Skall man sätta ett hastighetsrekord så skulle nog vikten kompenseras av halheten på en Supra, men som "multi-tool" så är nog en E30 ett bra alternativ
Lite samma som Celica GT4.
Drivlinan höll för 600 hk, eller att köra rally med som den var.
Calibran lite tidigare här i tråden fick man inte trimma alls, då brann mittdiffen upp direkt.
Celicans låda var en gigantisk klump med inbyggd oljepump för kylning. Bilen var inte stor, men vägde över 1800 kg.
Kommentarer
Repan innan flög motorhuven av.
Det fanns 2 M3or på området, båda hade Toyotamotor!!
Det skulle nog gå att köra snabbare med en lite halare kaross.
... typ en Supra... Varför gå över ån efter vatten? :-)
Nu är väl inte M3 E30 nån lättviktsbil, men lättare än Supran är den definitivt. Vidar kör ju inte bara rakt fram med sin bil.
Skall man sätta ett hastighetsrekord så skulle nog vikten kompenseras av halheten på en Supra, men som "multi-tool" så är nog en E30 ett bra alternativ
Det roligaste av allt är väl att nya Supran har en BMW-motor.
Frågan är om den motorn kommer bli lika legendarisk som Toyotas 3 liters raka 6a 2jz, som motorn heter.
Självklart inte, den gamla Supramotorn var ju och är ngt av det bästa som någonsin tagits fram.
Bilhistoriens mest feldimensionerade motor, precis som resten av Supras drivlina.
Lite samma som Celica GT4.
Drivlinan höll för 600 hk, eller att köra rally med som den var.
Calibran lite tidigare här i tråden fick man inte trimma alls, då brann mittdiffen upp direkt.
Celicans låda var en gigantisk klump med inbyggd oljepump för kylning. Bilen var inte stor, men vägde över 1800 kg.
Fel av mig, Calibran var inte i den här tråden, utan i min tråd, En ny chansning.
Ursäkta.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.