Bild
Nästa artikel

Lexus UX har fått sin prislapp

Nyheter

Här är svenska priser och utrustningsnivåer på den lilla suven som gör debut i april.

Lexus UX kommer att säljas som icke laddbar elhybrid i olika utrustningsnivåer. Drivlinan består av en elmotor arbetar tillsammans med en tvåliters bensinmotor. Total effekt ör 178 hästkrafter. Förbrukningen är uppmätt till 0,41 liter per mil, enligt körcykeln NEDC-korr. Växellådan är automatisk och maximal dragvikt är satt till 750 kilo. 

Den billigaste versionen av UX heter Comfort och kostar 339 900 kronor. Då ingår bland annat förarassistanssystemet Safety System Plus 2, bi-LED-strålkastare och backkamera.

Ett steg upp hittar vi Premium för 394.900 kronor och då tillkommer saker som parkeringssensorer fram- och bak med autobroms, nyckellöst lås- startsystem, skinnklädsel, rattvärme och trådlös laddare för mobiltelefon.

Vidare finns F Sport för 423.800 kronor som utöver standardutrustningen i de lägre versionerna innefattar trippel LED-strålkastare, sportiga säten, och eljusterbara framsäten. 

Sedan kommer F Sport S som kostar 513.600 kronor. På köpet för man då Mark Levinson ljudsystem med 13 högtalare, skinnklädsel med ventilation i framstolar, head up-display, 360-graderskamera och adaptiv fjärding.

Till sist har vi Luxury för 508.900 kronor. Då ingår förutom det i Premium även akustikrutor fram, trippel LED-strålkastare, elektrisk justerbar ratt, framsäten och svankstöd.
 

Att få bilen att driva på alla hjul med elektriska fyrhjulsdriften E-Four kostar 19.000 kronor extra i de två lägsta versionerna Comfort och Premium. I de andra versionerna är fyrhjulsdrift standard. 

UX gör debut hos Lexus tio svenska återförsäljare i april nästa år, men går att beställas redan nu. 

Vi Bilägare har provkört ett förserieexemplar av UX. Det kan du läsa om här.

Diskutera: Vad tycker du om Lexus UX?

Kommentarer

#1
2018-10-23 10:34

Adaptiv fjärding är inte dumt.

#2
2018-10-23 12:31

Hur kan näst högsta nivån F-sport s vara dyrare 513600kr än högsta utrusningsnivån Luxury 508900kr? Tryckfel?

Hur som helst åt helsike för högt pris för denna instegsmodell till Lexus vad jag tycker. Synd!

#3
2018-10-23 12:58

Shogun....håller med delvis...De enklare modellerna Comfort ,Comfort med premium-pkt och Executive är väl hyfsat prissatta(tycker jag) sedan längre upp i skalan blir det inte försvarbart längre ;-)

#4
2018-10-23 13:06

Shogun jag tittade igenom pressmaterialet igen och priserna stämmer. Däremot har inte Luxury allt som ingår i F Sport S, utan den har Premium-utrustningen plus lite till. Så det verkar inte ingå adaptiv fjädring på Luxury.

#5
2018-10-23 14:47

Premiumpriser på en lågbudgetbil.

#6
2018-10-23 15:30

Verkar som om lexus inte längre vill vara en "fin" bil längre mtp de väldigt låga priserna. Snart konkurrerar väl den med andra dussinbilar.

#7
2018-10-23 17:56

Otroligt överprisad!
Tar hellre en Volvo XC60 för mindre pengar med mer prylar.

#8
2018-10-23 18:23

Ingår rost på den här liksom på lyxmodellen?

#9
2018-10-23 19:30

Ja, men ett halvt kilo mindre än vad som ingår till valfri ny volvo. Iof är ju båda bilarna från samma värdsdel så rost är standard, Japanska bilar är däremot välkända för sin driftsäkerhet vilket inte Kinesiska är.

#10
2018-10-23 19:52

Vad kostar det att få bort ”hornen” och hälften av knapparna?

#11
2018-10-23 22:04

Tacksam om man skulle råka få en buckla, den lär inte synas.

#12
2018-10-25 07:36

En bra idé det här med att "buckla" till bilen vid tillverkning med den nya designen för då syns parkeringsskador och småbucklor mindre.

#13
2018-10-25 18:13

Som den här då...är det före eller efter krockprovet?..
http://www.vibilagare.se/sites/vibilagare.se/files/images/2018/10/523111...

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.