Bild
Nästa artikel

Nissan återkallar 250 000 bilar

Nyheter

Bränsleläckage får Nissan att återkalla 250 000 bilar över hela världen. I Sverige omfattas 700 exemplar av Juke och Micra.

På grund av hetta och vibrationer kan bränsletrycksgivaren i insprutningssystemet lossna och orsaka läckage. Inga olyckor orsakade av problemet är kända.

Globalt gäller återkallelsen sju modeller men i Sverige berörs endast Nissan Juke tillverkade i England mellan 18 maj 2010 och 3 januari 2012, Nissan Juke tillverkade i Japan mellan 8 mars 2010 och 27 december 2011 samt Nissan Micra tillverkade mellan 25 januari 2011 och 29 december 2011.

Ungefär 700 bilar har registrerats i Sverige.

I ett mejl till Vi Bilägare skriver generalagenten Nissan Nordic att bilägarna inom kort ska kontaktas för att boka ett besök på verkstad. Där ska bränsletrycksgivaren kontrolleras och vid behov tätas med en ny packning.

Diskutera: Vad tycker du om Nissans återkallelse?

Kommentarer

#1
2012-03-01 13:36

Fin färg med jävligt ful bil...

#2
2012-03-01 14:46

Farsan kollade en då det verkar passa till folk med +60 men det i stort sett fins inget bagage utrymme. Tycker också att bilen bör återkallas för en re design...

#3
2012-03-01 15:17

Den där bilen borde återkallas på grund av att den designmässigt är defekt.

#4
2012-03-01 15:39

Ja, återkalla alla permanent.

#5
2012-03-01 16:08

Varför ska man göra det A5an SB? Tycke och smak är olika. Alla Audi ser ju lika ut intill självutplåning,så det kvittar vem du köper ingen ser någon större skillnad mer än att den är just större eller mindre. "Bara döda fiskar följer med strömmen" ;o)

#6
2012-03-01 16:45

Och andra kopierar rakt av: http://dl.dropbox.com/u/599230/kiabmw.jpg

Hänger inte Kia ihop med ett annat koreanskt bilmärke? ;-)

#7
2012-03-01 16:57

Vad har det med Nissan att göra? Alla tar influenser av varandra idag. Denna Kia är ju BMW fram och Lexus Gs bak,sämre förebilder kan man ha,tex Audi! Ingen vill se ut som Audi ingen kopierar dom,de ser helt enkelt ut som ett glasvatten. Så det lockar inte att kopiera den designen,har du sett någon göra det som vill vara exclusiv?

Då är det BMW,Lexus,MB som gäller för "vi som vill upp"......;o)

#8
2012-03-01 17:03

Den bilen borde designas.

#9
2012-03-01 17:06

Det bästa man kan säga om Joke, Yack, Juck, eller vad den nu heter, är väl att den har en egen design.
Knappast funktionell och ful som en Multipla, utan enbart egen. (och ful i mina ögon)

Vad var frågan? Nissans återkallelse?
Ja, det är ju bra att de tar in bilarna och kollar dem. Bilbränder är ingen hit.

#10
2012-03-01 17:52

Helt ok att köra dock!

#11
2012-03-01 19:11

Med tanke på bilden och rubriken så ligger det när tillhands att tro att det är designavdelningen som återkallar. - Äntligen, tänker man!

#12
2012-03-01 23:04

Shogun, är det dags igen? Varifrån tror du Hyundai hämtat sina LED varselljus? Knappast från det tråkiga tyska bilmärket från Ingolstadt? ;-)
Och nya I30 är ju verkligen inte lik I40...

#13
2012-03-02 07:39

Jag håller med flera här: fulare bil får man leta efter.

#14
Juppe
2012-03-02 10:38

@Shogun
Du gör dig ju bara löjlig med ditt dravel. Med ditt köp av en Hyundai i40 har du diskvalificerat dig själv att för överhuvudtaget prata om design.

