Bild
Nästa artikel

Förnyad Mazda 6 som kombi

Nyheter

Uppdaterade Mazda 6 Wagon har fått ett raffinerat yttre, enligt biltillverkaren.

I höstas offentliggjorde Mazda en uppdaterad version av Mazda 6 som sedan och lagom till bilsalongen i Genève i mars presenteras kombiversionen Wagon. Bland nyheterna märks head-up display och 360-graderskamera.

Biltillverkaren säger sig ha förfinat de yttre attributen, interiören har omarbetats för att bli mer lyxig och motorerna har fått sig en översyn.

Mer information om uppdaterade Mazda 6 kommer i den 6 mars.

Diskutera: Vad tycker du om Mazda 6?   

 

Kommentarer

#1
2018-02-06 15:11

Andra faceliften?

#2
2018-02-06 15:27

Dumt att utveckla nytt i ett krympande segment tycker nog Mazda.

#3
2018-02-06 16:24

Snygg interiör. Lite för många vågor och linjer i karossen dock. Det samspelar sådär...

#4
2018-02-06 16:30

Jag gillar Mazdas kupédesign och förarplats. Ser riktigt strömlinjeformat och väldesignat ut.

#5
2018-02-06 16:42

Mazda har på senare år lyckats synnerligen väl med designen, men här var bilsidan lite väl orolig. Kunde de inte bestämma sig för vilket linjespel de skulle ha?

#6
2018-02-06 16:44

Zoom zoom.

#8
2018-02-06 16:51

Interiören är topp och i mitt tycke det snyggaste som går att få i på nivån 300 000 - 400 000.
Mazdans yttre gör mig dock obehaglig till mods...det spretar på asiatiskt vis där de lånar allt ifrån alla och blandar friskt i hopp om en hit.
Resultatet blir att ögat flackar hej vilt och får inte fäste!
Men som sagt i interiörs biten där ligger Mazda på topp.

#9
2018-02-06 17:16

Den yttre designen är genomtänkt och återhållsam. Så ska en slipsten dras. Jag saknar t ex inte fake-luftintagen som andra asiater gärna vill ha - både fram och bak. Interiört kunde de gärna ha integrerat skärmen istället för att låta den flyta ovanpå.

#10
2018-02-06 17:21

Hade Mazdas bilar sett ut som deras koncept så hade jag valt Mazda alla dar i veckan, men tyvärr sparar de alltid in på det som gör att bilen sticker ut.
Detta är en sminkad gammal bil och gör ingen glad.

#11
2018-02-06 19:21

elegant!

#12
2018-02-06 19:35

Ser riktigt normal ut!
En av få japaner som inte ritats på dagis.

#13
2018-02-06 21:11

Jag tycker den ser bra ut. Tycker dock inte om ”pop-up-displayen”.

#14
2018-02-06 21:42

"Pop-upen" stör mig inte direkt, även om det kanske inte är den elegantaste lösningen.
Men det fläskiga gristrynet i rattcentrum tycker jag verkligen inte om.
I övrigt tycker jag inredningen verkar väldigt balanserad.

#15
2018-02-06 21:45

Elegant bil som nosar på premiumklass

#16
2018-02-06 22:16

Officiellt stöd för CarPlay och Android Auto finns fortfarande inte, dåligt...riktigt dåligt.

#17
2018-02-07 05:57

@pinjong
Fakeluftintac är högsta mode i Tyskland oxå. Finns inte en tysk bil utan...

#18
2018-02-07 08:24

Raywave
Svamlar du?

#20
2018-02-07 10:41

++ för en vettig design förutom lite på den nedåtgående framskärmen i bakant.

#21
2018-02-07 11:26

Tvärnit : Vore intressant att höra varifrån de lånat något? Kan inte se något på nån Mazda som ser lånat ut.

#24
2018-02-07 17:27

När det gäller design och asiatiska märken så har jag aldrig uppskattat den skolan. Visst har det ibland kommit enstaka undantag som varit riktigt läckra men generellt så är de som bäst genomsnittliga men oftast rätt anonyma och trista. Och deras lägstanivå på designen är i mina ögon mycket lägre än andra länders, Prius gen 1, Hyundai Sonata från förr t ex.

Honda är väl det märke som haft bäst koll på ritstiften historiskt men dom har ju gått bort sig rejält nu, som t ex med nya Civic. Men Mazda däremot har ju verkligen spottat upp sig och denna är klart egen men samtidigt elegant. Inte vulgär som Toyota/Lexus eller könlös som Nissan eller Mitsubishi heller. Favoriten i modellutbudet är dock Mazda 3 som fyrdörrars sedan....Och i den invändiga utformningen är de enligt mig klart före de andra asiaterna. Bara en sån detalj som att de i flera modeller har en centralt placerad stor varvräknare är plus i min bok, dock inte i skaran av de 65 plussade medlemmar i Motormännen som i stort antal verkar frekventera detta forum ;-)

#25
2018-02-07 18:56

Ser bra ut förutom "den nedåtgående framskärmen i bakkant" som mso 1000 uttrycker det. Inte alls elegant - bilen ser snarare "trött" ut, tyvärr. Däremot ser inredningen proper ut.

#26
2018-02-08 15:53

Snyggaste bilen i klassen sedan flera år tillbaka när man ser den i verkligheten och inte på bild.

#27
2018-02-08 18:13

Åter detta tjafsande om vem som kopierat vem.
För att ens kunna ha en åsikt måste man veta vilka som först höll i ritstiftet. Det tar ju sin tid innan resultaten släpps.
Det är helt enkelt så att trender kommer och går.

#28
2018-02-10 12:43

Tittade på Mazda 6 kombi innan jag köpte min Peugeot 308 SW. Tyckte den verkade mycket fin men tyvärr alldeles för dyr.

#29
2018-02-10 13:26

Håller med Shogun! Mazda 6 i sitt senaste snitt sedan den lanserades 2012 är den snyggaste i sin klass! Faceliften som kom 2015 befäste verkligen det! Och denna nya facelift ser ut att ta det ytterligare en nivå upp! Den nya inredningen ser ut att bli riktigt läcker och andas kvalité!

#30
2018-02-10 13:32

Peter, det blir lite svårt att jämföra Mazda 6 och Peugeot 308SW eftersom de spelar i två olika storleksklasser! Naturligtvis är Mazdan dyrare eftersom det är en större bil som ska jämföras med t.ex. Passat och V70! Peugeot 308SW är i samma storleksklass som t.ex. Golf och Astra... jämför den med dessa bilar istället! Då lovar jag dig att Mazdan är BILLIG i sin rätta jämförelse...

#31
2018-02-10 14:04

Mazda 6 är ju bra mycket trevligare än cx 5an och känns exklusiv att köra med fin inredning men faktum är nog att den egentligen inte är mer komfortabel än nån annan kombi i storleks klassen.

#32
2018-02-23 17:52

@axa
Nämn en tysk bil utan fakeluftintag... -det går inte för det finns ingen.

#33
2018-03-15 13:23

Åkt en Mazda 6 nu i två år.. fina initialt men blir snabbt slitna i ytskickten

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.