Bild
Nästa artikel

Nästa Bondbil kan vara elektrisk

Nyheter

Den 25:e Bondfilmen släpps under 2020 och då ser det ut som att agent 007 kommer köra en eldriven Aston Martin.

Aston Martin har länge varit synonymt med den brittiska agenten, men flera källor pekar nu på en ändring i samband med den 25:e Bondfilmen. Märket är fortfarande Aston, men enligt The Guardian blir bilen i fråga Rapide E - en elbil som bara ska tillverkas i 155 exemplar. 

Hittills har vi mest fått ta del av Astons koncept av Rapide E. Bilen, som utvecklats med Williams, får vi se i sin helhet senare i år men vi vet redan nu att den har två elmotorer som driver bakhjulen och tillsammans levererar runt 600 hästkrafter och 950 Nm. Förväntad prislapp är kring 250 000 pund. 

Efter förseningar förväntas inspelningen dra igång under april. Filmpremiären ser ut att bli i april 2020. 

Diskutera: Vad tycker du om Bond bakom ratten på en elbil? 

Kommentarer

#1
2019-03-19 09:36

Alla bilar är eldrivna 2020

#2
2019-03-19 11:43

Ja, med elbil menar de antagligen en med enorma blodsbatterier. Kalla filmen "Blood Bond", vet jag.

Annat hade det varit om det är en vätgasbil. Det är framtid det. Blodsbatterier är bara en dålig ursäkt för politiker som vill verka vilja göra något. Faktum är att de är skadliga på fler sätt än ett på det här viset. De blir istället för att faktiskt göra något åt det hela.

Nej, av med foliehatten och blicka in i framtiden. Framtiden är robusta bilar, utan onödigheter, som håller länge. Låt onödigt bling-bling förpassas till historiens skräphög, istället för våra fordon.

.

#3
2019-03-19 10:39

Är det bara jag som vill kräkas en riktigt stor hög över Klarsynt:s otroligt tråkiga upprepningar som inte ens det ligger speciellt mycket i.....
Snälla ViB, stäng av honom en stund så han kan ta sig en stund på kammaren och läsa på lite om framtiden han verkligen inte kan stoppa oavsett hur mycket han stretar emot....och utvecklingen som sker inom batteritillverkningen.
Ni har ju en punkt om detta med upprepningar av mantran m.m......

#4
2019-03-19 10:40

El Bond som de utropar glatt i den Spansktalande delen av världen över denna nyhet....;)

#5
2019-03-19 12:47

Bond har inte varit att titta efter Roger Moore, han var den bästa Bond i magiska pojkboksäventyr. Sedan blev det tråkigt och trist, och bilarna med.

#6
2019-03-19 12:55

@Raphael

Instämmer. Efter Roger blev Bond något politiskt korrekt tillrättlagt och därmed helt ointressant. De tog ut mannen ur Bond och lämnade en tam James.

.

#7
2019-03-19 15:03

Bond har redan haft en elbil, Lotus i Älskade spion - den gick på el i undervattensläge.

#8
2019-03-19 15:14

Klarsyn: Du menar att han nästan börjat uppföra sig som folk?

#9
2019-03-19 17:15

Angående Bond så träffade jag honom på flygplatsen i Karlstad. Jag satt på en träbänk där och väntade på ett flyg, då kom en gubbe och satte sej bredvid mej, men jag såg inte vem som satte sej där. När jag tittade upp så satt Roger Moore en halvmeter från mej. Total chock! Vad fan gör James Bond, Simon Templar, Helgonet, ja vad fasiken ni vill, i Karlstad tänkte jag??? När jag var liten knatte så var Helgonet min största idol på lördagskvällarna framför TV-burken. Nu satt jag bredvid honom! Det visade sej att hans fru var med och hon kommer från Hammarö, Karlstad och de var på väg hem till England. Snacka om att möte med 007 och Helgonet på en och samma gång, ha,ha.

#10
2019-03-19 17:32

@rattmuffen18

Häftigt! Själv har jag tydligen suttit i Tage Erlanders knä (eller var det Gunnar Sträng?). Hade gärna bytt den upplevelsen (!) mot att träffa Rråger Mårr..

.

#11
2019-03-19 21:12

Nu var ju frågan vad du tycker om Bond i en elbil inte vems knä någon suttit i eller vilka någon träffat.
För mig är det nog bara DB5 som varit med i flera filmer som är den verkliga Bondbilen och den var ju långt från el-driven.

#12
2019-03-20 11:30

Lotus Esprit var med i flera filmer med Moore, den var först i Älskade såion men han hade en gul också i filmen For Your Eyes only. Och i Älskade spion, The Spy who loved me, så hade den helt klart dubbla drivlinor för att klara undervattensdrift. Så elektrifiering är inget nytt för Bond.
Under Moore-eran så var Bond high-tech. Det försvann senare. Känns som Bond inte hängt med i tiden, så om man uppdater med batteribil är väl inte det helt fel. Men för mig personligen har Bond varit helt ointressant efter Moore.

#13
2019-03-20 19:15

Såklart Bond lika gärna kan köra el-Aston! :) Kan de säkert få in på något sätt med att han drar nytta av den tysta driften.

Sen diskussionen vem som gjorde bästa tolkningen av Bond är ju lika subjektiv som detta med bildesign eller om ett säte passar en.....själv tycker jag det är flera som tolkat Bond bra, om än på olika sätt. Roger Moore gjorde ju honom lite mer med glimten i ögat, dåliga ordvitsar och den där charmanta gentlemannastilen mot den lite hårdare och tuffare tolkningen som Connery gjorde innan. Sen var ju Lasenby och Dalton ganska usla och bleka enligt mig. Sen kom Brosnan och gick mot den lite överklassbrittiska gentlemannen med glimt i ögat igen och gjorde den tolkningen bra, dock föredrar jag den tuggare och lite hårdare Bond som Connery först gjorde och sen som jag tycker Craig tog upp igen på ett riktigt bra sätt.

#14
2019-03-20 20:35

Han kan inte köra så långa sträckor för då tar elen slut.
Stackars Bond!!!

#15
2019-03-20 20:43

Loke: det förstår du väl att Bond har ett speciallbatteri som inte kommit på marknaden än utan bara finns i MI6 prototypverkstad......går hur långt som helst typ ;)

#16
2019-03-20 21:16

Men vem spelar den elektriska Bond?

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.