Det faktum att Audi vunnit det mest prestigefulla designpriset på världens största motormässa 3 gånger de senaste 4 åren, är något du väljer att fullkomligt ignorera. Struts?

#15
2012-03-02 11:58

Juppe.

Detta är tydligen ett mycket känsligt ämne för dig! Men faktum kvarstår. När märken som Kia, märken som vill upp,så kopierar man BMW,Lexus,MB inte Audi. De är helt enkelt för slätstrukna i designen,ungefär som ett glas vatten.

Så var det detta med det tyska designpriset Golden Award Design där i40 slog nya Audi A6
har du glömt det redan? Det måste sitta som en tagg i bröstet på dig.
Så hete det "struts" ;o)

http://www.vibilagare.se/nyheter/hyundai-i40-har-basta-karossen-34635

Känsliga dessa premiumbils ägare när de inte får vara bäst alltid. ;o)

http://www.e24.se/lifestyle/fart/genant-enkelt-att-fa-oss-att-sla-till_3334629.e24

Lite dyrare plast,sen är det klart= köp av premium bil.

#16
2012-03-02 12:24

@Shogun:
Jag håller delvis med dig dvs denna nissanbilen e ful som stryk men däremot är hyundai i40 faktiskt riktigt snygg men att den skulle vara lika bra eller bättre än de tyska premiumbilarna tex BMW, Audi och Mercedes det har jag faktiskt svårt att tro men som sagt var, snygg det är den!

#17
2012-03-02 12:27

Små hundar skäller mest. Så är det.
Beror på att de känner sig just...små...
Attack är bästa försvar.

Kanske därför Kia döpte sin tolkning av BMW till just canine?

Men I40 är nog bra för dem som inte vill betala för onödiga saker som t.ex. kvalitetskänsla. Där når den ju nämligen inte ens upp till Volvo-nivå.
Och hur Volvo står sig mot t.ex. Audi kan man läsa i ett test som Shogun själv länkat till.

Även Vib skrev så här när de testade I40 mot V70: "Volvon har bättre komfort och lastförmåga och högre kvalitetskänsla"

#18
2012-03-02 12:31

@Aq:
Att Volvo V70 har bättre kvalitetskänsla än hyundai behöver man väl inte ens fundera på, eller? Det verkar onödigt att länka till självklarheter!!!

#19
2012-03-02 12:47

A_q

Och hur står sig Audi mot Lexus i riktig kvalitet och kvalitetskänsla?! Läs detta test.

http://www.automotorsport.se/media/biltester_pdf/061302.pdf

Visst har V70 en högre kvalitetskänsla än i40 men det lider inte jag av så mycket. Då skillnaden är så liten,sedan så tycker jag i40 är en snyggare bil,eller rättare sagt frugan då det var hon som valde bil.

Så som du lider av att Audi är sämre än Lexus i avseende riktig kvalitet och kvalitetskänsla.......;o)

Klart att Kia kopierar Bmw och Lexus och MB i sin nya premiumbil,det är ju de som är ledande när dessa "märken som vill upp" som Kia designar sina bilar. Ser du någon som härmar Audis design? Nej,den är för utslätad som ett glas vatten.

#20
2012-03-02 14:04

Fast du får nog demontera din LED varselljus då. För varifrån kommer den influensen?

Har läst det där testet för 5 år sedan. Var även och tittade på Lexus då. Hade som sagt en Lexus som tjänstebil.
Som vi redan avhandlat i en annan tråd så finns det ju många tester som säger motsatsen gällande Lexus vs Audi. Då på årets bilar.
Så att...

Förstår att du kämpar för att få samma smak som frugan, lugnast så. ;) Ha ha!

#21
Juppe
2012-03-02 14:29

@Shogun

Hyundai vann pris för "bästa kaross" - en tillverkningsteknisk process. Inte för sin design. Läs artikeln själv, eller be någon läsa den för dig.

