Bild
Nästa artikel

Kia KV7 Concept – familjebuss med måsvingar

Nyheter

Kia KV7 kombinerar familjebussens kaross och bakdörrar med gångjärn i taket. Premiär i början av 2011.

Kia visar nu en första illustration av konceptbilen KV7 som avtäcks på bilsalongen i Detroit i mitten av januari.

Bilden avslöjar att det rör sig om en familjebuss med ett par okonventionella detaljer. Mest iögonfallande är förstås bakdörrarna som är upphängda i taket, så kallade måsvingar.

Därtill har B-stolpen rationaliserats bort, liksom baksätet som ersatts av två stolar som kan snurras 360 grader. Huruvida modellen rymmer fyra eller fler passagerare är oklart.

Kia berättar inget annat om konceptbilen, förutom att säga att en produktionsvariant är att vänta. Räkna med att måsvingedörrarna då är ersatta av skjutdörrar.

Diskutera: Vad tycker du om Kia KV7 Concept?

Kommentarer

#1
Anonymous
2010-12-29 11:03

Lycka till att försöka ta dig ur den där när man kört in i ett vanligt villagarage...

#2
Roy Jägestedt
2010-12-29 16:39

Originalitetsstress!
Här är verkligen dumheterna staplade på varann.

#3
2010-12-29 16:41

Jaha, ja! Den härgångne var jag tydligen inte inloggad. Inbland är man det.ibland inte...

#4
Micke Falk
2010-12-29 19:06

Kliv ur innan du åker in i garaget, sen kör du in bilen med fjärren alternativt smartphonen, glöm inte hämta appen först....;-)

#5
2010-12-29 19:11

En sån här bil är inte avsedd för ett vanligt villagarage, snarare för ett två- eller trebilsgarage.
Skönt att det verkar vara fler som har problem med inloggning. Har påpekat detta ett antal gånger utan resultat.

#6
2010-12-29 20:04

Jag tror inte bilen kommer att vålla bekymmer för garageägare. Jag har aldrig upplevt att man kliver ur bakdörrarna när man har parkerat i garaget men det finns naturligtvis ingen regel utan undantag så det är möjligt att det förekommer. Dessa undantag får väl i så fall, välja en annan bil, en Opel Meriva kanske?
.
Familjebil utan b-stolpe måste vara väldigt praktiskt men vad skulle vitsen vara med snurrfåtöljer?

#7
emellertid
2011-01-02 17:04

Självklart sitter ALLA kvar i bilen medan den parkeras i garaget, det är ju alltid så.

#8
emellertid
2011-01-02 17:05

Stolarna ser verkligen inte bekväma ut, set ut som nån sorts plaststolar man har på altanen

#9
Mr B
2011-01-03 15:09

Jaha, funkar ju fint i en trång parkeringsficka :-P

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.