Bild
Nästa artikel

Fiat 124 Spider med extra S

Nyheter

På Genéve-mässan kommer Fiat introducera specialaren Fiat 124 Spider S-Design.

Fiat vill med 124 Spider S-Design betona roadsterns sportiga sida lite extra. Detta genom att utrusta den med det lilla extra från Mopar, så som nya 17-tumsfälgar och röd stripning. 

Vidare är A-stolpe, krängningshämmare och backspeglarna nu i polerat stål. Den bakhjulsdrivna bilen levereras med den turbomatade motorn på 1,4 liter med 140 hästkrafter. 

Diskutera: Har S-Design satt pricken över i för Fiat 124? 

Kommentarer

#1
2018-03-02 11:07

Snygg!!!

#2
2018-03-02 11:24

Pricken över i är väl Abarth-versionen som kommer ställas ut i Geneve?

#3
2018-03-02 14:02

Lagom nostalgilook.

#4
2018-03-02 14:39

Trevlig!

#5
2018-03-02 17:26

Visst är det denna som egentligen nästan rakt av är en Mazda mx-5 med andra plastdetaljer (och motor?) och att Mazdan vid test bedömdes vara lite trevligare att köra? Men läcker är den iaf. Och så är ju denna uppdaterad jämfört med tidigare.

#6
2018-03-02 18:27

Snygg

#7
2018-03-02 18:55

Tomr
Nja, motorerna skiljer sig åt och Fiat har annan hjulupphängning. Tror även det kan vara annan växellåda.
Mazdan är lättare och enligt tester lite roligare körning.

#8
2018-03-02 19:08

Axa, då var jag ju inte så fel ute med tanke på vad jag skrev.;)
Ja vikten kan göra mycket för känslan även om effekten (ingen turbo) är lägre på Mazdan.

#9
2018-03-02 19:19

Hjulupphängning samma som i Mx-5:an, däremot andra fjädrar och stötdämpare. Växellådan är den som satt i gamla Mx-5 NC.

#10
2018-03-02 20:21

Usch vad ful Fiaten är. Världens fulaste sportbil?

#11
2018-03-02 21:58

Fiata. Nä, köp originalet istället. Badge engineering är ju bara tragiskt

#12
2018-03-02 22:48

Jaaa, usch vad ful. Det är väl inte avundsjuka som påverkar synen??

#13
2018-03-04 10:24

Snygg, kollade den. Men det blev en MX-5

#14
2018-03-04 19:16

Leif
Grattis!
Jag hade nog gjort samma val, även om jag tycker Fiaten är snyggare.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.