Sen är det ganska komiskt med testet du länkar till på AMS. Har du läst det själv? :D
Lexus kommer sist eller näst sist i nästan alla moment.
Efter 7 moment kan man se följande resultat:

Audi 87%
BMW 86%
Volvo 85%
Lexus 83%

Ser man på slutresultat kan man även se att Lexus kommer SIST (efter Volvo) i momenten Körglädje och Motor/Växellåda. Stenåldersteknik??
Hahah Shogun, snacka om självmål!

#22
2012-03-02 14:35

A_q

Nu hade du slut på argumenten. Lexus är betydligt mer högkvalitativ bil än Audi i allt. Från riktig kvalitet till kvalitetskänsla. Läs även nyaste Auto motor sport i senaste numret.

Du måste vara väldigt fascinerad av ledljus,vad är så märkvärdigt med det? Det är ett mode som allt annat. Se bara vad Lexus åstadkom med Lexus is 200 när den kom 1999 med sina klarglaslampor. Varenda en kom med detta senare,för att inte tala om eftermarknaden till massor av modeller. Så en mode grej bara,men visst för Audi är det en "högteknologisk" vorsprung durch technik......;o)

#23
2012-03-02 14:57

Juppe.

Men du är ju så fascinerad av plasten i Audi,nu kan du se vilka det är som är mästare i riktig kvalitet och kvalitetskänsla,det är Lexus och inte Audi.

Sedan hur läser du slutresultatet? Du är en stor lögnare! Lägger in länken här nedan.

http://www.automotorsport.se/media/biltester_pdf/061302.pdf

Här kan man läsa att BMW placerades som 1:a och Audi och Lexus som delad 2:a och Volvo sist. Du läser ju det du vill se och tolkar som du själv vill att resultatet ska vara.

Kvalitet och kvalitetskänsla Lexus mästare,och det är ju det man vill ha i en premiumbil,ingen plastig Audi ;o)

Saxat ur testet.
Kvalitetskänsla & Image/design. Att bygga
ihop en bil är inte den största utmaningen.
Det måste kännas välbyggt – och helst vara
det också.
Solklart MVG får Lexus på den punkten.
Inte nog med att japanerna hittills varit bäst
på att bygga driftsäkra bilar. Nu tar man även
kungakronan ifrån Audi som traditionellt
brukar vara bäst på kvalitetskänsla. Audis
trumfkort, dörrklangen, får se sig slagen med
en hårsmån.

Rent inköpsmässigt är Volvo S80 den klart
”billigaste”, men på grund av att S80 inte är en
etablerad modell i lyxbilsklassen så är andrahandsvärdet
inte helt i nivå med mer kända
märken som Audi, BMW och Lexus. Därför
blir det ingen seger i ekonomironden för S80
V8 AWD. Lexus är det mest ekonomiska valet
tack vare likvärdig driftskostnad som Volvo,
samt att Lexus har en beryktad förmåga att
aldrig gå sönder. Audi är den klart dyraste att
äga: inköpspris, bränsletörst och stor värdeminskning
sänker ekonomibetyget i havet.
Sammantaget så har Volvo byggt en sjuhelsickes
bil. S80 har otroligt många kvaliteter,
men det räcker inte ända fram i slutändan.
Konkurrenterna har redan vanan inne
att bygga lyxbilar, men som det första riktiga
försöket är nya S80 imponerande.

Intryck
Gunnar Dackevall.

Det här testet behandlar tre bilar med
1900-talsteknik, och en – Lexus hybrid
– som redan befinner sig en bra bit in i
2000-talet. För den lille ingenjören är det
en våt dröm att följa kraftflödets vägar
och stapeldiagrammens variationer, och
njuta av varje sparad kilowatttimme som
motorbromsen regenererar. Effektmätaren
är en lysande idé som helt kompenserar
för frånvaron av varvräknare och
nu vet vi; framtiden blir ännu roligare än
forntiden.

