Senaste aktivitet

"Rutger Jönåker" har kommenterat på "Provkörning: Mazda2 2015"

Nissan återkallar 250 000 bilar

Nyheter

Bränsleläckage får Nissan att återkalla 250 000 bilar över hela världen. I Sverige omfattas 700 exemplar av Juke och Micra.

På grund av hetta och vibrationer kan bränsletrycksgivaren i insprutningssystemet lossna och orsaka läckage. Inga olyckor orsakade av problemet är kända.

Globalt gäller återkallelsen sju modeller men i Sverige berörs endast Nissan Juke tillverkade i England mellan 18 maj 2010 och 3 januari 2012, Nissan Juke tillverkade i Japan mellan 8 mars 2010 och 27 december 2011 samt Nissan Micra tillverkade mellan 25 januari 2011 och 29 december 2011.

Ungefär 700 bilar har registrerats i Sverige.

I ett mejl till Vi Bilägare skriver generalagenten Nissan Nordic att bilägarna inom kort ska kontaktas för att boka ett besök på verkstad. Där ska bränsletrycksgivaren kontrolleras och vid behov tätas med en ny packning.

Diskutera: Vad tycker du om Nissans återkallelse?

Kommentarer

#58
2012-03-03 17:22

Och detta har med Nissans återkallning att göra???

#57
2012-03-03 14:14

Önskar alla premium wannabees en trevlig kväll. Själv tar vi frugans premium wannabee ner till Karlstad för en helkväll med god mat och dryck. Hon älskar sin premium wannabee tänk att hon valde den före en Audi A6 Avant och ett helt gäng andra wannabees. Skål! ;o)

#54
2012-03-03 13:22

Shogun...hade du verkligen din senaste Lexus i 11 år? Ända sedan maj 1999?

Förstår inte varför du inte kan lägga ut bilder på F11:an. Jag tror mest den finns i din fantasi.

#53
Juppe
2012-03-03 13:12

@Shogun
I all välmening; du borde verkligen försöka vara mer anonym om du ska bete dig som du gör. Att vara ett troll och samtidigt offentlig är inte speciellt begåvat.

#52
2012-03-03 12:51

SiggeNn.

Är du intresserad av bilen? Bilen finns här bara att komma att titta på bilen,kan sälja den mycket billigt som sagt 300000kr vill jag ha den har nu gått 5300mil.

#51
2012-03-03 12:49

De Lexusar Shogun haft är ju knappast året modell utan väl begagnade. Dröm gärna man skriv ljug inte på bilsajter...det verkar bara löjligt!

#49
2012-03-03 12:48

Jag skryter inte,det är inget att skryta om,bilen finns ju i alla gatukorsningar.

Den ska bytas in mot nya Lexus Gs eller nya Lexus Rx frågan är vilken,läs på forumet ;o)
Ska frugan ha ny bil ska jag även ha det,ska bli skönt att bli Lexus ägare igen,det är kvalitet! Även om Bmwn är en jäkligt bra bil,Lexus största/svåraste konkurrent. Men för mig är Lexus No1 man är mer exclusiv när man kör Lexus,bilen finns inte i varje gatukorsning.

#50
2012-03-03 12:47

Visst!...du ljuger som en häst travar. Kan du inte lägga ut reg.nr eller bilder på Garaget? Den bilen finns bara i din fantasi.

#48
2012-03-03 12:15

Var tog BMW 5-serien vägen Shogun? Du skröt tidigare att du körde en BMW F11...du måste hålla koll på när du skarvar sanningen.

o-)

#45
2012-03-03 10:18

Juppe.

Du har ingen premium bil hur du än försöker,och den är absolut inte högteknologisk som du tror. Den är forntid läs AMS test! Och Lexus är före sin tid "framtid" enligt AMS test och högteknologisk "vorsprung durch technik" ;o)

http://www.automotorsport.se/media/biltester_pdf/061302.pdf

;o) Kan hålla på så här hur länge som helst och driva med folk som inte fattar nåt,då bilen är en förlängd del av dom själva. Så är det som att kritisera dom personligt. Helt otroligt att folk kan ta sin bil på så stort allvar ;o)

Frugan vill ha sin i40 för 365000kr,men det var hon värd. Och jag är snart värd en riktig premium bil Lexus Gs ;o)

Logga in eller skaffa ett konto för att kommentera
Stäng Prenumerera på vårt nyhetsbrev: