Vi Bilägares forum

Nya Toyota Camry 2018.

Nya Toyota Camry 2018.

http://www.caradvice.com.au/512191/2018-toyota-camry-revealed-japan-built-sedan-in-australia-from-late-2017/toyota-camry-dashboard

Uppdaterat: 2017-01-09 22:29

Kommentarer

Den ser snygg ut - men grillarna..... Toyota följer Lexus i spåren. Shogun - klaga aldrig mer på Audis grillar;-)

Uppdaterat: 2017-01-09 22:38
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Den var riktigt läcker, men misstänker att Autoimport inte har några planer på att ta in den, jag väntar med spänning på en 4wd värsting-Yaris WRC edition men vi får se om den dyker upp

Uppdaterat: 2017-01-09 22:43

Gärna den som ersättare till Avensis. ;) Även om det var lite väl mycket grill... Men Camry finns väl inte som kombi och det måste dom ju fixa till en om den ska säljas här.

Uppdaterat: 2017-01-09 23:17

Ja hur skall det gå för Toyota här i EU nu när Hyundai/Kia lanserar bil på bil som tilltalar målgruppen bättre?

Jag spår att Toyota kommer hamna på c:a 3% marknadsandel igen, d.v.s på samma nivå som man låg på 90-talet. År 2015 hade man 3,9% att jämföra med Hyundai/Kia på 6%. Inom några år lär därför Hyundai/Kia sälja dubbelt så många fordon som Toyota här i EU.

Även i USA är trenden densamma. Toyota tappar något medan Hyundai/Kia växer över tid. Toyota har 12% av marknaden medan Hyundai/Kia har 8,1%.

Ganska intressant hur det svänger i bilbranschen.

MVH AL

Uppdaterat: 2017-01-10 09:36
” Det finns inget värre än aktiv dumhet.”

Synd att att inte Toyota Sverige inte är smarta och tar in denna kärra, hade denna kommit till oss så hade jag gjort en order på den enda Toyota jag skulle kunna tänka mig köpa.
Riktigt fin bil måste jag säga.

Uppdaterat: 2017-01-13 21:53
Pär

Väldigt snygg faktiskt förutom grillen, på den grå är den ju rent förfärlig.
Camry är den enda Toyota jag trivts med, förutom LC, men det är ju en annan typ av bil. Men det är ju många år sedan nu och visst vore det trevligt om den här kom till Sverige, den skulle säkert sälja alla vill inte ha kombi.
Hoppas bara det är lite bättre motorer nu, de förra var inga höjdare, en trött fyra eller en törstig sexa, men det måste väl ha ändrats nu.

Uppdaterat: 2017-01-14 09:42
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Toyota Camry 1993 är den bästa bil jag någonsin ägt, tråkigt när den försvann.

Uppdaterat: 2017-01-14 09:48

Jättesnyggt!

Bild borttagen.

Uppdaterat: 2017-01-14 09:50

Tänk om en eventuell Avensis-ersättare kom i "samma" förpackning! (Önsketänkande?)

Uppdaterat: 2017-01-15 20:56
Power to the people

Ersätt inte Avensis, ta hit Camryn istället.

Uppdaterat: 2017-01-15 21:31

En given storsäljare i Sverige om den funnits i kombiversion.

Toyota skulle kunna öka sin marknadsandel betydligt i Europa med tanke på alla attraktiva modeller som finns på andra marknader, men som av någon anledning ratas av Toyotas europahuvudkontor i Bryssel.

Ersätt Avensis med nya Camry och utveckla en kombi för europamarknaden vore en bra början.

Uppdaterat: 2017-01-15 22:39

Är det inte samma sak med Camryn som med Honda Accord. Att det är numer är bilar skapade för den amerikanska marknaden, dvs lågprisprodukter som inte riktigt håller måtten för den europeiska marknaden?

Uppdaterat: 2017-01-16 21:18

Fast Amerikanska bilar har ryckt upp sig ordentlintligt. Vissa interiörer är bättre än Europabilarnas numera.
Utseendemässigt har jag oftast föredragit de amerikanska där samma modeller sålts i hela världen, lite sportigare med kjolar etc som standard istället för våra mellanmjölksvarianter.

Uppdaterat: 2017-01-16 21:46

En fördel som bilar på den amerikanska marknaden förefaller ha jämfört med bilar som säljs på den europeiska marknaden är att dom har mer rejäla stolar/fåtöljer. Sen tycker jag inte att Camryn ser ut som någon lågprisprodukt på dom bilder man ser i länken i #1.

Uppdaterat: 2017-01-16 22:03

Det är alltså inte en amerikansk bil utan en japansk bil utvecklad för den amerikanska marknaden och för att i första hand konkurrera med priset.

Så är det iaf med Accorden. Den Honda Accord som säljs i USA (och som där ska konkurrera med Camry, GM och Ford osv) är inget Honda Europa vill ta in till våra marknader. "Vår" Honda Accord som såldes i Sverige heter i USA Acura TLX och den är där en premium-bil som skulle där konkurrera med Volvo S60, BMW 3-serien, Audi A4 och Merca C-klass.

Uppdaterat: 2017-01-16 23:38

Så var det förr ja... nu är jag inte så säker det håller längre.

Uppdaterat: 2017-01-17 18:12

Stoor, det är 30-år sedan det var 90-talet. Du tror inte att det har hänt något med utvecklingen av bilar sedan dess. Camry 2018, en mycket snygg bil. Är det den som också finns som hybrid version i USA, i så fall plocka in den fort som katten till Sverige.

