Bild
Nästa artikel

Ford uppdaterar S-Max och Galaxy

Nyheter

Familjebussarna har fått sig en översyn gällande motorer, förarassistans och torkarblad.

Nu går det att beställa flexbilarna S-Max och Galaxy med en tvålitersmotor på mellan 120-240 hästkrafter, kopplade till en åttastegad automatlåda. Bilarna har begåvats med adaptiv farthållare med stopp/start-funktion.

Ford har vidareutvecklat sin dödavinkeln-varnare och den kan du upptäcka upphinnande bilar från 18 meters håll. 

Dessutom finns ett nytt torkarbladssystem som tack vare flera spolarmunstycken direkt på armen sägs vara effektivare på att göra rent och spara på spolarvätska.  

Diskutera: Vad tycker du om Ford Galaxy och Ford S-Max?  
 

Kommentarer

#1
2018-09-18 13:22

Hur blir det med Fords B-Max och C-Max då?

#2
2018-09-18 13:32

Någon ny generation kommer vi knappast se.

#3
2018-09-18 18:17

Mina kids är larvigt förälskade i vår S-max. Tycker att det är en fantastisk familjebil på alla vis. Galaxyn har en dimension till för den riktigt utrymmeskrävande familjen. Förvånad att de inte är ännu vanligare på vägarna med tanke på alla trånga sedvanliga kombis såsom V/XC/70/90 passater mfl som står i villakvarteren. Tror alla som ägt en S-max förstår vad jag menar. Är fortfarande ingen busskänsla såsom det blir i en Sharan tex. Fullträff Ford som ni borde vara duktigare på att markmadsföra. Men nu har jag dragit mitt strå till stacken i det avseendet.

#4
2018-09-18 22:02

Håller med Ingooo, lätt de trevligaste kärrorna att ratta runt bland MPV'erna, även om de inte når upp till komfort och smidighet hos en vanlig kombi. Galaxyn är ett as att knö in på parkeringar... Fast S-max är väl inte direkt ovanlig?

#5
2018-09-19 15:01

För långe sedan var jag inne på att köpa en S-max, men Ford som märke har jag tyvärr inte förlikat mig med. Kanske värt en provkörning..

#6
2018-09-19 15:56

Jag är jävligt sugen på att börja dejta en 7 barns mor ENBART för att kunna köpa mig en S-Max! Den är utan tvekan nummer ett - Om jag skulle behöva en. ;)

#7
2018-09-19 20:10

:-) Men det blir väl max fem ungar om du och dejten ska få plats också?

#8
2018-09-21 17:22

Den här typen av bilar är den enda riktigt smarta, egentligen, kanske med Citroën C4 Spacetourer (som tydligen Picasso nu ska heta) i spetsen.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.