Bild
Nästa artikel

Laddad lyx i Bentley Bentayga

Nyheter

5 mils räckvidd för de rika när suven blir laddhybrid.

På bilsalongen i Genève visade lyxbilstillverkaren Bentley upp en laddbar version av suven Bentayga, kallad Bentayga Hybrid. En bensindriven turboladdad V6:a samarbetar med en elektrisk motor och en generator som samlar in bromsenergi.

Det finns ingen information om batteriets storlek eller elmotorns prestanda, men bilen ska kunna köras uteslutande på el i upp till fem mil. Att ladda i vanligt eluttag tar 7,5 timmar, via installerad hemmaladdare reduceras tiden till 2,5 timmar. Laddningsförloppet kan följas genom en app på mobilen.

Bentley Bentayga som laddhybrid börjar säljas på utvalda marknader under andra halvan av 2018.

Diskutera: Vad tycker du om Bentley Bentayga Hybrid?
 

Kommentarer

#1
2018-03-08 12:39

Här snackar vi fulfront......i mitt tycke.

#2
2018-03-08 13:06

Det blir nog bra för de som köper en att kunna åka lite tystare ibland och kanske spara in en del till värdeminskningen genom att köra på el.

#3
2018-03-08 13:23

Laddbar bilkörning har inte, inte i det här fallet i varje fall med ekonomi att göra L.Mäkinen. Har du hört talas om miljö och föroreningar?
Jag tycker det är intressant att det finns miljövänligare alternativ även för de som har mer än medel.

#4
2018-03-08 13:38

Jag har inte påstått att det enbart är ekonomin, men även de som har pengar ser ofta en fördel i att de inte går åt i onödan. Ska man ha en miljövänlig bil (finns förstås inte...) så finns det andra alternativ som är bättre. Det här är mer för att döva miljösamvetet en smula.

För övrigt är det väl i de övre segmenten ganska välfyllt med laddhybrider nu.

#5
2018-03-08 16:58

Attraktiv, men en jäkla tungviktare – och den kan inte ens skylla på jättebatterier.

#6
2018-03-08 17:56

Det finns alltid något "mindre" man kan klara sig med L.Mäkinen men .. det gör vi ju inte.
Jag ska inte hyckla; om min penningsituation varit ett par snäpp bättre skulle jag lätt glidit runt i en så'n där.

#7
2018-03-08 21:28

Ser ut som en moddad Audi Q-modell, men hybrid är bra

#8
2018-03-10 00:12

Inte tänkt på det innan - men där sa du nåt celef! Den är inte vacker - men nu blev den tacky dessutom.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.