Bild
Nästa artikel

Audi TT RS mer maskulin

Nyheter

Tyska biltillverkaren tyckte att den femcylindriga toppversionen av TT behövde se manligare ut.

Audi beskriver uppdaterade RS-tappningen av TT Roadster och Coupé som en atlet på toppen av sin karriär. Motorn i denna atlet är densamma som förut, nämligen prisbelönta, femcylindriga 2.5 TFSI på 400 hästar, vilken har vunnit Årets Motor nio gånger i rad.
 

Det är på utseendefronten som bilen förändrats och biltillverkaren skriver i sitt pressmeddelande att ”TT RS aldrig har varit så maskulin som nu”. Detta manifesterar sig bland annat i större luftintag i fronten och baktill sitter en ny vinge med omarbetade winglets (virveldämpare) på ytterkanterna för att förbättra aerodynamiken.

Quattro-loggan som signalerar fyrhjulsdrift har flyttat till grillens nedre del. Det finns tre nya färger att välja på: Gröna Kyalami, orangea Pulse och blåa Turbo. Uppdaterade TT RS rullar in hos bilhandlarna till våren. Coupén kostar från 67.700 euro och roadstern 70.500 euro. 

Diskutera: Vad tycker du om Audi TT RS?

Kommentarer

#1
2019-02-06 11:36

För damfrisörer :)

#2
2019-02-06 11:48

Jag tar gärna en fast jag inte är frisör

#3
2019-02-06 11:50

När det finns MB?

#4
2019-02-06 11:59

Mycket aero-bjäfs för att kompensera att bilen formats som en flygplansvinge i profil. Kanske dags att ändra grundformen så bilen inte lyfter från vägen.

#5
2019-02-06 12:03

kan den verkligen vara maskulin...
bilen skriker feminism

#6
2019-02-06 13:56

Kvinnliga bilköpare är tydligen "bad image" för bilindustrin...

#7
2019-02-06 14:07

Zübeyde Simsek har förmodligen en i varje färg.

#8
2019-02-06 16:51

Zübeyde Simsek???????????

#9
2019-02-06 17:11

Så jäkla snygg bil, och vilken härlig blå färg.

#10
2019-02-06 17:51

En smurfblå tvålkopp kan ju vara trevlig. Men maskulin????

#11
2019-02-06 19:24

Intressant att bilar har kön och är maskulina eller feminina.

Nåja, ända sedan lansering har jag gillat TT och den har blivit snyggare efter varje uppdatering. Vilken målgrupp som i huvudsak köper TT (kvinnor?) struntar jag fullständigt i.

#12
2019-02-06 19:51

MB 600 = fjollbil!

#13
2019-02-07 08:53

Jo tjena;)
Kör 8or runt din volvo 740;)

#14
2019-02-07 10:43

Mb600

Man väljer Audin för den fantastiska motorn med en extra cylinder eller en Bmw om man vill ha två extra cylindrar. Mercans söndertrimmade 2-liters motor låter som en dammsugare.

#15
2019-02-07 10:57

Men mb är kungen ändå:)
De andra är dugliga

#16
2019-02-07 13:17

Motorn finns faktiskt i Audi RS3 också om man behöver lite mer utrymme och verkligen vill ha turbo femma från Audi. Anmärkningsvärt är att Honda Civic Type R (inte världens vackraste skapelse) är snabbare runt exempelvis Nürburgring än RS modeller från Audi med turbo femman. Annars ser väl Audi TT lite trist. Tycker bara den första som kom var snygg utan bakvinge. Fast då kunde det hända att bilen voltade framåt i höga hastigheter. Tyvärr.

#17
2019-02-07 13:33

minimats1

Hade definitivt valt en RS3. Type R är ruskigt effektiv runt en bana, men även där låter motorn som en dammsugare i en bil som ser ut som en transformersrobot. Tar en snyggare, lite långsammare bil med en härlig motorsång alla dagar i veckan :)

#18
2019-02-07 23:08

Får man inte längre ens tycka vilken Audi A3 man tycker är den finaste? Audi TT = Audi A3 = VW Golf tyvärr. Nej man följer mängden Audi hatare och trycker på mobba knappen. Ni borde fan skämmas allihopa som ägnar era liv till mobbning och hat.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.