Senaste aktivitet

"Jes_" har svarat på foruminlägget "Allmän diskussion om annat än bilar och trafik"

Jeep Wrangler uppdateras

Nyheter

Jeep Wrangler kör vidare på inslagen väg men fräschas nu upp inför nästa modellår. Terrängikonen får bland annat en helt ny interiör.

Nuvarande generation av Jeep Wrangler introducerades 2007 och fick i fjol en ansiktslyftning.
 
Helt ny insida
Nu har det blivit dags igen och den här gången tar Jeep sig an interiören.

Bland nyheterna finns ny instrumentpanel, ratt och mittkonsol.

Jeep menar också att armstöden i dörrarna blivit mer bekväma och bakrutorna större för att förbättra sikten för förare och passagerare.

På instrumentbrädan har Jeep placerat ett rejält handtag med den ingraverade texten: "Jeep, since 1941".

Därtill utlovar Jeep bättre materialkvalitet jämfört med tidigare samt att kupébullret ska ha reducerats.

Klassiskt recept
I övrigt är det mesta sig likt.

Jeep Wrangler kör vidare i beprövade terrängspår och den klassiska grillen är fortfarande lika lätt att känna igen.

Den enda yttre nyheten är att Sahara-varianterna kan fås med ett avtagbart tak av typen hardtop i samma kulör som lacken.

Uppdaterade Jeep Wrangler är redan i produktion och väntas dyka upp i bilhallarna inom kort.

Diskutera: Vad tycker du om Jeep Wrangler?

Kommentarer

#1
Hansson
2010-08-25 00:50

Hej
Själv när jag nämde Landcruiser så menar jag bilen som säljs idag i Sverige, dvs LC 150
Denna länk
http://www.toyota.se/cars/new_cars/land_cruiser/index.aspx
Titta på denna bil i profil och kolla in överhängen fram och bak och markfrigång och jämför det med tex en Wrangler eller rent av en Suzuki Jimny.
Wranglern har mycket kortare överhäng än landcruisern och min gamla Suzuki Jimny har till och med kortare överhäng än Wrangler.
Landcruisern 150 har säkerligen mycket bättre teknik, men är nog ofta för stor och har för långa överhäng samt extremt dyr för att köra i terräng med samt den saknar ett 4WD utseende som många vill ha, ser ut som en höjd vanlig bil. LC var cool för i tiden.
Gamla LC som tex 70 var ju riktigt tuffa.
Ursäkta men jag tycker LC 150 är riktigt ful.
Själv är jag ute efter en liten två dörrars riktig 4WD inom rimlig prisklass med onödig lyx som drar lite bensin.
Det troligaste som kommer i framtiden är nog en ny Suzuki Jimny för min del om nu Suzuki Sverige tar in en sådan.
Är så sugen på en Wrangler, den är så cool, men jag och min flickvän och politikerna känner att det är helt fel att köpa en sådan bil med en sådan omodern motor som drar så mycket bensin, mycket tyvärr.

#1
Tom H
2010-08-24 22:49

Vem jämför toyta med en riktig JEEP??? Är ni tokiga? toytan=markutfyllnad.

#1
Haubits77B
2010-08-24 19:07

Jag frågade bara om du tycker att det är häftigt att åka en U-landsbil?? Jag har bred erfarenhet av terränkörning både i Sverige och internationellt. Och NEJ, jag har inte använt ditt namn. Däremot komenterade jag nyss den artikel du åsyftar.

#1
Henrik K
2010-08-24 18:44

Hur gammal är du? Förstod ganska tidigt att du inte var någon seriös person att diskutera med som har erfarenhet eller vettiga argument. Sedan så ser jag att du använt mitt namn under tråden för återkallelserna om Hyundai Santa Fe och Trajet för att du inte hade några mer argument! Men jag får väl be Fredrik Ditts på VIB att han stänger av dej från denna sait. Så uppmanar jag alla andra att helt ignorera Haubits77 i fortsättningen det är bara en snorunge eller väldigt omogen person som använder andras namn bara för att man inte lyckades att diskutera på ett vettigt sätt med riktiga argument.

#1
Haubits77B
2010-08-24 17:57

Re: Henrik K
Jaha, du menar de LC...... De som är omtyckta i fattiga afikanska länder och bland strandraggare i Burma..... Tja, tycker du att det är bra så förstår jag din inställning.... Hohojaja.... Nej, det är bara att läsa ViB idag så ser du ytterliggare GIGANTISKA återkallelser som asiatiska tillverkare genomför.... Ge mig namnet på 1 enda Toyota-produkt som inte har återkallats i år???? Tja, lär bli svårt, och LC/Lexus voltar ju på ren asfalt.....

#1
Henrik K
2010-08-24 16:54

Det märks att du inte vet mycket om terrängbilar som de här. Vet du inte att LC finns i motsvarande version som LR Defender? Det finns i massor av LC i olika utföranden för olika ändamål. Jag jämför Defendern med motsvarande LC 70 serie. Men det vet inte du vad det är för sorts bil. För du tror ju att det bara finns en LC den variant som är mer ombonad mer som en lyxbil. Och den är betydligt dyrare än Defendern ja. Men någon erfarenhet av terrängbilar och terräng körning det har du inte. Så mycket kan jag se vad du skriver. Låtas inte om att du vet när du inte vet någonting. Utan bara tror och har en agenda för LR av någon anledning.

#1
Haubits77B
2010-08-24 16:03

Re: Henrik K
Med all respekt, men jag började med att skriva att wrangler motsvarar en L-R Defender i prestanda, kvalitet och pris... Och det är nog svårt att argumentera emot. Sedan börjar folk dra in LC som är en betydligt dyrare och sofistikerad bil. Sedan börjar du jämföra Defender mot LC- och det är ju helt irrelevant.......

#1
Haubits77B
2010-08-24 16:02

Re: Henrik K
Med all respekt, men jag började med att skriva att wrangler motsvarar en L-R Defender i prestanda, kvalitet och pris... Och det är nog svårt att argumentera emot. Sedan börjar folk dra in LC som är en betydligt dyrare och sofistikerad bil. Sedan börjar du jämföra Defender mot LC- och det är ju helt irrelevant.......

#1
Henrik K
2010-08-24 15:46

Men du diskuterade LR Defender för några inlägg sedan. Nu börjar du blanda in en massa andra modeller som Range Rover Vouge mfl andra modeller för att det passar sig för att uppnå att LR ska verka bättre än Toyota LC. Du får ju bestämma dig vilken modell du diskuterar om! Du pratade om Defender och den är inte tät! Du diskuterar äpplen och päron vrider och vänder för att utmåla LC och Toyota som något dåligt hela tiden, vad ligger bakom detta? Jag tror inte att du ens kört varken LR eller LC i riktig terräng under besvärliga förhållanden och under lång tid många år. Så du lärt dig skillnaderna mellan dessa bilar. Lär dig att skillja mellan äpplen och päron och mellan olika modeller.

#1
Haubits77B
2010-08-24 14:08

Re: Henrik
Är inte L-R tät? ? Vet du ens om att LR saluför 6 olika modeller i ett STORT antal olika varianter? Range Rover Vouge är garanterat tät - och är betydligt vassare är LC..... Och LR Range Rover Sport går rätt bra på väg.... Drar väl en Miata på asfalt om inte jag missminner mig.... Och L-R Freelander 2 har samma komfort som BMW X3, fast med bättre terängegenskaper....

Logga in eller skaffa ett konto för att kommentera
Stäng Prenumerera på vårt nyhetsbrev: