Bild
Nästa artikel

Kia ProCeed blir verklighet

Nyheter

Det ska göras en shooting brake-version av nya Ceed. Här är första bilden.

Förra hösten visade Kia ett koncept föreställande en ny karossform för Ceed. Nu meddelar Kia att den sätts i produktion och utvecklas specifikt för Europa. Tills den officiella premiären den 13 september kan vi beskåda bakänden på den nya bilen.

Kia beskrev prototypen från 2017 som en förlängd halvkombi med sluttande taklinje, muskulösa proportioner och ett kompakt sportigt utseende. 

Diskutera: Tror du att Kia ProCeed blir en framgång?

Kia ProCeed Concept från 2017.
Kia ProCeed Concept från 2017.

Kommentarer

#1
2018-08-29 11:44

Gäller att hålla i hatten när denna skjutande bromsbilen kommer ut på marknaden.

#2
2018-08-29 13:42

"Skjutande broms" eller ej men denna är faktiskt enormt snygg. Klar framgång blir det om Kia kan få sina bilar betydligt tystare på svensk grov asfalt.

#3
2018-08-29 14:53

Svårt att bedöma utseendet mer än att det inte blir likt konceptet från 2017.
Men den kan nog bli snygg.

#4
2018-08-29 15:21

Please ProCeed! Nothing to see here...

#5
2018-08-29 15:49

This is silly...

Hoppas den blir elektrifierad bara.

#6
2018-08-29 17:15

Allt är sig likt. Japaner och koreaner kopierar. Eller köper in europeiska chefsdesigners. Alltid steget efter dock. Aldrig först med något.

#7
2018-08-29 17:38

En riktigt snygg bil
Får den bra test är en hybrid och prisvätd kommer den nog att sälja
KIA utmanar och gör bra bilar verkar det som

#8
2018-08-29 19:02

Har aldrig fått några bra vibrationer av att se en bil från KIA, denna är den första. Hoppas de vågar "köra ända in i kaklet" med samma form som Conceptet, men så brukar det tyvärr aldrig bli. Annars är det en frisk fläkt bland alla andra lanseringar av bara SUV:ar av alla de storlekar. Håller tummarna för denna.

#9
2018-08-30 07:41

Jag bytte till Kia för ett par månader sen och är bara nöjd. Så en sånhär skulle jag definitivt titta närmare på - MEN, priset får fasen inte dra iväg för mycket.

#10
2018-08-31 09:14

Hoppas hjulen blir större i verkligheten än på bilderna.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.