Bild
Nästa artikel

Kia flirtar med millenniegenerationen

Nyheter

Gör liten crossover skräddarsydd för generation Y.

Kia har släppt en första skiss på bilen, som visas i sin helhet i sommar. Utseendemässigt tar den efter konceptet SP Signature, som visades i Seoul tidigare i år.

Kia SP Signature Concept.

Den nya bilen börjar säljas i Korea under 2019, senare följer andra marknader då detta kommer att vara en global modell. 
Vad som gör att den kommer att tilltala sin tilltänkta målgrupp är enligt Kia den sofistikerade designen kombinerat med typiska robusta suvattribut. 

Millenniegenerationen, eller generation Y, brukar på engelska benämnas millenials. Det är människor födda från tidigt 1980-tal fram till mitten av 1990-talet och som utmärker sig med att de haft tillgång till mobiltelefoni, persondatorer och internet från ung ålder. 

Diskutera: Vad tycker du om Kias planer på en liten crossover?

Kommentarer

#1
2019-05-14 14:42

Zzzz. Går 13 på dussinet av dessa.

#2
2019-05-14 15:45

Men de har ju en liten crossover redan: Stonic. Är detta en särskild designversion av Stonic? Jag förstår inte, om man vill ha en mer designad Stonic så skaffar man sig en Hyundai Kona.

#3
2019-05-14 17:02

Marknaden storknar över alla modeller av suvar och tvärsöverbilar.

#4
2019-05-14 18:35

Skulle vara mera intressant om Stonic utrustades med LED-belysning och adaptiv farthållare. Lite dåligt att relativt nya bilmodeller saknar den utrustningen.

#5
2019-05-14 19:52

Och där kom Pis klassiska kommentar om LED och adaptiv farthållare, som väntat. :)

#6
2019-05-15 08:30

Bara för att man själv har ledbelysning och adaptiv farthållare betyder inte det att alla andra är intresserade av det.

#7
2019-05-15 09:00

Ser inget direkt nytt med den designen. Men det kanske finns på insidan?

#8
2019-05-15 09:54

En fabriksny bil av i dag bör ha adaptiv farthållare och även led strålkastare eller åtminstone bör man kunna välja det..
Det är för mig ett krav när man har haft det i tiotusen mil och insett värdet av det .
Och om Kia lärde sig isolera bort vägbullret så skulle det vara intressanta bilar.

#9
2019-05-15 11:00

Hacken - jag kräver det inte som standardutrustning (även om det inte vore orimligt - se t ex Skoda Scala och Mazda 3 som faktiskt har detta) men när det inte ens finns som tillval tycker jag det är dåligt.

#10
2019-05-15 15:03

"Kia flirtar med milleniegenerationen," varför görs inte bilar avsedda för 40-talisterna, det är ju vi som har pengarna!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.