Bild
Nästa artikel
Shooting Brake-kaross kombinerat med sportiga arvet från Pro Cee'd i Kias konceptbil.

Kia visar designväg för nästa Cee'd

Nyheter

Så här kan nästa generation av kompaktbilen se ut.

Till bilsalongen IAA i Frankfurt om två veckor tar korenska biltillverkaren Kia med sig en designstudie som förebådar nästa upplaga av Cee’d. Den tar avstamp i GTI-bilen Pro Cee’d och lägger till en så kallad shooting brake-kaross.

Kia säger i pressmeddelandet att konceptet är en ”djärvt designad vision”, så det återstår att se hur mycket av linjerna som hänger med i produktion.
 
Diskutera: Vad tycker du om Kia Cee’d?
 

Kommentarer

#1
2017-08-30 10:53

Koreaner är på hugget! Mäktigt att se dessa bilmärken resa sig från botten till högre segment på så kort tid.

#2
2017-08-30 12:23

den färdiga bilen blir intressant

#3
2017-08-30 12:30

Ska man få plats i den på höjden bör den nog bli ca4.90 lång... Med en längd på enbart runt 4.30 misstänker jag att dom läckra linjerna förstörs eftersom taklinjen måste höjas för att få plats med huvudet också. Men det blir spännande att se den färdiga bilen så småningom.

#4
2017-08-30 12:31

Så där skall slipstenen dras! En vacker skapelse!
Detta är vad som gäller framöver, Coupe och Shooting Brake-stuket.

#5
2017-08-30 16:57

Jag ser bara åt det mer opraktiska hållet när jag ser bilen.

#6
2017-08-30 19:17

snyggt jobbat Kia.

#7
2017-08-30 19:25

En riktigt snygg bil! Och går jag efter frugans Ceed executive hon hade med elstolar och annat lull lull på så var det en trevlig vardagsbil. Men hoppas att de bytt ut de stenhårda skinnstolarna till något bättre i denna nya. + att de gjort något åt det erbarmliga vägoljudet som tränger in i kupen på den nuvarande versionen av Ceed och att det är åtgärdat på nya version av Ceed. Men man ska inte ha för stora förhoppningar om det kanske, ljudisolering kostar och då springer priset iväg, och det går ju inte jämfört med konkurrenterna. Sedan var det ingen direkt vägbil och upplevelse på det viset, en A-B bil kan man kalladet, eller vardagsbil. En bil är alltid en kompromiss.......

#8
2017-08-30 19:38

Håller med Shogun. Ceed har varit lite av bullerlåda med trevligt yttre men ganska tråkig att sitta i.

#9
2017-08-30 23:59

Kommer den finnas med större hjul än de på bilden?

#10
2017-08-31 14:14

Senaste Kia Rio är ju tydligen en väldigt trevlig bil enl ViB vad avser uppträdandet på vägen så den bristen kanske åtgärdas också på nästa Ceed. Däremot hade nya Rio fortfarande problem med buller på våra svenska vägar och det kräver nog andra åtgärder än mera isolering - det lär väl vara i chassit som insatserna måste till om det skall bli nån radikal skillnad.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.