Rost baklucka

11 inlägg 0 nya
Rost baklucka

Hej

Ni skriver om Renaults rostskydd som bra och deras garanti som inte gäller alls när det väl kommer.

Min bil en Megane 2010 har börjat rosta på bakluckan pga felmonterad plast som skaver mot plåten. Ingen skyddsfilm finns där.

Renault nekat 2 ggr säger yttre påvärkan. Ingen kan någonsin se detta föräns man tar bort plasten.

Det är skam dessa fake garantier.

Där ser man vikten av att köpa en bil , där bilföretagen tar sitt ansvar, när behovet behövs.

Lås inga trådar.

Finns inget företag somn tar sådant på garantier och absolut inte så lång tid efter leverans.
Däremot kan det ju finnas de som tar det som good-will, men det kan man inte ställa som krav.
Men man kan ju tala om att man väljer ett annat märke nästa gång om det inte åtgärdas, men förmodligen bryr de sig inte.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Nu spelar det väl ingen roll om några år gått? Problemet uppkom genom felmonterad plast-montering. Då tycker jag att det är inget om bilen är från 2010.

Lås inga trådar.

Leif Larsson wrote:
Nu spelar det väl ingen roll om några år gått? Problemet uppkom genom felmonterad plast-montering. Då tycker jag att det är inget om bilen är från 2010.

Även om det är ett fel som är ett garantiåtagande går det inte att få det godkänt så långt efteråt.
Fel som omfattas av garantier ska anmälas före garantitidens utgång.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Jag skulle kontakta någon riktigt kunnig på området och se om det finns möjlighet att avkräva skadestånd, m det nu är ett uppenbart tillverkningsfel som tillverkaren borde känt till. Och få ett utlåtande från en oberoende besiktningsperson.

Ja, bakluckor kan se för eländiga ut, och bilföretagen gör sällan nåt åt dem.
Men frågan är om detta inte tar rekordet, den är dessutom rostig 3 skärmkanter av 4...

Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Jag såg en tidig (09)passat cc med tydliga rostangrepp på skärmkanterna .
VW måste ha varit otroliga kvalitets problem kring dom åren på vissa fabrikat och ibland modeller men inte alla färger.
Visst hadde MB också problem då.
Man kan misstänka tester med olika färg leverantörer och vissa funkade sämre.
Man labbade också med vattenbaserade grund färger kontra lösningsmedels baserade färger.
Och vem mins inte när Volvo gick över till pvc underedsmassa.
Man kunde klösa bord det med naglarna efter några år när fukten tagit sig in under.
Jag såg en tysk bmw från tidigt 00tal som det var rosthål längst fram på stenskotts huven( på ovansidan)

Mycket har hänt genom åren.

Mina bensin/ diesel Octavia Förbrukningar på spritmonitor https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html

Jag var nyss i närheten av en lackreklamation på en Mégane 2012 där lacken börjat emigrera från trösklar och bagagelucka. Vad sade Renault? Jo, de var helt smärtfria och de slipade och lackade utan att gnälla. Så denna gång: Vive la France.

Lackjobb i Sverige är sjukt dyra. Ocker som vanligt i denna korrupta bransch.

Det är sant, som vanligt är det ju ett perfekt underarbete som ger förutsättning för ett lyckat resultat. Lägg sen till kostnaden för färg/härdare/tunning plus lackbox, så blir det snabbt tusenlappar.

Jag har roat mig med att lacka mitt renoveringsprojekt själv, och det är ju lotteri varje gång man håller i sprutan... Men, extra kul när man lyckas få till ett snyggt lackjobb. :-)

Men, inte många har möjlighet att göra det själv, så det är bara att betala.

Jag vill nog påstå att bilreparationer och service är betydligt dyrare.

Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.