Haha,"1900tals teknik mot 2000talets!" "framtiden blir roligare än forntiden" säger Dackevall på AMS. Hahaha,Audi forntiden...... vorsprung durch technik.....hur stämmer detta med verkligheten,bara massa floskler.

Lexus är framtiden och vorsprung durch technik!

#24
2012-03-02 15:21

Shogun, jag tror att du måste tömma din klippbok. Den där länken har du klistrat in ~100 ggr. ;)
Apropå att ha slut på argument....;-)
Men vänta, du brukar ju faktiskt även klistra in en annan länk, få se nu. Vilken var det...

När det gäller LED så är det inte bara en designpryl. Vilka fördelar LED torde du redan veta. Så jag ska inte dra det.

Jag är fascinerad av LED. Helt rätt. Detta pga dess fördelar både funktionellt och designmässigt. Speciellt nu när jag upptäckt vilka fördelar det har på halv/helljus. Men du kanske föredrar en eftermonterad ljusramp?
Det är väl inte LED-ljus i rampen? För det verkar bara vara en fluga.

Men du kan vänta ~5 år så kommer det säkert även till Hyundai. Så länge får du glädjas åt att du har några LED-punkter bak och fram. Det som Audi började med för ~7 år sedan. ;-)
Åsså rattvärmen då. Ka-chow!

Men kanske du ska få en poster med Dackevall på? vill du ha den 50x70 eller 70x100?
Den tidningen torde du nu ha bläddrat sönder. Den är ~6 år gammal, men fortfarande aktuell. Eller kanske lika modern som din I40?

Om du läser en senare AMS, från typ detta årtionde står det i deras test med A6 Avant "Vilken bil! Med stor dieselsexa och quattro ligger A6 snubblande nära titeln världens bästa kombi". Samt "Teslaget är eniga. Den känns bra, ser bra ut och drivlinan ger en skön känsla".
"Audi utmärker sig med en enorm jämnhet. Behöver du inte maximala innerutrymmen är Audi bästa valet med högst körglädje"
Motorn: "Snålast bland sexorna" Matchar fyran i Mercan"
Men det var inte din favvo Dackevall som tyckte till förstås.

#25
2012-03-02 15:36

Bajs bilar, Skyline däck rök kan göra att era LED inte syns ens på 1 meters distans och allt detta för runt 80K och om 10 år blir den ännu häftigare & dyrare! Enda rätta bilar är de som ÖKAR i pris, allt annat är trams! Ochjajagskakastadjävlastereoochhögtalareochallskrotsomväger, yiiihaaaa, snart är våren här ;)))) ni anar inte vad den rätta bil glädjen är. Gå och köp en Honda NSX, en Lancia Delta Integrale, en 1 serie M3, en Testarossa, en 911, en Honda S2000, en Ducati 848, vad som helst men inte en kontursråttaaudilexusskitbil. Så här är det: EN ANDRA BIL ÄR INGETING MAN BRYR SIG OM, skaffa en entusiast bil eller hoj ni alltid har drömt om, spara pengar på köpet och njut! Att välja bort en Audi eller BMW är att ha råd att köpa BÅDE en entusiast bil eller motorcykel som ni har drömt om och en ny fin mellanklassbil för mindre pengar. Säg tex Moto Guzzi Griso för 100K och max utrustad Renault Laguna för 160K = 260K vart 5-e år i stället för Audi A4 och kuxxx i handen vart 5-e år…visa människor är klokare och vet hur man njuter i livet! VRRRROOOOM, vist är jag galen (i bilar)

#26
Juppe
2012-03-02 15:40

@Shogun
Du är riktig rolig! Inte ens mot en 8 år gammal Audimodell kan Lexus mäta sig.
I 7 av 8 moment kommer man sist eller näst sist. Om du inte ser det från testet du länkar till får du be någon förklara för dig.

