Nästa artikel
6 000 Bollinger förbeställda på två veckor
Nyheter

6 000 Bollinger förbeställda på två veckor

Publicerad 11 augusti 2017 (uppdaterad 11 augusti 2017)
Innan företaget ens har skaffat sig en möjlighet att ta emot depositionerna, än mindre byggt någon fabrik, så har 6 000 kunder förbeställt Bollingers nypresenterade bil B1.
Det har knappt gått två veckor sedan Bollinger motors presenterade sitt eldrivna bruksfordon B1. Då sa företaget också att de nu letar efter en plats att börja bygga bilarna och att de hoppas kunna leverera färdiga bilar inom ett och ett halvt år. 

Sedan dess har förstås inte så mycket hänt, det går inte att bygga bilfabrik på två veckor. Men det har inte hindrat kunderna, 6 000 har förbokat B1 sedan bilen presenterades. Redan det första dygnet efter presentationen förbokades 1 800 bilar. När Bollinger avslöjar priset på bilen, troligtvis innan årsskiftet, kommer de som förbokat ges möjligheten att deponera 1 000 USD för att säkra en av de kantiga skapelserna.

Diksutera: Vad tycker du om Bollinger B1?

Relaterade bildspel

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2017-08-11 14:56
Gunnar Lindberg

Ett intessant alternativ men långt ifrån i hamn. Många fler, hundratusentals på sikt, måste finna köpare för att priset ska bli rimligt. Annars blir det att bygga några för hand åt de riktigt rika.

#2 • Uppdaterat: 2017-08-12 08:00
Leif Kavander

Sätt solceller på taket, så blir bilen ännu mer miljövänlig!

#3 • Uppdaterat: 2017-08-12 09:21
Rullle

En kantig terräng bil som är eldriven!
Ett skämt?

#4 • Uppdaterat: 2017-08-12 10:05
Raphael

Inga krockkuddar, ingen säkerhet. Detta är en eldriven Land Rover Defender. Ett val för nostalgiker.

#5 • Uppdaterat: 2017-08-12 20:32
saabnisse

Raphael, de som köper den här och kör den som den byggts för vill inte ha några krockkuddar!

#6 • Uppdaterat: 2017-08-13 14:51
Styggavargen

Behöver nog inga, djuren man möter i skogen är ganska mjuka och lurviga vid låga hastigheter..

#7 • Uppdaterat: 2017-08-13 18:06
Hans Berglund

Jag har redan en traktor, denna saknar ju både frontlastare redskapsfästen och kraftuttag,för det är väl inte meningen att ha den som persontransport på vägarna

#8 • Uppdaterat: 2017-08-13 21:03
Saslam

Han vet vad han gör i alla fall. Portalaxlar. Löstagbara krängningshämmare för Max flex i terräng elmotor = högt vrid vid lågt varv är optimalt för en terrängkrypare o den enkla fyrkantiga profilen är för enkel reperation och modifiering. Allt enligt skaparen själv ;)

#9 • Uppdaterat: 2017-08-13 22:43
Raywave

Verkar asfräck! Tänk bara att slippa dammsuga invändigt, bara ta vattenslangen o spola av! Jag har redan förhandsbokat mitt ex.

#a • Uppdaterat: 2017-08-14 09:11
saabnisse

Hans Berglund, frontlastare saknas, men däremot finns ju både redskapsfästen och kraftuttag.
Och den måste vara perfekt för dom som har för vana att transportera flaggstänger, inte många andra bilar har möjlighet till fri genomföring.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.