Nästa artikel
Ny generation av Mitsubishi Outlander på ingång
Nyheter

Ny generation av Mitsubishi Outlander på ingång

Publicerad 24 juli 2020 (uppdaterad 24 juli 2020)
Konceptbilen Engelberg Tourer som visades upp av Mitsubishi 2019 är en försmak på hur nya Outlander kan komma att se ut.
En fjärde generation av den populära Mitsubishi Outlander kommer till USA i början av 2021. Den nya bilen beskrivs som större, tuffare och bättre än någonsin.
Mitsubishi Outlander PHEV har länge varit en av Sveriges mest populära laddhybrider. Tredje generationens Outlander presenterades 2013 och under 2019 fick bilen ett facelift. Nu bekräftar Mitsubishi USA i ett pressmeddelande att en fjärde generations Outlander kommer lanseras under andra kvartalet 2021.

Mitsubishi beskriver nya Outlander som ”större, tuffare och bättre än någonsin”. Den nya bilen ska också ha en distinkt och aggressiv design samt vara packad med tekniska finesser, skriver amerikanska Mitsubishi i pressmeddelandet.

Nya Outlander har med andra ord en hel del att leva upp till. När vi får se nya bilen på svenska marknaden återstår att se.

Fotnot: Bilen på bilden är en konceptbil.

Diskutera: Vad tycker du om  Mitsubishi Outlander?


 

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2020-07-24 08:28
Jarl Karlsson

Har Mitsubishi någonsin tillverkat en snygg bil? Eller ens acceptabel?

#2 • Uppdaterat: 2020-07-24 08:58
Styggavargen

Den där takboxen ser väldigt låg ut.. kan de inte göra den 1 meter hög istället...jag menar, det skulle knappast märkas...

#3 • Uppdaterat: 2020-07-24 08:59
Henrik M

Oja, visst har de det Jarl! Jag ägde första generationens Eclipse, innan facelift var det en riktigt snygg bil för sin tid. Personligen tycker jag även att Sigman var snygg, och Galant HB Från runt 90 var med en ovanligt elegant bil för sin tid. Jag hade en Gti -91 med en även ovanligt varvvillig fin motor.

#4 • Uppdaterat: 2020-07-24 09:05
Raphael

Dagens Outlander är redan stor.
Mitsubishi hade en plats på 80-talet där de stod för egen design och körkänsla med små turbomotorer och växellåda med hi/low läge.
De var även populära på 90-talet där de var mjuka och smidiga att köra med fina inredningar och stora mätare.
Men sedan 00-talet så har de bara gjort flopp efter flopp. De är inte relevanta längre. Tråkig design, ointressanta att köra, ålderdomliga inredningar. Osv.

#5 • Uppdaterat: 2020-07-24 09:30
Masa

Bättre är bra men varför större?

#6 • Uppdaterat: 2020-07-24 09:33
mso 1000

Snygga modeller kommer och går det verkar vara så lite hos alla fabrikat.

Denna outlander ser väl ganska bra ut på den bilden tycker jag när man pratar designen.

Jag kan förstå att många över medellängd över 185-195 kan gilla biltypen men många Kortare får riktigt anstränga sig att häva upp röven i sätet med dyngiga byxben och än mindre kan dom använda en takbox eller skidor på taket eller ens tvätta taket.
Och den designade takboxen är väl låg och fullbredd och lär väl rymma familjens skidor om dom inte ställer sig på kant men pjäxväskan lär väl inte rymmas.

Måste slå ett slag för Skodas riktigt stora skidlucka i armstödet och Skodas egna orginal skidväska som är anpassad för deras skidlucka.
Att slippa jävlas med takbox och rappel på taket. Så jäkla skönt.

#7 • Uppdaterat: 2020-07-24 10:39
Audi 60 L

Stulen design baktill: Volvo XC40. Framtill: Range/Land Rover. Jänkarna lär inte märka det dock.

#8 • Uppdaterat: 2020-07-24 10:40
Audi 60 L

-

#9 • Uppdaterat: 2020-07-24 10:40
ToRy

Håller med Shogun, även om inte heller jag förstår varför "större" skall behövas. Men den säljs på många marknader förstås. I Sverige står och faller Mitsubishis försäljning med den här modellen. Länge var den ensam i segmentet SUV PHEV, och frågan är om den klarar konkurrensen mot kommande Tiguan, RAV4, Kuga m fl i PHEV-versioner. "Tvek på det", som de yngre medlemmarna i familjen skulle säga! :-)

#a • Uppdaterat: 2020-07-24 11:14
LeifV

Ytterligare en bil i "nästan" miljonklassen -inte helt säker på att marknaden enbart består av folk som lägger 600-999 tkr på en bil... det går ju 13 på dussinet av alternativen redan innan denna.

Vore mer intressant om Mitsubishi avvek och släpper en modern uppföljare till i-miev. Typ en eldriven citybil, ett nr större/säkrare än i-Miev, 20 mil "säker" räckvidd (dvs även vintertid), för 149.999 före subventionerna... Ingen infotainment, ingen uppkoppling, inga appar, utan vanliga knappar gör jobbet.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.