Bild
Nästa artikel

Mitsubishi Attrage – Space Star som sedan

Nyheter

Nu presenterar Mitsubishi sedanvarianten av lågprisbilen Space Star. I Asien blir namnet Attrage – men hit är det osäkert om den kommer.

Nu i maj lanseras småbilen Mitsubishi Space Star på den svenska marknaden. Modellen ska locka köpare med lågt inköpspris (från 109 900 kronor) och den trecylindriga bensinmotorns pressade bränsleförbrukning (4,1 l/100 km).

Samtidigt som bilen får premiär i Sverige visar Mitsubishi nya sedanvarianten Attrage.  Liksom Space Star tillverkas bilen i Thailand, men jämfört med halvkombin blir sedanen något längre och därtill har designen av fronten arbetats om.

Mitsubishi beskriver Attrage som en global bil, vilket innebär att den kommer säljas i samma eller liknande utförande på många marknader runt om i världen, men det återstår att se om sedanmodellen är något för Sverige.

Diskutera: Vad tycker du om Mitsubishi Attrage?

Kommentarer

#1
2013-05-22 12:23

Vilken ofattbart ful bil.
Kom inte hit !

#2
2013-05-22 13:45

`Liten sedan måste vara "söt" för att vara säljbar. Det är inte den här. Kommer knappast hit. Annars är väl bilen i sig inte så omöjlig. Lågt luftmotstånd gör att den ska komma ner i 0,37 liter/mil. Mitsubishi Space Star (Mirage) har nog något bättre chanser. Krocksäkerheten ligger något bättre än VW Up! enligt Australian NCAP. Ska nog inte förväxlas med tveksamma U-landsbilar, de här har moden småbilsteknologi.

#3
2013-05-22 15:44

En modern Mazda 121? ;)
Nä detta var ingen "söt" bil och för mig får den gärna bli borta liksom flertalet andra små,fula och opraktiska sedaner.
Spacestar skall jag dock titta närmare på ....

#4
2013-05-22 18:48

Det är som att färdas i en tidsmaskin fast åt fel håll, nämligen 1980-talet.

Kan var den fulaste bil som har skapats, horribel.

#5
2013-05-22 19:20

Tycks ha en annan grill än kombin .. Ingen av dom är dock speciellt snygga oavsett. Å andra sidan finns det massor av bilar Jag inte tycker är snygga, men som köps ändå.
Om en lågprisbil har ett tillräckligt lågt pris kan den säkert finna sina köpare ... även i Sverige.

#6
2013-05-22 22:03

Dra inte in Mazda 121 i den här skandalen Mistro ;) Mazda 121 förtjänar kultstatus! Minst lika charmig som en Mini eller Fiat 600 :P Om vi pratar om den lilla lilla runda sedanen från mitten av 90-talet dvs ;)

#7
2013-05-23 06:57

Ja den var inte vacker! Den får min Polo att framstå som rena lyxkryssaren.

#8
2013-05-23 07:25

Denna slåss väl i samma segment som Dacia Sandero och Dacian kostar endast 80.000 i grundpris. Ganska lätt att välja då för de som ser ett billigt pris som främsta argument.

#9
2013-05-23 07:46

Det är väl ingen risk att den kommer hit. Små sedaner är ju ingen paradgren i Sverige. Annat är det i Turkiet t.ex., man ser nästan bara såna där, inte minst taxi.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.