Bild
Nästa artikel

Engelberg Tourer nästa Outlander?

Nyheter

Boxig laddhybrid från Mitsubishi med 7 mils räckvidd.

På bilsalongen i Genève har Mitsubishi offentliggjort fyrhjulsdrivna Engelberg Tourer, döpt efter en schweizisk alpby. Konceptet med plats för tre sittrader bygger vidare på laddhybriden Outlanders teknik, med dubbla elmotorer – en fram och en bak.

Elmotorerna jobbar tillsammans med en 2,4-liters bensinmotor. Mitsubishi kallar bilen för både en crossover och en suv och på taket sitter en box som öppnas automatiskt när skidutrustningen packas i eller ur. 

Diskutera: Vad tycker du om Mitsubishi Engelberg Tourer?

Kommentarer

#1
2019-03-07 14:32

Bläää

#2
2019-03-07 17:23

Ser modern ut och lite Volvisk i den bakre delen. I like.

#3
2019-03-07 15:47

Ett riktigt lyft mot dagens design.

#4
2019-03-07 16:23

..man bör bo nära berget, om man vill köra grönt.. Ful o onödig, enlig min åsikt..

#5
2019-03-07 16:45

Läcker liten stridsvagn! Jäkligt bra med en färdigmonterad skibox på taket och med inbyggda spotlights. Jag kan absolut tänka mej att köpa en.

#6
2019-03-07 17:13

Hm, påminner en hel del om Volvo-suv. Till och med ratten skulle kunna vara från Volvo.
Kanske är det kinesiska piratkopierare som skeppat delar till Mitsubishi?

#7
2019-03-07 18:36

En bil för obscent överbetalda revisorer som behöver pumpa upp sin manlighet med lite jägarimage. Dessutom undrar man hur länge hybrider i den här viktklassen kan försvaras?

#8
2019-03-07 21:51

Undrar hur däcken låter på bar asfalt!

#9
2019-03-07 22:09

Hahaha, är det ett skämt?

#10
2019-03-07 22:45

Hur står det till med medvetenheten om att man behöver försöka göra bilar snålare, även om det gäller eldrift? Inte så bra, verkar det som.

#11
2019-03-08 11:58

YES!!! Var köper jag en??? Kör Outlander PHEV idag och den här är ju hur läcker som helst! Hoppas att Vehicle2Home "DendoDriveHouse" äntligen kommer till Sverige med denna.

#12
2019-03-08 14:52

Årets bil nästa år

#13
2019-03-08 15:46

John2008, Nu går bilen på el.. varför spara på elen?, den är ju fossilfri och nästan "gratis". Men jag håller med dig, det är nästan groteskt mycket SUV mm just nu, den ena modellen verkar vilja klå den andre i att använda så mycket energi som möjligt. Takboxen, hur skall du nå den?? Med en stege eller? Redan på en vanlig bil (låg som många tycker de är) är det nästan svårt för en som är ca 1.8 meter lång att stoppa i skidorna utan att stå på tå...

#14
2019-03-09 01:45

Grotesk heffaklump.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.