Vi Bilägares forum

Köpa Peugeot 508 RXH Hjälp

Köpa Peugeot 508 RXH Hjälp

Hej!

Ny på detta forum. Verkar finnas mycket kunnigt folk här. Ska åka och kolla, eventuellt köpa, en Peugeot 508 RXH imorgon hos Duvner bil i Strängnäs.
Skulle vilja ha lite åsikter om vad ni tycker om just denna bil i annonsen. Priset, milen kontra årsmodell osv. Finns ett par ytliga repor bak på högersida i höjd med skärmarna. En i lacken och en i plasten. Bra vinterdäck medföljer.

Kunde få finansiering av bilfirman på runt 3,95 % via Santander bank. Rimligt?

Här är bilen:
http://m.blocket.se/sodermanland/Peugeot_508_El_Diesel_HYbrid4_RXH_PANORAMA___67049535.htm?ca=8&w=3

Mvh Erik

Uppdaterat: 2016-07-12 14:36

Kommentarer

Om du är medlem i något fackförbund brukar det gå att få hyfsade lån den vägen. T ex har Swedbank 2,86% på sitt medlemsbillån.

Uppdaterat: 2016-07-12 14:44
muskorv skrev:

Om du är medlem i något fackförbund brukar det gå att få hyfsade lån den vägen. T ex har Swedbank 2,86% på sitt medlemsbillån.

Tack! Det hade jag inte tänkt på! Måste ha lönekonto hos Swedbank. Har SEB. Typiskt..

Uppdaterat: 2016-07-12 15:53

Kan vara värt att läsa på noga om denna hybridvariant. För mig man slutat tillverka den och det blir då en risk att den kan bara rätt kall på begmarknaden. Förmodligen säkrare att köpa en vanlig bil men å andra sidan om priset är ovanligt bra kan det ju vara mycket bil för pengarna och kanske då ännu snålare på soppa liksom billigare fordonsskatt.

Uppdaterat: 2016-07-12 16:27

Be handlaren byta till Ecster AB. Just nu 1,95%.

Uppdaterat: 2016-07-12 17:03
Vidstige skrev:

Kan vara värt att läsa på noga om denna hybridvariant. För mig man slutat tillverka den och det blir då en risk att den kan bara rätt kall på begmarknaden. Förmodligen säkrare att köpa en vanlig bil men å andra sidan om priset är ovanligt bra kan det ju vara mycket bil för pengarna och kanske då ännu snålare på soppa liksom billigare fordonsskatt.

Hej!

De har ju kommit med en uppgradering av denna variant, så på så sätt kommer det ju inga nytillverkade av denna årgång. Hur tycker du priset för bilen i länken ligger annars?
Mvh Erik

Uppdaterat: 2016-07-12 17:10
L0fstr0M skrev:

Tack! Det hade jag inte tänkt på! Måste ha lönekonto hos Swedbank. Har SEB. Typiskt..

Ja, när jag för två år sedan köpte bil lät det så på det lokala Swedbank-kontoret för mig också, men jag då jag inte hittade något om det kravet på hemsidan jag tog kontakt med Swedbanks telefonbank istället. Då var det helt plötsligt inga som helst problem att teckna medlemsbillån och samtidigt behålla lönekontot hos SEB.

Uppdaterat: 2016-07-12 18:44

Verkar som den har den där sega robotiserade automaten som många har svårt med, man får väl testa å se om man gillar den.

Jag skulle nog undvika bilen om man inte är entusiast för den.

Uppdaterat: 2016-07-12 18:52

Har en bekant som haft en sån här och under de typ 10.000 mil han körde sin så är min minnesbild att den fungerade utan större problem. Och han var också nöjd även om det blev en diesel-Volvo efter Peggan.

Uppdaterat: 2016-07-12 19:28

Tack för svaren! Blir lite velig när det kommer till batteriet, elmotorn. Hållbarhet, livslängd osv. Fått fram 5 års garanti på elmotorn. Någon som har koll på hur tillförlitliga dessa motorer är?

Mvh Erik

Uppdaterat: 2016-07-12 19:47

Hej och tack för feedback!

Igår blev det en RXH iallafall. Blev kär både jag och sambon. Blev dock en som gått lite mindre, 5900 mil. En brun. Ibland får man låta magen styra och inte hjärnan, vilket också det kan vara svårt nog.

Trevlig helg!

Uppdaterat: 2016-07-15 14:33

Grattis till bilen!

Vad gäller hållbarhet så kan hybridtekniken visa sig vara positivt vad gäller motor och växellåda.

Detta för att elmotorn avlastar den vanliga motorn och växellådan och för att automatlådan ser till motorn arbetar på bra varvtal hela tiden.

Vore kul om du återkopplade lite sen om bilen, t.ex. hur mycket den drar i praktiken.

Uppdaterat: 2016-07-15 15:37

Hej
Har själv tittat på en Peugeot 508 Rxh 2013 och undrar om du varit nöjd med din bil.
Provar lite även om tråden snart är 1år gammal.
Har den den varit bra? Tycker det är en snygg kombi till ett bra pris, men det är ju lite av en chansning kanske med hybrid tekniken. Så hur har året med bilen varit?
Tacksam för svar!

Uppdaterat: 2017-06-01 19:20