Bild
Nästa artikel
Jaguar XF Sportbrake sedd ovanifrån.

Första bilden på Jaguar XF Sportbrake

Nyheter

Jaguar visar XF i kombiversion i en inte alltför avslöjande vinkel. Bilen börjar säljas i sommar.

 

Det är svårt att avgöra hur den lastvänliga Jaguaren ser ut bara genom att se en bild från ovan och det var nog biltillverkarens avsikt med den retsamma bilden. För att ge lite mer ledtrådar har Jaguar också målat silhuetten av bilen på Wimbeldons centercourt inför tennisturneringens start.

– Med XF Sportbrake har vi skapat en silhuett som lutar bakåt, för att ge bilen en känsla av snabbhet och sportighet. Den kommer att tillföra nya nivåer av praktikalitet till modellutbudet utan att offra den dynamiska designen och agila hanteringen, säger Jaguars designchef Ian Callum.

Säljstart för kombijaggan blir till sommaren.

Diskutera: Vad tycker du om Jaguar XF Sportbrake?

Kommentarer

#1
2017-04-25 15:56

Trist med denna kombi- samt SUV-hysteri bland tillverkarna, allt på fyra hjul som rör sig ska det visst tillverkas en SUV-version av.

#2
2017-04-25 16:03

Das höchste oder nichts...

#3
2017-04-25 16:46

Vorwärts - va? Har du ens läst? Och vad är det för fel på kombi då?

#4
2017-04-25 17:15

Sportbroms??

#5
2017-04-25 17:29

Nä, adaptiv autosportbroms, heter det numera 40-talisten.. ;-)

#6
2017-04-25 18:13

Roger Skagerström1, inget fel på kombi för de som gillar att köra traktor, de med ett mer estetiskt sinnelag skulle nog gärna se fler sportsedaner.

#7
2017-04-25 20:44

Traktor? Hade du inte haft backspegel hade du inte ens märkt nån skillnad. Dessutom är de flesta bilar precis lika snygga som kombi - andra till och med snyggare. Men smaken är som baken.. Men att säga att det ena är en traktor och det andra inte är rätt så felunderrättat.

#8
2017-04-26 07:22

Taket på sportbromsen ser fint ut.

#9
2017-04-26 16:41

Roger Skagerström, inbilla dig inte att en biltillverkare väljer att bygga en kombimodell av estetiska skäl, de existerar för att det finns en icke föraktlig kundskara som premierar stort lastutrymme. Kombin är en laståsna i första hand, jag hyr hellre en skåpbil de gånger jag måste frakta större mänger gods med bil än ställer en kombi på uppfarten.

#10
2017-04-28 15:30

Antar att du kör tyskt med? ;)

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.