Tidigare har du tjatat om stenåldersteknik hos tyskarna. I de tekniska grenarna Körglädje och Motor/Växellåda så kommer Lexus sist ... SIST!! Hysteriskt roligt! Man får på pälsen av Volvo. Snacka om stenålder.

#27
2012-03-02 16:35

A_q.

Visst är det jobbigt att inte få vara värst? LEXUS Vorsprung durch technik,och inte bara floskler.......

Diesel är forntid! Audi har inte kommit till framtiden än!

Vad kul det är att reta upp tyska premium Audi ägare och visa att de inte har "försprång genom teknik",och de fattar inte att man driver med dom hela tiden,hahaha. De vill vara värst hela tiden och tro att de har det bästa. När de får mothugg etc så går de upp i taket. De ska vara bäst,de vill bli bekräftade. Varför tror du motortidningar skriver att tyska Audi vinner tester mfl? Jo,de vet att dessa ägare vill höra att deras bilar är bäst så att de (målgruppen)ska fortsätta att köpa deras tidningar. Så är det och det är kul att se hur du reagerar,det stämde precis med det jag förutspått hur det skulle utveckla sig. Känn dej avslöjad A_q!

Hyundai i40 den nya premiumbilen,med extraljusramp gratis monterad. Hehehe.....

#28
2012-03-02 17:02

Jo, så sant.
Nästa år kommer Lego att släppa en fullskalebil. Man bygger den själv. Men där var Hyundai redan först. Med en betaversion som kräver eftermonterade tillbehör. Säkert tyska dessutom.
Karossen var det enda som var klart, haha!

Lustigt också att du nämner ett japanskt märke, men tyskt motto.

Å du har ändrat dig igen? Eller fick du på pälsen av frugan när du avslöjadet att du egentligen ville ha en Toyolexus?
Värsta triangeldramat.

Ja, biltidningarna bara ljuger. Men de vet tydligen att majoriteten gillar tyska bilar menar du?

#29
2012-03-02 17:38

A_q

Nej,men tidningarna vet vad målgruppen (ägarna) vill höra till denna typ av bilar. Jag vet jag har varit ägare till alla 4 premium märkena,tyska som japanska själv. Därför vet jag hur ägare tänker. Det är därför jag "tryckt" på visa knappar här för jag vet vad man ska trycka på för att skapa irritation hos dig och din kollega Juppe,och det var inte svårt ;o)

Du kan skriva vad du vill om frugans Hyundai det rör mig inte i ryggen och bilen blir inte en dugg sämre för det än den är. Så prestigelös är jag! Det är värre för dig med din Audi det har vi ju sett........;o)

#30
2012-03-02 19:41

Ja du, om du hoppas att jag blir irriterad så måste jag tyvärr göra dig besviken.

När jag var liten så hade jag en kompis vars far hade en gammal Merca 250 diesel. En handlare i stan hade en Testarossa.
Min kompis så att hans pappas Merca var mer värd än Ferrarin. Gick liksom inte att övertyga honom att det var fel.
Det var dock inte jag som började argumentera.

Samma gäller i detta fall.

Jag skulle aldrig jämföra känslan i en Audi med t.ex. Aston eller kanske ens Jaguar. Dessa märken står för någonting annat. Att prata verklig kvalitet etc. är irrelevant.
De som köper en jagga är ute efter något annat.

Det är dock det du gör.

Så du torde inse att du är fel ute. Men det tror jag aldrig att kommer att vilja göra.

Men det gör inte mig något. Det är dock kul att reta små hundar ibland och höra dem skälla.

Trevlig helg!

#31
2012-03-02 20:12

A_q

Tänk på att jag drivit med er hela tiden,hur känns det nu ;o) "Har jag gjort bort mig nu igen!"