Uppdaterat: 2017-01-18 21:52

Camryn som kom 1992 var fantastisk, du tänker nog på den som kom 1987.
1992 var ju förlagan till Lexus och inte rostade den så farligt.
Den överlägset bästa bil jag ägt, hade en 1993.

Uppdaterat: 2017-01-18 21:55

Gjorde man inte en extra rostskyddsbehandling på de Camry som togs in till Sverige och som det slutades med strax innan importen upphörde?

Uppdaterat: 2017-01-18 21:59
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Camry 1992-1996 var en riktig premiumbil, som hade stort släktskap med samtida Lexus LS.
De exemplar man fortfarande ser i trafik verkar ha klarat sig bra från rost.

Den extra rostskyddsbehandling Toyota gjorde i svensk hamn som tas upp då och då var en kortlivad historia, påbörjades 1999 och avslutades 2002.
Så både Camrygenerationerna 1992-1996 resp. 2002-2004 har bevisat fullgott rostskydd från fabrik utan extrabehandling i Sverige.

Om någon är spekulant på Camryn i Shoguns länkade Blocketannons, så kan det vara bra att känna till att just det aktuella exemplaret har tagit vägen via Baltikum till Sverige från Usa.

Uppdaterat: 2017-01-19 10:51

Den Camry som säljs i USA har väl funnits som hybrid i typ 10 år?

Ser ingen anledning till varför Toyota helt plötsligt skulle börja ta in dessa bilar till Europa eller varför de skulle sälja så mycket bättre än Avensis.

Uppdaterat: 2017-01-19 16:53

Jag skulle vilja köpa Camry, varför kan de inte säljas här i Sverige?

Uppdaterat: 2017-01-19 16:58
Styggavargen

Anledningen till att Toyota inte tar in modellen till Europa är gissningsvis att de bedömer att de inte skulle sälja tillräckligt många för att det skulle bli en bra affär.

Uppdaterat: 2017-01-19 18:31
junkers skrev:

Toyota Camry 1993 är den bästa bil jag någonsin ägt, tråkigt när den försvann.

Den försvann nog just därför. Den var för tråkig, inte tråkig nog eller inte tråkig på rätt sätt. Välj själv.

Uppdaterat: 2017-01-19 20:37
En röd plåttunna 🛢

Bild borttagen.

Får känslan av att Toyota försökt foga ihop några olika modeller - men misslyckats. Vit lackering är nog inte det bästa valet för denna.

Uppdaterat: 2017-06-21 16:50
Mycket vatten har runnit under hjulen...

Snygg från nästan alla vinklar förutom denna sista bild. Trist.
Samtidigt ska man kanske inte döma en bil från en bild, har sågat många bilar men när man väl ser dom IRL så är det en helt annan känsla.

Uppdaterat: 2017-06-21 19:49
– Har du sett den nya filmen om lastbilar? – Nä, men jag har sett trailern.

He he ja framifrån... förstår varför de gömt den bilden.

Uppdaterat: 2017-06-21 20:27

(felpost)

Uppdaterat: 2017-06-21 20:37

Har dålig koll på hur lika IS och Camry faktiskt är, snackar vi samma bil fast annan design?

Uppdaterat: 2017-06-21 20:39
– Har du sett den nya filmen om lastbilar? – Nä, men jag har sett trailern.

Camry är betydligt större, det är mer likt GS.

Uppdaterat: 2017-06-21 21:09

Uppenbarligen har vi helt olika smak i Europa kontra Japan/USA om man skall döma efter "nosbilden" på Camry. Ser mera ut som en snöplog än en ny och fin bil. Säkert en bra bil och nosen ser ju förfärlig ut, tyvärr.

Uppdaterat: 2017-06-22 09:19

När jag ser bilarna i inlägg #10 så tänker jag på Optima, som är en snygg bil, även i fronten då. Och den finns som kombi, även den snygg. Varför skulle man välja en Camry istället för Optima?

Uppdaterat: 2017-06-22 10:46
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Jag såg en grafitgrå Lexus för några veckor sen på en parkering, bilen/grillen var mycket snyggare i verkligheten än alla bilder man sett, den stack verkligen ut bland mängden av bilar. Man kanske måste se den på riktigt innan man dömer ut den helt.
Vi är få som kan tänka oss åka sedan i vårt land, så det är nog ingen idé att släpa hit den.

Uppdaterat: 2017-06-22 11:16
Reverend Benny skrev:

Har dålig koll på hur lika IS och Camry faktiskt är, snackar vi samma bil fast annan design?

Det är helt olika platformar. Camrys Lexus-motsvarighet heter Lexus ES och säljs inte i Sverige. Lexus IS bygger på en bakhjulsdriven platform.

Uppdaterat: 2017-06-22 12:15

#31: Lösnäsa ?! Lite antydning till äppelkinder också. Några dåliga beslut efter en blöt kväll och ett besök hos Buttericks ?!

Uppdaterat: 2017-06-22 16:16

https://www.auto123.com/en/multimedia/picture/at-last-a-camry-thats-genuinely-fun-to-drive/110609/

Nya Toyota Camry 2018 är likadant på Skoda Fabia och VW Golf med felvänd rambåge ser ut som gråter/sur form är för stor nedre och liten ovanpå vid hastighets/varvräknare för det är löjlig som mallig ger ingen sportig stil uppkästig känsla. Jag gillar inte som lutning lika som bär en gammal Ford Granada.
Gillar rätt form rambåge är stor sido ovanpå som kursiv ger sportig stil uppkäftig känsla för exempel Opel Astra, Suzuki Swift gäller nya modellen.

Uppdaterat: 2018-06-30 14:59
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html