Bild
Nästa artikel

C-klass får lyft

Nyheter

Mercedes C-klass får ett lättare designlyft och nya motorer, däribland som plug-in hybrid.

Utseendemässigt har Mercedes dragit om linjerna främst kring lyktorna på C-klass, en av deras mest populära bilar. Mer har däremot hänt med inredningen och instrumenteringen, den senare går att få helt digital och överlag har strukturen på elektroniken setts över - vilket alla hjälpmedel drar nytta av. 

C-klass tar efter S-klass när det kommer till upplägg av displayer och reglage och med bilen följer Mercedes senaste hjälpmedel, som den semiautonoma körfunktionen. Under mässan i Genéve kommer vi få se mer av sedanen och kombin. 

Kommentarer

#1
2018-02-19 16:01

På den på bilden verkar man ha skippat pianosvart mittkonsol till förmån för en mera mattsvart. Tack för det! Pianosvart är bara snyggt nån sekund efter att man dragit av skyddsplasten. Det här var snyggare, liksom nya strålkastarna. I övrigt ser jag ingen större skillnad.

#2
2018-02-19 16:46

En av marknadens snyggaste och kompetentaste bilar. Tyvärr lite för trång för mig, dock. Jag håller med Rutger om att må den där pianolackens tid vara över. Visst, skitsnyggt första timmen men sedan kommer rep- och kladdproblemen, som dessutom eskalerar med kvadraten av användandet. Själv väljer jag gärna öppenporig, matt svart eller brun ask (även om högblank valnöt fortfarande funkar mycket bra).

#3
2018-02-19 18:06

Hm, jag tilltalas mer av CLA. Från att tidigare inte ens varit tänkbart att handla en Merca så kan jag mycket väl tänka mig en. En CLA.

#4
2018-02-19 18:47

Kommer den med den nya 220d som finns i E-klass? Den nuvarande motorn håller inte samma klass som resten av bilen.

#5
2018-02-19 19:06

Så fint när stjärnan sitter på huven.
Ska bara sitta i grillen då det är de stora lyxiga cupemodellerna annat är ful.

#6
2018-02-19 19:33

Håller helt med om att stjärnan ska sitta på huven.
Elegant bil.

#7
2018-02-19 19:38

Stjärna på huven på en SL eller SLK??? Nej......;-)

#8
2018-02-19 20:42

Nej SL och SLK och CL ska ha i grillen så klart.

#9
2018-02-19 21:38

Är personligen inte intresserad av småbilar men sedanen ser riktigt lovande ut.

#10
2018-02-19 21:58

Trevlig! Hoppas på bättre räckvidd för laddhybriden.

#11
2018-02-20 12:03

Som ägare till förra generations C klass, W 204, har jag svårt för den nyas, W 205, instrumentering. 204's är super i alla detaljer. Att man valt att göra en split på klustret och Paddan på toppen ger inget gott intryck i en för övrig riktigt trevlig bil. Hoppas den nya elektroniska panelen har variabel layout så man kanske kan hitta en som liknar den gamla. Det får bli en provtur när den dyker upp. Plugg-In gör den oxå klart intressantare.

#12
2018-03-20 14:43

Jag är mycket skeptisk angående kvaliteten på Mercedes eftersom de bara vågar ge kunden 2 års garanti-uselt!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.