Bild
Nästa artikel

Kangoo blir mer lik en personbil

Nyheter

Hantverkarnas transportkompanjon i ny generation 2020.


 

Skåpbilen Renault Kangoo lanseras i ny version nästa år. Inför det bjuder biltillverkaren på ett koncept som ska ge en fingervisning om hur nya Kangoo kommer att bli. Konceptet är till 80 procent identiskt med produktionsbilen.

Kangoo Z.E. Concept är eldriven och utformad som en personbil. Detta ska vara tydligt genom skulpterade sidor, rundade axelpartier och tydliga hjulhus. Renault försäkrar att den nya designen inte har någon negativ inverkan på lastutrymmet. 

Diskutera: Vad tycker du om Renault Kangoo?

Kommentarer

#1
2019-04-30 15:02

Ser väldigt bra ut, smidig samtidigt med hög lastförmåga..bra egenskaper.

#2
2019-04-30 16:42

Ser klart godkänd ut.

#3
2019-04-30 17:36

Klart vettig, blir säkert en bra familjetransportör så småningom.. med eldrift såklart!

#4
2019-04-30 17:41

En stark diesel på 150hästar och det kan bli ett köp till jobb.

#5
2019-04-30 19:29

Förmodligen lika trång förarplats för fullvuxna som hos alla liknande fordon.
Vad har egentligen hänt med de tydliga regler om utformningen av förarplatsen som dåvarande Arbetarskyddsstyrelsen införde i början av 1980-talet?
Är allt glömt och förlåtet?

#6
2019-05-01 10:52

Franskt är konstigt trots allt.
Tog pricis ut en kango och ersatte firma forden.
Inte en funktion är nu logisk utan pricis allt är bakvänt.
Stolsvärmen sitter inklämd osynligt mellan dörr på stolsramen.
Farthållar funktioner både på höger och vänster sida på ratten
Och sedan allt det andra

#7
2019-05-01 10:52

Franskt är konstigt trots allt.
Tog pricis ut en kango och ersatte firma forden.
Inte en funktion är nu logisk utan pricis allt är bakvänt.
Stolsvärmen sitter inklämd osynligt mellan dörr på stolsramen.
Farthållar funktioner både på höger och vänster sida på ratten
Och sedan allt det andra

#8
2019-05-01 10:52

Franskt är konstigt trots allt.
Tog pricis ut en kango och ersatte firma forden.
Inte en funktion är nu logisk utan pricis allt är bakvänt.
Stolsvärmen sitter inklämd osynligt mellan dörr på stolsramen.
Farthållar funktioner både på höger och vänster sida på ratten
Och sedan allt det andra

#9
2019-05-01 11:07

mso 1000 - har dom i alla fall flyttat påslaget för farthållaren ifrån "kardantunneln" mellan framstolarna. I så fall ett litet framsteg...:)

#10
2019-05-01 12:50

Upplevde aldrig att förra Kangoo var trång i framsätet, tror knappast att nya är sämre. Men interiören får vi vänta med att diskutera tills bilen är färdig för lansering.

#11
2019-05-01 16:53

Jag har haft en Renault Mégane II, och det Pi pratar om är omkopplaren mellan farthållaren och fartbegränsaren. Eftersom jag aldrig använde fartbegränsaren så lät jag den vara i läget farthållare hela tiden. Under de år som jag hade min Mégane så rörde jag aldrig den knappen. Så jag förstår inte problemet med dess placering.

#12
2019-05-01 21:45

Mycket är knepigt när det kommer till placering av knappar i franska bilar...

#13
2019-05-01 22:01

Jag föredrar Peugeot och Citroens knappar (och logik på farthållaren) framför Renault. Men, som sagt: vill man inte använda fartbegränsaren är det bara att låta bli att aktivera den. Har aldrig använt den på min Megane (eller C5)

#14
2019-05-02 08:46

Många bilar (Hyundai, Opel, Fiat m fl) har knappar för stolsvärme och eko/sport-läge, ESP och andra knappar, mellan förarstol och passagerarstol på det som PI benämner ”kardantunneln”, så jag förstår inte varför man ska klaga på Renaults placering av omkopplaren mellan farthållare och fartbegränsare. Det är knappast en knapp som man använder ofta. Jag hade den som sagt i läge Farthållare under de år jag hade min Mégane, rörde aldrig knappen. Detta är ju ingen knapp som behöver omstartas den när man startar bilen, är den ställd på Farthållare eller Fartbegränsare så håller den inställningen så länge som knappen är i den positionen.

#16
2019-05-02 10:10

Det handlar om logik i förarmiljön Raphael - och då anser jag att alla knappar för t ex farthållaren bör placeras i närheten av varandra. Men logik kanske inte gäller vissa tillverkare... För mig behövdes i alla fall instruktionsboken för att hitta knappen som gjorde att jag kunde använda farthållaren i en Renault - nåt som inte behövts på nån annan bil. Visst - kör man bara en enda bil så vet man men varför sprida ut dessa reglage ? Känns verkligen "B".

#17
2019-05-02 11:55

Upplevde inte att kangoon var trång vid förarplats, annat är det med nissan env2000, satan i gatan så illa man sitter, dock hade/har kangoo dålig form och stöd på stolen

#18
2019-05-02 11:56

Kommande kangoo ser riktigt trevlig ut, hoppas produktionsbilen blir väldigt lik

#19
2019-05-02 11:58

Dom baklysena blir nog mercedes glada åt, dom lär nog inte ändra något på sin version

#20
2019-05-06 23:12

I Renault Scenic satt lilla rullvredet för stolsvärmen på vänstra sidan på förarsätet. Dessutom utan någon visuell, eller möjlighet att kolla, visning i vilket läge den var i. Man fick feedback genom att märka att det blev varmt om stjärten.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.