Här ser man ett typexempel på vad viktigt bilvalet är för vissa,hur man vill bli sedd på pga sitt bilval. Hur man vill att andra ska se på ens bilval,man vill att andra ska beundra ens bil. Man vill läsa motortidningar som skryter över bilarna i tester så man får bekräftelse på att man gjort rätt bilval,tidningarna vet hur de ska hålla målgruppen nöjd så de ska fortsätta köpa tidningarna. Det hela är en såpa utan dess like. Fundera på't.

Men visst grattis till en fin bil! De ska bara vara bakhjulsdrivna i denna klass min åsikt. Premium bils ägare är känsliga varelser. Du kan säga vad som helst,men säg inget ont om deras bilval,då tar det hus i hellsicke. Tänk nu på vad jag sagt!

Trevlig helg!

#32
2012-03-02 20:30

Shogun, efterhandskonstruktioner känns väl bara så där ok... Men visst, du har rätt i det du skriver här under. Men jag skulle knappast ta på mig en kostym från Dressman frivilligt . Än mindre visa mig i en. (Jo, jag är sällsynt lyckligt lottad som slipper.) Skulle du?

F.ö. så finns det en liten förklaring till folks bilval här: http://www.e24.se/lifestyle/fart/genant-enkelt-att-fa-oss-att-sla-till_3334629.e24#xtor=AD-500-[e24]-[3334629]-[box]-[aftonbladet]-[]-[]

Och vad är det för konstigt med det? Vi identifierar oss med allt från det vi bär och äger till det vi kör. Om detta inte var viktigt, tja, hallå Karl!

#33
2012-03-02 20:55

Audi A5 SB

Ja,nu är inte jag så fåfäng som dig och andra här så för mig duger en Dressman gott. ;o)

Och länken du hänvisar till har jag redan visat för "dina" kompisar under dagen om du scrollar ;o)

#34
2012-03-02 21:13

Ja du, Shogun, köp du dig det du vill i klädväg. I bilväg har du ju redan gjort det;-)

#35
2012-03-02 21:38

Nej,jag har inte köpt något än men väl varit på visning och fått info för ett kommande köp av nya Lexus Gs. Frugan har däremot gjort sitt val i form av Hyundai i40,får hon en ny bil så måste väl jag få en också?!

Du är tydligen också en känslig premium ägare av Audi.....;o)

Man har lyckats! ;o)

#36
2012-03-02 22:07

Frugan? "En sak kan jag dock avslöja att jag ska byta eller sälja de dubbdäck som jag fick efter de central europeiska dubbfria däcken."

;-)

#37
2012-03-02 22:24

Jag ska förekomma dig Shogun: "Jag har tittat på 136hk och automat,bilen är alltså ingen "miljöbil" men det skiter jag i för jag ska ha automat i nästa bil i någon form. "

Så, vart tog frun vägen?

Känslig och frågande, som undrar...

#38
Juppe
2012-03-02 23:35

Aha Shogun har alltså bara drivit med oss hela tiden. Attans också!
Men då vet vi att han alltså inte tycker att Lexus är den bästaste bästa bilen med "framtidsteknik".
Han är smart den där Shogun. Tänk att han kunde lura oss så ...

#39
2012-03-02 23:43

Shogun
Komplimang för mycket bra, skönt att någon annan kan skriva bra saker så slipper jag.
Tack för det!

Annars i kopieringsfrågan Kia Hyundai så är det ju främst Opel man kopierat hittills, nu kanske man ändrar sig när kopplingar till Opel börjar likna en marknadsföringsmässig katastrof, men hittills.

Jag har för första gången sedan 2009 verkligen i detalj tittat på de senaste modellerna av Kia Hyundai och jag blev faktiskt chockad, en del knappar och reglage och material och paneler och designer är inte bara liknande, de är identiska, man har varit inne hos närmaste Opelhandlare och köp grejorna över disk tydligen, det enda man kan göra är att gapskratta, det är helt groteskt.

