Bild
Nästa artikel

Bilder på nya Toyota Supra läckta

Nyheter

Det börjar närma sig lansering av nya Supra och bilder har börjat läcka ut på nätet inför Detroit-mässan.

Det är nu på Detroit-mässan i januari som Toyota ska dra skynket av den omtyckta sportbilen i nyformat. Bilder av bilen har läckt under året, men nu verkar det som de första officiella studiobilderna nått nätet. 

Bilderna ska ha skickats ut av misstag i samband med ett tyskt nyhetsbrev från Toyota. De visar Supra i rött från två vinklar och bär många likheter med de renderingar och koncept vi fått ta del av sedan tidigare.

Sportbilen har utvecklats tillsammans med BMW Z4, varifrån vi hittar den raka sexcylindriga motor på 3 liter som kommer sitta i Supra och med turboladdning ger runt 350 hästkrafter. I övrigt ska det inte vara så mycket bilarna delar, då tillverkarna ska ha gått skilda vägar med sina bilar en bit in i utvecklingsarbetet. Så mycket mer vet vi inte i dagsläget, men nu är det inte många dagar kvar innan den officiella lanseringen.

Diskutera: Vad tycker du om designen på nya Supra? 

Kommentarer

#1
2019-01-02 15:56

Den bilen hade jag tyckt om att ha i garaget inför sommaren *ler*

#2
2019-01-02 18:12

Fin BM.. *host* Toyota...
Fett badgejob.

#3
1
2019-01-02 18:19

Go

#4
2019-01-02 18:57

Eller så kan man ju säga

Fin TOY.. *host* Bmw...
Fett badgejob.

att man delar utveckling betyder inte att man utvecklat samma produkt. Just saying

#5
2019-01-02 18:57

.

#6
2019-01-02 19:16

Tja, designen är det inget större fel på, även om jag önskat mer från FT-1. Sedan en helt egen utvecklad motor från Toyota hade ju varit att föredra än en BMW motor de lagt händerna på och finslipat lite. Skulle hellre se en ersättare till överdimentionerade 2JZ motorn i gamla Supra. Så är inte denna BMW motor som är mer "lössliten" som BMW motorer brukar vara, om nu inte Toyotas egna ingenjörer förbättrat motorn avsevärt mot orginalet. Fast återigen en ny modern egenutvecklad överdimentionerad 2JZ motor hade varit att föredra som håller för trimning, då vet man vad man får......

https://www.cnet.com/roadshow/pictures/toyota-ft-1-concept-car-pictures-...

#7
2019-01-02 19:20

Snygg, tills jag såg akterpartiet...

#8
2019-01-02 19:49

Inte en 900 Aero direkt - eller hur Saabium?

#9
2019-01-02 20:03

Håller med om akterpartiet, missade den bilden. Känns som om design teamets barn har ritat just den
*ler*

#10
2019-01-02 21:14

Jaha, ytterligare en tråk-toyota med ett bakparti som verkligen ger begreppet "ser ut som ett arsle" en ny dimension. Kan väl knappast finna fler än en handfull blinda köpare, world wide...?

#11
2019-01-02 21:15

Förresten lexus misslyckas ofta med bilens fronten och nu misslyckas dess bilsyskon även med bilens arsle...

#12
2019-01-02 21:40

Diskutera: Vad tycker du om designen på nya Supra?

Vilken design?

#13
2019-01-03 11:38

Skulle sett ut dom FT-1. Denna är ful.

#14
2019-01-03 13:38

Sportbil, 350hk? Man kan ju köpa en Volvo med fler hk än så! Nä Tråkoyta ska nog hålla sig till massproduktion som man brukar med typ 18 miljoner av samma modell.

#15
2019-01-03 15:09

Haha....hk är inte allt som FXX, alltid tycks tro när han rejsar trafikfarligt vid rödljusen. Ge mig en AE86 så ska jag köra åttor runt den 350hk starka Volvon, på avlyst bana. Vem vill köpa en Volvo med så bristande kvalitet idag. Läs senaste nr av VIB som kom igår insändaren där som ifrågasätter Volvos kvalitet, och tycker precis som jag själv att det alltid försöks att sopa detta känsliga ämne under mattan vilka problem märket har. Detta gäller VW också i hög grad, ändå lyckas VIB få till Passat laddhybrid till vinnare i ytterligare ett test i samma nr 1 2019, det må jag säga är en bedrift, man får vad man betalar för brukar man säga......

#17
2019-01-04 13:47

Kan man inte ha roligt med 350 hästkrafter så har man nog inte i en sportbil att göra. Samt kanske läsa på vad en sportbil är.

Med det sagt så är jag gruvligt besviken på designen. Nya Z4 alla dar i veckan om man går på design. Skulle den dessutom ha en Toyotamotor kanske den fungerar felfritt längre än 2 år och 1 dag. Varför har den ett Nissan GT-R-tak?

#18
2019-01-07 22:26

Bensin motor på 350hk!! Hur rimmar det här med Toyotas godhetssignalerande värdegrund

#19
2019-01-08 11:37

Lækker, så lækker ...

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.