Ventilhattar vid däckbyte

27 inlägg 0 nya
Ventilhattar vid däckbyte

Köpte precis nya däck och fälgar till bilen, fick med en uppsättning ventilhattar där däckets placering står på toppen av ventilhattarna.
Någon mer som kanske kanske vill slippa påsar eller krita.

http://idcaps.biz/default_se.html

Gratisreklam för ditt företag, chrissss ?

Så smart, då slipper man ju skriva med tusch på baksidan av däcket! ;-/

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

VB VF HB HF... ELLER FÖR DEN INBITNE SÅ SER MAN JU MED BLOTTA ÖGAT PÅ DÄCKET VAR DET HAR SUTTIT.

Eller annars sätter man upp däcken på garageväggen precis som dom sitter på bilen. Om man kan, på "krokar" från t.ex. Biltema.
VF HF
VB HB För det gäller ju ofta att ha koll på rotationsrikningen.

Det är diesel som får världen att snurra!

Vad är det för fel på tuschpennan?

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Såna hattar hej funnits på Jula i hundra år

Bra tanke, men dom där hattarna har dålig kvalité. Köpte såna för nåt år sen, men redan efter en säsong lossnade toppen på ett par så det blev bara som en "cylinder" kvar. Däckkrita funkar bättre, eller dom små lappar att sätta över ventilerna Vi bilägare tidigare tillhandahöll! ;) Har kvar dom än.

saabnisse wrote:
Vad är det för fel på tuschpennan?

Tuschmärkningen försvinner oftast vid rengöringen och så har man noll koll var däcket satt på bilen förut.

Det är diesel som får världen att snurra!

christer, inte efter min tuschpenna, den är vattensäker!

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Jag hatar när somliga tar vit fetkrita och märker på UTSIDAN av däcket. Har de ingen känsla alls?

Jag brukar ta märkpenna (sån med fjädrande spets) och skriva på insidan av fälgen/fälgekern.

Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

saabnisse wrote:
christer, inte efter min tuschpenna, den är vattensäker!

Mina fälgar, åtminstone vinterdäcken är oftast så skitiga efter säsongen att det går åt förutom vatten både fälgtvättmedel och avfettning och då blir tuschen åtminstone väldigt otydlig, om den inte försvinner helt.

Det är diesel som får världen att snurra!

christer, prova att märka efter tvätt!
Annars går det utmärkt att märka på insidan av fälgen.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

...eller köpa en sån sats som jag länkade till...:)

Ja Pi, jag fick liknande på gummiverkstad en gång och jag har provat med någon form av träskyltar med järntråd som normalt användes i trädgården.
Men det är för bökigt, två bokstäver med pennan funkar för mig.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

saabnisse wrote:
christer, prova att märka efter tvätt!
Annars går det utmärkt att märka på insidan av fälgen.

Jamen det är ju där skiten sitter fast som värst, så det gäller att ha stenkoll vilket däck man håller på med, när man råkat gnugga bort tuschmärkningen på insidan av fälgen.

Det är diesel som får världen att snurra!

Det här är ju ett skitproblem, nog sjutton kan man hålla reda på var hjulet satt sedan man tvättat det, det är ju bara att låta det ligga kvar på sidan av bilen när man plockat av det.
Sedan kör man av alla däck med högtrycket, skriver på och kör in dem.
Varför krångla till det?
Har man sådana enorma besvär med en så enkel sak tycker jag man ska åka till gummiverkstan och låta dom ta hand om problemet!

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Jag har inte enorma besvär med att hålla reda på däcken, men vill bara påtala att tusch tvättas bort ganska enkelt så att märkta ventilhattar inte alls är någon dum ide´.
Och du, jag vet inte hur stort garage du har, men jag skiftar först alla däck och sedan rengör jag dem. Det är då man kan göra bort sig och inte veta var satt däcket på bilen, och tusch kan vara en dålig lösning.

Det är diesel som får världen att snurra!

Håller med christer till fullo och jag har som sagt löst problemet med Biltemas "märksats".

saabnisse wrote:
Det här är ju ett skitproblem, nog sjutton kan man hålla reda på var hjulet satt sedan man tvättat det, det är ju bara att låta det ligga kvar på sidan av bilen när man plockat av det.
Sedan kör man av alla däck med högtrycket, skriver på och kör in dem.
Varför krångla till det?
Har man sådana enorma besvär med en så enkel sak tycker jag man ska åka till gummiverkstan och låta dom ta hand om problemet!

Precis, det har jag råd med att åka till verkstaden för däckbyte nu när man blivit över medelålder och lite lat mot tidigare......har även märkta ventilhattar....

Dieseln är snart död, gött.....för allas framtida hälsa, speciellt i storstäder

Lägg till ny kommentar

Hej!

Våra annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta göra det vi gör. Så vi vore tacksamma ifall du kude stänga av adBlocker!