Bild
Nästa artikel

320 hästar i Honda Civic Type R

Nyheter

Hondas busbil är busigare än någonsin.

Den turboladdade VTEC-motorn på två liter som sitter under huven på Honda Civic Type R har optimerats och producerar numera 320 hk och 400 Nm. Ingenjörerna har också förfinat den sexväxlade manuella växellådan och gasresponsen ska vara bättre än förut. Vridstyvheten i halvkombin har ökats på med 38 procent.  

Bland körlägena får ”Sport” och ”R+” sällskap av en Comfort-inställning. Varje val har sina unika kalibrering av adaptiva stötdämpare, styrkraft, känslan i växlingar och gaspedalsrespons.

Aerodynamikpaketet är mer omfattande och innebär ett slätare underrede, främre luftspoiler, samt en vinge och virvelgeneratorer på bakre delen av taklinjen.
Försäljningen av nya Honda Civic Type R startar till sommaren. Bilen kommer för första gången att säljas i USA i Type R-utförande.
 
Diskutera: Vad tycker du om Honda Civic Type R?   
 

Kommentarer

#1
2017-03-09 17:22

För vem?? Verkstaden eller polisen !
Så otroligt dumt!!

#3
2017-03-09 17:46

Det verkar svårt att montera dragkrok...

#4
2017-03-09 18:01

Tuffare look än Golf GTI. Nu gäller det att de inte prissätter bort den.

#5
2017-03-09 18:07

Dom som jämt har bråttom kommer älska den här bilen..

#7
2017-03-09 19:43

Äntligen en bil för de breda massorna! Eller kanske snarare, som vi säger i Skåne, en riktig pågabil! Synd att den inte har fler slutrör! Lite fjuttigt med bara tre stycken:-)

#8
2017-03-09 19:45

Jag hade gärna provkört den dock!!!

#9
2017-03-09 20:49

En bil för den som vill synas - inte för den som vill ha prestanda men inte nödvändigtvis i ett "fjortis-skal" utan lite diskretare.

#10
2017-03-09 20:58

Honda går från klarhet till klarhet, de villverkligrn göra marknadens skarpaste design så det gör ont i ögonen. Alla veck och vrår och vinklar och utblås... Den ser ut som en leksaksbil ihopsatt av delar som egentligen inte passar varandra. Jag häpnar, jag tyckte redan standardversionen var extremt anskrämlig och så tog Honda ett steg till. Nå man kan beundra deras mod...

#11
2017-03-09 22:05

Volvo marknadsför sin drivved som grund för en snygg instrumentbräda plus avskalad skandinavisk design för utseende på kaross. Undra vad Japanerna har för utgångspunkt. Ser ut som om de har sett för många filmer av Transformers.

#12
2017-03-09 22:14

Sannolikt är detta en mycket rar ärta när det gäller motor, låda och chassi. Rejält trist att man skapat ett yttre och inre som bara kan tilltala "fjortisar" med bakvänd keps (tack Pi;-)). Designen är ultra-vulgär - tycker jag.

#13
2017-03-10 09:38

Helt ok design och teknik och relativt praktisk med stort bagage. Enda men är 320hk och framhjulsdrift... bakhjulsdrift hade varit roligare...

#14
2017-03-10 10:58

Absurda yttre attribut, massa veck, hål och gropar som inte fyller någon funktion blir bara fånigt i mina ögon. Men så är vi skandinaver kanske mer för lite sparsmakad design. 3 utblås i olika storlek tycker jag är värst. Jag skulle skämmas om jag visade mig i den där bilen.

#15
2017-03-10 13:58

Förmodligen siktar inte den här keps-racern in sig på segmentet +50. Snarare 20-45 skulle jag tro. Det är därför priset är viktigt. Blir den för dyr kommer ingen att köpa den. Åtminstone inte i Sverige.

Hej!

Våra annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta göra det vi gör. Så vi vore tacksamma ifall du kude stänga av adBlocker!