Bild
Nästa artikel

Direktrapport:Mercedes på Paris bilsalong 2014

Nyheter

Vi Bilägare rapporterar från bilsalongen i Paris 2014. Tommy Wahlström spanar bland annat in helt eldrivna B-Klass och sportbilen AMG-GT.

Vi Bilägare rapporterar från bilsalongen i Paris 2014. Tommy Wahlström spanar in helt eldrivna B-Klass med batterier från Tesla, och vanliga men ansiktslyfta versionen av bilen.

Fredrik Wahrolén från Mercedes Sverige visar oss även sportbilen AMG-GT och helt nya C-Klass AMG C63.

(1) Här och hittar du mer information om nyheterna från Mercedes.
(2) Här och hittar du mer information om nyheterna från Mercedes.

Du kan följa vår rappotering från Paris bilsalong 2014 på vår webb men även på socialmedier.  Senaste nytt hittar du på vår Twitter, Instagram och Facebook.

Diskutera: Vad tycker du om Mercedes nyheter på Parissalongen?

Kommentarer

#2
2014-10-05 06:34

Lite märkligt bara att E-klass AMG kör ifrån denna på 0-100. GT (utan S-utförande) går på 3,9 s medan en E AMG går på 3,7 s och i S-utförandet på 3,6 s. Det kan inte vara roligt att köpt sig en GT och bli ifrån åkt av en "taxi-merca" vid rödljuset.

#3
2014-10-05 09:53

Är de rostfria efter 5-6år dessa premiumbilar? Liksom de upprostade bajamaja bilarna A-B klass. Det är nog tveksamt, varning för köp! Min rostade upp den också (E-klass)totalt och även en bekants. Så vart har kvaliten tagit vägen, detta gäller även elektroniken.

http://www.vibilagare.se/reportage/mercedes-aklass-rostade-efter-6-ar

#4
2014-10-05 10:02

Mercedes har haft problem med rost på en del årsmodeller Shogun och nu tror du att de kommer att ha dessa problem för evigt utan att göra något åt det?

#5
2014-10-05 10:02

Thommys är det roligare att köpa en Porsche och bli från körd rakt fram av en E-klass?

E-klassen har helt enkelt enormt bra 0-100 siffror men hur många har intresse av att köra race mellan rödljusen? 0-100 är bara en av många parametrar för biltypen.

(redigerat/Hackenbush)

#7
2014-10-05 10:42

Har raderat ett inlägg som inte hade med artikeln att göra.
Uno det hjälper inte att du anmäler alla inlägg, Vib vet vad du håller på med.
Jag gör inget åt dina anmälningar Uno, Vib får besluta om de skall stänga av dig eller vad det blir.

#9
2014-10-05 11:09

Varför kan du inte hålla dig till artikeln Uno? Du kommenterar bara om motsättningar mellan bilmärken.

#12
2014-10-05 12:57

Hackenbusch.

Läser du Vibilägare? Där kan man läsa gång på gång om upprostade Mercedes bilar och kunder som har problem med att Mercedes ska ta sitt ansvar, trots att man tidigare sagt att man gjort vid rostproblemen! Men det har man inte, de existerar än idag och kommer i reportage i Vibilägare med jämna mellanrum. De har nu haft dessa problem mellan 15-20år utan att man lyckats göra något åt det, och det är värt att påtalas så fort tillfälle ges.

Leifer.

Det bästa är att välja ett annat märke som inte rostar så fort som Mercedes och om man är ute efter ett märke med verklig premium kvalitet värt namnet välja ett sådant........och detta gäller inte bara A-klass utan flera av Mercedes modeller. Skandal är det att ett märke som Mercedes är så dåligt. Även elektroniken är under all kritik.

Förövrigt så är de hemskt fula i designen dessa Mercedes i artikeln, skulle aldrig köpa något sådant. Flera ser ju ut som en baja maja som tex B-klass, usch! Mercedes representant försöker även med konststycket att övertyga att monsterbilen (den gula) även är snygg, tänk se det tycker inte jag att den är. Tommy Wahlström borde ställt frågan om de rostar som andra Mercedes gjort tidigare, och om man nu tar ansvar för sina produkter fullt ut? Det är relevanta frågor!

Många här tål inte att sanningen kommer upp om vissa bilmärken när man påtalar dessa, utan tycker att de ska sopas under mattan för dessa märken. Är inte det märkligt om man är en normal kund att sådana tillverkare ska försvaras efter deras brist på agerande och ta ansvar för sina produkter gentemot kunderna som får problem?! Detta kan vi läsa om gång på gång i Vibilägare om man verkligen läser tidningens alla artiklar........

#13
2014-10-05 13:03

Håller med dig SiggeNn. Men det väldigt mycket prestige i 0-100 värden.

#16
2014-10-05 14:30

Tack för påpekandet leifer, en stjärna till dig.

#17
2014-10-05 14:33

Att Shogun skriver om Mercedes rostproblem är ok för han gör det på en konstruktivt sätt även om jag kan tycka att det gränsar till tjatigt men Unos kommentarer som "tyskt är skit" är knappast konstruktivt eller tillför något i debatten.

#19
2014-10-05 20:38

Hackenbusch.

Det är inte tjatigt, du får tänka på nya läsare här som inte vet vad jag skrivit tidigare. De vill också veta att Mercedes fortfarande har problem med rost, många tror ju fortfarande att Mercedes står för kvalitet när man hör det namnet. Vilket inte är helt sant idag.

#20
2014-10-05 20:41

Nåja Shogun, jag skall inte klaga, du skriver i alla fall på ett vettigt sätt. Det är inte tagit ur luften.

#23
2014-10-05 22:07

För fanken Shogun och Leifer kan ni inte förflyttar er till forumet !

Ni lyckas förstöra alla trådar!

Här ska det kommenteras kring "Vad tycker du om Mercedes nyheter på Parissalongen?"

Inget j---a Toyotafanboys diskussioner enligt "Toyota är bäst och allt annat ska klagas på".

#26
2014-10-06 08:01

Ta och tagga ner lite nu, detta löser ingenting.

#27
2014-10-06 20:44

Hallå, eller? Att man inte skulle får skriva om MB:s problem här blir ju rätt komiskt. VW:s DSG och Toyotas permanenta återkallelse framförs ju i alla trådar om dessa bilmärken.

#28
2014-10-06 21:12

Audi A5 SB...hade det inte varit skönt att slippa dagisnivån?

Min bil är bättre än din. Min pappar är starkare än din.

Låt inte mupparna helt ruinera intresset för kommentarsfältet.

Forumet är helt öppet för era navelskåderier.

#30
2014-10-06 21:48

Leifer...än en gång. Här kommenterar vi kring "Vad tycker du om Mercedes nyheter på Parissalongen?"...har du något helt annat att komma med vänligen skapa en ny tråd i forumet.

Lite ordning och det blir mycket intressantare för alla.

#31
2014-10-07 10:53

Som gammal ägare av många Mercedes tidigare så måste man väl få undra om denna modell nu klarar rosten, det gjorde inte mina tidigare som rostade bort i ett rostmoln , poff! Och Mercedes tog inget ansvar för det hela.......gör man det nu? Visst blir det mer intressant om man får reda på om ett bilmärke rostar bort på kort tid innan man köper det, konsumentupplysning kallas det visst, inte konsument mörkning som vissa föredrar.........

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.