Jösses…

#40
2012-03-03 00:13

Lustigt att en artikel om Nissan/Datsun kan trigga en diskussion kring Lexus och Audi :o)
.
Nåväl, allt är vid det gamla. Det finns alltid en Toyotasäljare i ett bilforum.
Jag anammar bland kommentarerna att Toyota/Lexus bygger "enkla" bilar ... en utmärkt slutsats och iaktagelse.
Därav också driftssäkra men för den som har ett lite djupare bilintresse är dessa bilar naturligtvis passé ... Det går bara inte att älska en Toyota :o)
.
Alla fabrikat tycks följa trenden att återkalla ... Jag ser inget konstigt eller fel i det!

#41
2012-03-03 00:20

Audi A5 SB.

Jo, frugan är här hela tiden.Så vart vill du komma sport back? Förekommer du mig?

Det är ingen hemlighet att däcken ska säljas,det har jag skrivit på forumet där jag berättar vad som händer med i40in etc. Jag förstår om du är intresserad att läsa om denna premiumbil,funderar du på att byta ;o)

Däcken är här sittande på i40n,de ska säljas till förmån för friktionsdäck till nästa säsong annars byter vi in dom,frugan tycker dubbdäcken bullrar för mycket,och det har hon rätt i. Bara att ringa om ni är spekulanter på dom. Så frugan är här om du vill träffa henne. Bara att ringa 070-3147828.

Och automatlåda var ett krav för bägge vid bilbyte,så även nästa bil. Lexus Gs det blir fint det. Kvalitet i första klass i allt, inte bara en kvalitetskänsla i inredningen alltså lite bättre plast så man tror det är kvalitet,jag menar man går ju inte på vad som helst ;o)

Jag säger ju att flera Audi ägare är känsliga varelser när någon säger att de inte har en riktig premium bil. De blir bara fler och fler som flockas här när de blivit trampade på tårna;o) Och de orkar nu inte släppa detta att de blivit lurade här.

Ska man ha premium så ska man ha BMW,Lexus MB det är de som gäller vad gäller äkta premium. Bakhjulsdrift är det som gäller i denna klass. Annars är det ju nästan som att åka Skoda med Audi,ingen större skillnad på dom. Samma komponenter i allt,premium? Nej,det är ju inte riktigt premium när man blandar mellan lågpris och en bil med bättre plast som vill försöka vara premium. Det hela blir låtsas premium av det hela ;o)

Så om någon vill ha billiga dubbdäck till nästa säsong så är det bara att höra av sig till frugan eller mig. Annars byts de in eller slängs.

Du får söka om du hittar något mer som du tror kan vändas emot mig ;o) Men fortfarande så är inte Audi en riktig premium bil! Och det är inte Hyundai heller men frugan kommer till jobbet i den med 5års garanti utan milbegränsning,undrar vad lång garanti premium märken kan ge? Kanske de ger ännu längre garantier än så,de bilarna måste ju vara skottsäkra att gå utan fel. Så de kan nog ge långa garantier på dom ;o) Jag menar en del ger ju bara 2års garanti med det är väl bilmärken som Dacia och sådana lågprismärken;o)

Ha en trevlig helg alla Audi/Dkw ägare ! ;o)

#42
2012-03-03 00:29

N-iklas.

Ja,visst är det hemskt! Men de köpte de över disk i Russelheim tvärs över gatan till Opel ;o) Same shit but diffrent! ;o)

Premium! Opel och Hyundai Made in Russelheim Germany. Tyckte väl att bilen kändes lite tysk. Det är tysk kvalitet i den,en premium bil alltså....vad glad jag blir. Frugan åker premium bil. ;o)

#43
Juppe
2012-03-03 09:38

" Nej,det är ju inte riktigt premium när man blandar mellan lågpris och en bil med bättre plast som vill försöka vara premium"

Precis som Toyota / Lexus då ... Haha, Shogun, du faller på eget grepp gång på gång. Tröttnar du inte på att göra dig själv till åtlöje?

