men vad gäller ljudnivå så är de standard 19-tummarna med sommardäck boven i dramat. Det är ju bättre dämpat i 17 års årgång men på några väglag bullrar det lite, men det gör det även i andra bilar när man går upp så långt i dimensionen. Nu med 16-tummare! går den tyst och fint på alla vägar.Riktiga ballongdäck är det, men attan vad fint o tyst det går.

#15
2018-03-08 21:32

Väldigt fin insida, klart i toppskiktet i klassen

#16
2018-03-08 22:54

Quattron.

Har du 16" fälgar? Vilken modell av Mazda 6 har du då? Jag får på som minst 17" annars tar det i bromsoken. Har en 2.2 Optimum aut awd.

#17
2018-03-10 17:46

Jag har en Mazda 6 Wagon 2.2 Diesel 150 hk 2014 och det går utmärkt att ha 16" fälgar. Har det till vinterdäcken - sommar så kör jag på 17". Men i visst går det behagligare och tystare på ballongdäcken 16" - till viss del beror det ju på att det är mjukare vinterdäck men även dimensionen spelar roll.

#18
2018-03-10 18:24

Shogun, jag har en likadan fast fwd, kanske någon skillnad? Däcken är i dimension 215-65/16 (suvdäck!)

#19
2018-03-10 18:40

Jag vill också lägga till att när jag beställde bilen bad jag om att få bra vinterdäck, inte nåt himpavimpa-märke. När jag la på dessa var det Nokians dubbfria, ganska omgående märkte jag skakningar i bilen vid vissa hastigheter. Körde tillbaka till försäljaren efter några veckor och de balanserade om dem. Flera mekaniker var ute och körde bilen och alla konstaterade att den fortfarande skakade. Från början hade de rekommenderat Nexens dubbfria, vilket jag aldrig hade köpt frivilligt. De la då om till Nexen och bad mej köra några veckor, jag fick gärna komma tillbaka och byta dem mot mina Nokian om jag ville, men si det ville jag inte. Detta är bland de behagligare vinterdäck jag kört, även vinteregenskaperna tycker jag är bra, kanske finns bättre men de duger verkligen. "Vad var det vi sa" dök ju såklart upp men de hade skött detta så proffsigt så det var inget jag tog illa vid mej för. Så kan problem lösas hos de lite mindre märkena...

#20
2018-03-10 21:01

Min har ju original 19" fälgar. 17" fälgar är det minsta som går att ha enligt Mazda verkstaden där jag köpte fälgar o däck Nokia dubbfria.

#21
2018-03-10 22:32

Shogun, det har min också, men i så fall skiljer det pga awd. Det verkar dock lite konstigt, kanske fel info från verkstan? Spelar nog ingen större roll egentligen. Bra bil under alla omständigheter.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.