Bild
Nästa artikel

Eclipse Cross som polisbil

Nyheter

Italienska polisen kommer att åka runt i Mitsubishis suv i Rom och Milano.

Den italienska statspolisen, Arma dei Carabinieri, har beställt två specialtillverkade Mitsubishi Eclipse Cross. De är utrustade för att fungera som räddningstjänstfordon och ska bland annat brukas för att transportera organ och blod, men även i operativ verksamhet såsom skydd av territoriet.  

Bilarna drivs av en 1,5-liters bensinturbo på 163 hästkrafter. Mitsubishi och den italienska poliskåren har samarbetat tidigare, bland annat beställde de elbilen i-MiEV 2014 och har tidigare nyttjat en specialgjort Pajero.

Diskutera: Vad tycker du om Mitsubishi Eclipse Cross?
 

Kommentarer

#1
2018-12-18 11:32

Vad säger italienska bilindustrin nu? Med bra för italienska polisen att åka i någotsånär pålitliga bilar som omväxling.......;o)

#2
2018-12-18 12:57

Stackars poliser som får åka japanskt..

#3
2018-12-18 13:45

Den har ju lite att leva upp till
http://abarth.altervista.org/DSCN4462.JPG

#4
2018-12-18 18:21

Av tradition kör italienska polisen Alfa, och Stelvio är ju en passande kandidat. Mitsubishi känns väldigt fel i dessa sammanhang.

#5
2018-12-18 20:05

Det verkar finnas ett ohyggligt intresse av journalistkåren att följa just italienska statspolisens fordonsinköp.
Är det inte Mitsubishi så är det en Ferrari, Fiat eller annat...
Lite sarkastiskt så vill jag även veta vad den lokala polisen i Gloucester har för senaste fordonsinköp...

#6
2018-12-18 20:58

Fördjävligt. Borde så klart vara en Alfa Romeo Stelvio Quadrofoglio. Skäms!

#7
2018-12-20 07:48

Jag har tidigare aldrig övervägt att köpa en mitsubishi, men jag har nu nog svängt ifrågan, dom har sett så tråkiga ut, men tråkigt kan ju också vara kul, och smart

#8
2018-12-20 16:41

Kan vara olika omväxling och kan vara driftsäkerhet som Seat Leon och Mitsubishi Eclipse Cross bättre än Alfa och Fiat som problembil.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.