#44
2012-03-03 10:14

Shogun, du skrev; "Frugan har däremot gjort sitt val i form av Hyundai i40". Men så var det ju inte, eller hur?

"Jag har tittat på 136hk och automat,bilen är alltså ingen "miljöbil" men det skiter jag i för jag ska ha automat i nästa bil i någon form."

Så, vart tog frun vägen?

Det var det jag konstaterade. Ska man skarva, så får man skarva hela vägen och inte glömma vad man skarvat om;-)

I övrigt har jag vid ett flertal tillfällen skrivit om att jag har betalat för mycket för min Audi. Men, som jag ofta skrivit, det var det värt.

#45
2012-03-03 10:18

Juppe.

Du har ingen premium bil hur du än försöker,och den är absolut inte högteknologisk som du tror. Den är forntid läs AMS test! Och Lexus är före sin tid "framtid" enligt AMS test och högteknologisk "vorsprung durch technik" ;o)

http://www.automotorsport.se/media/biltester_pdf/061302.pdf

;o) Kan hålla på så här hur länge som helst och driva med folk som inte fattar nåt,då bilen är en förlängd del av dom själva. Så är det som att kritisera dom personligt. Helt otroligt att folk kan ta sin bil på så stort allvar ;o)

Frugan vill ha sin i40 för 365000kr,men det var hon värd. Och jag är snart värd en riktig premium bil Lexus Gs ;o)

#48
2012-03-03 12:15

Var tog BMW 5-serien vägen Shogun? Du skröt tidigare att du körde en BMW F11...du måste hålla koll på när du skarvar sanningen.

o-)

#50
2012-03-03 12:47

Visst!...du ljuger som en häst travar. Kan du inte lägga ut reg.nr eller bilder på Garaget? Den bilen finns bara i din fantasi.

#49
2012-03-03 12:48

Jag skryter inte,det är inget att skryta om,bilen finns ju i alla gatukorsningar.

Den ska bytas in mot nya Lexus Gs eller nya Lexus Rx frågan är vilken,läs på forumet ;o)
Ska frugan ha ny bil ska jag även ha det,ska bli skönt att bli Lexus ägare igen,det är kvalitet! Även om Bmwn är en jäkligt bra bil,Lexus största/svåraste konkurrent. Men för mig är Lexus No1 man är mer exclusiv när man kör Lexus,bilen finns inte i varje gatukorsning.

#51
2012-03-03 12:49

De Lexusar Shogun haft är ju knappast året modell utan väl begagnade. Dröm gärna man skriv ljug inte på bilsajter...det verkar bara löjligt!

#52
2012-03-03 12:51

SiggeNn.

Är du intresserad av bilen? Bilen finns här bara att komma att titta på bilen,kan sälja den mycket billigt som sagt 300000kr vill jag ha den har nu gått 5300mil.

#53
Juppe
2012-03-03 13:12

@Shogun
I all välmening; du borde verkligen försöka vara mer anonym om du ska bete dig som du gör. Att vara ett troll och samtidigt offentlig är inte speciellt begåvat.

#54
2012-03-03 13:22

Shogun...hade du verkligen din senaste Lexus i 11 år? Ända sedan maj 1999?

Förstår inte varför du inte kan lägga ut bilder på F11:an. Jag tror mest den finns i din fantasi.

#57
2012-03-03 14:14

Önskar alla premium wannabees en trevlig kväll. Själv tar vi frugans premium wannabee ner till Karlstad för en helkväll med god mat och dryck. Hon älskar sin premium wannabee tänk att hon valde den före en Audi A6 Avant och ett helt gäng andra wannabees. Skål! ;o)

#58
2012-03-03 17:22

Och detta har med Nissans återkallning att göra???