Alfa Romeo Giulietta

58 inlägg 0 nya
Alfa Romeo Giulietta

Funderar på en privatleasing. 3 år, 6000 mil, vinterhjul, fri service för under 3 000 kr. Någon som som har erfarenheter av den?

Wer später bremst fährt länger schnell

Jag tycker att Alfa är rätt fina och skulle jag välja att köra en sådan så skulle jag absolut välja privatleasing ;-)
Kanske blir en sådan när det kommer en Giulia Marcus Ericsson Edition...
Bilen är trevlig och har DET om man jämför med andra i den storleksklassen, sedan finns mer praktiska bilar, men varför skall allt vara så praktiskt när det kan få vara lite vackert!
Kör!!

*Robban

Bra pris men nyllet är allt annat än vackert.

Jag tycker nyllet är vackert, påminner lite om kortnosen om man skulle vända mittgrillen uppoch ned!

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Perfekt läge! En bil som borde vara kul att köra. Snyggare nylle än på mycket annat. En bil som de flesta räknar med ska börja gå sönder och krångla efter några år och då kan du bara lämna tillbaka den och slippa bry dig (om vi olyckskorpar har rätt). Leasa en och rapportera här hur underbar eller usel Alfan är.

Brukar ju vara kända som körglada, kvaliten är känd för annat, men med leasing så slipper du ju undan så varför inte, själv har jag aldrig gillat denna fronten men smak o tycke är ju olika, lycka till

Valet är gjort, nu blir det C-HR hybrid ett tag framöver :)

Gå mot strömmen lite, är nog inte fel. Alla leasar VW o Skoda o Seat m.m. Jag hade också kunnat tänka mig att leasa denna bil. Den är ju rätt härlig på något vis :)

Den italienska kvalitetn är ökänd, mest av dem som aldrig själva ägt en vagn...
Fast ofta är det inte så.

Som en bekant berättade häromdagen:
"-Dags att sälja SL 500:an, den bara kostar pengar och krånglar.
Annat var det med Ferrarin, på 14 somrar bytte jag bara en vattenpump."

Alfan skulle jag gärna leva med, en körglad bil som vågar sticka ut, och i mina ögon på ett positivt sätt.

Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Ett problem är ju körställningen som många svenskar har svårt för, själv älskar jag den, jag tycker det går att få till den perfekt!
Men kolla detta.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Giulietta är en speciell och väl utförd bil. Chassiet är avancerat och med hög vridstyvhet. Det är inte ett Fiat-chassi som en del kanske tror, utan specialutvecklat för Giuliettan. Giuliettan är ingen banracer utan mer av GT bil för långa och snabba vägar. Men med DNA-kontrollen går den att sätta i banracing-läge D)ynamic som ger snabbare snärt i grejjerna. Utrymmesmässigt tillhör den de mindre i klassen. Inredningen har sin egen stil.

Har själv ägt alfa romeo's,dom.är solida,dynamiska och även lägre modeller har haft mycket trevliga/tuffa interiörer som på utsidan forstås.lemoner finns men kvaliteten har varit ganska bra dom senaste 10 åren och dom håller upp bra mot sveriges "saltbaroner"sällan får man bättre for pengarna och typiskt italienskt.En bil som gillar att gå hårt!

Har själv varit intresserad av Guilettan då jag tycker den ser riktigt ball ut. Är det någon som äger en som vet exakt när man ska byta kamremen i Sverige ?
Den infon jag hittat är vart fjärde år och det är på 1750 QV.

Vart 4:e år eller 12 000 mil är den information som jag hittat gäller för kallt klimat. 1.4 MultiAir-motorn. Så där verkar det vara samma som för 1750 motorn. För dieslarna vet jag faktiskt inte.

Hämtar en ny Giulietta på måndag. 1,4 multiair, 170hk, under 500kr i årsskatt, 0.46 blandad körning. Kamremsbyte rekommenderas innan 8000 mil enligt försäljaren.

Wer später bremst fährt länger schnell

Grattis, kul att det finns de som vågar gå utanför Svenssons utstakade väg!
Hoppas att du återkommer med dina erfarenheter av bilen.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

jalfa wrote:
Hämtar en ny Giulietta på måndag. 1,4 multiair, 170hk, under 500kr i årsskatt, 0.46 blandad körning. Kamremsbyte rekommenderas innan 8000 mil enligt försäljaren.

Grattis. Det är inte 0,46 utan rätt är 0,49 blandad körning och är 114 CO2.

Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Men en sån bil spelar det nog ändå ingen roll om den specade förbrukningen är 0,46 l/mil eller 0,49 l/mil - gissar att oavsett så blir den faktiska förbrukningen klart högre...:) Grattis till ett udda men kul val !

Nog är chassit Fiat alltid. Samma som Fiat Bravo. Knappast så att Alfa hade råd att utveckla ett eget.

Sigge, stämmer inte. Giulietta har ett eget chassi som är vridstyvare än det som användes i Fiat Bravo och Lancia Delta. Giuliettan var första bilen ut på denna nya plattform som senare kom att användas i breddad version för Dodge Dart, Jeep Cherokee m fl. Fiat Bravo använder den äldre C-plattformen som också användes till Stilo m fl. För Giuliettan utvecklade man en ny plattform för den gamla ansågs för enkel för en Alfa. Giuliettan har t ex en avancerad multilänk-upphängning bak där Bravon har en enklare torsionsaxel. Giuliettans platform använder 85 procent höghållfasthetsstål där den gamla C-plattformen använde 65 procent. Det är faktiskt bara mittsektionen av plattformen som man kan ana spår av den gamla C-plattformen. Resten är helt nyutvecklat för Giuliettan.

Jag komma att provköra senare Giulietta Super 1.4 170 hk TCT, om hur den körupplevelse och drivlina.

Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Alfa Romeo återförsäljare 27 st nu är 12 st borta då är det 15 st kvar i hela Sverige.
Har skickat 4 st återförsäljare ang provkörning om Alfa Romeo Giulietta Super 1.4 170 hk TCT.
Dom sa det finns inte 170 hk i deomobil utan den finns bara 120 hk och andra 240 hk för 2 st återförsäljare.
Det gick för dålig försäljning som inte köper Alfan och ståt för länge 2 år gammal oanvänd, årsmodell 2016 på 0 mil idag.

Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.