Vi Bilägares forum

Strul med nordendäck!!!

Strul med nordendäck!!!

Hej! Måste få skriva av mig lite. I mitten av oktober beställde jag fälgar och vinterdäck av nordendäck i Uppsala ( www.nordendack.se ). De hade de bästa priserna i Sverige som jag kunde hitta. När jag på fredagen v.41 ringde dem och skulle beställa så ingick frakt i priset vilket de precis hade infört. Jag pratade med en sälgare och fick höra att dem däcken jag skulle ha fanns med förstärkta stommar som skulle passa lite tyngre och motorstarka bilar till ett pris tillägg av 15 kr/däck och han sa att jag skulle kolla reg.beviset vad som passade min bil bäst (han syftade på vikten). När jag ringde tillbaka hade stängt så jag ringde tillbaka på måndag. Fick då höra att priset hade höjts med ca 350 kr och jag undrade varför? De sa att man nu fick gratis frakt och att detta skulle vara likvärdigt med frakt kostnaden som tidigare legat på 300 kr. Jag tyckte att jag skulle få det pris vi kommit överens om under fredagen men fick inget tydligt svar. Däck var jag tvungen att ha så jag hjorde iallafall beställningen. Det skulle 5-10 dagar. En vecka senare hade jag inte hört något så jag ringde dem och säljaren sa då att de hade skickat däcken och de skulle vara framme under veckan. Inget hände - i slutet av samma vecka ringde jag igen och sa att dem inte kommit och fick då samma svar. Måndag v.44 hade jag fortfarande inte hört något (hade då tagit 2 veckor) så jag ringde dem igen - säljaren sa att något blivit fel och att de skulle undersöka detta och ringa upp. 3 timmar senare ringer dem och säger att däcken med förstärkta stommar är restade och att jag istället kan få dem utan förstärkta stommar som då kan skickas samma dag. Jag går med på detta eftersom jag är i skrikande behov av vinterdäck. Inget händer - ringer dem på torsdagen v.44 och frågor vad de sysslar med och kräver mina däck. De ska undersöka saken och säger att de ska ringa upp mig. Ingen ringer tillbaks, får själv ringa 4 timmar senare och fråga och då är killen jag pratade med borta. Då säger dem att fälgarna jag har beställt inte har levererats ( tillverkas av svenska fälg) kan inte fatta att det är sant, det måste dem kunnat säga tidigare... Helgen spenderas i Danmark och ger många mil i bil men som tur är så är vädret fint så jag kan åka på sommardäck. När jag idag får ett mail från dem där det står att däcken skickats och ett kolli/id medföljer så man kan följa sitt paket på postens hemsida. Kollar var mitt paket befinner sig - det står då att paket skickades den 19 oktober???? Ringer postens kundtjänst och frågor och de säger att de inte har fått något paket av nordendack..... Vet inte när de kommer levereras...Riktigt dålig service och bemötande av nordendack gör att jag inte kommer köpa något mer av dem och ej heller rekommendera dem till andra. Deras kundtjänst är också undel all kritik - ringer så gäller det att ha tur att nå en sälgare. Oftast hamnar man i telefon kö som efter ca 10 min tutar upptaget och man får ringa upp igen. Har under dessa veckor suttit ca 1 timme i deras telefon kö.. Någon som har erfarenheter av företaget?

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer

Jag har också betällt (4 kompletta vinterhjul) från Nordendäck, beställningen gjordes via nätet den 31 oktober.
Det började inte så bra, min beställning hade status "väntande" så efter några dagar ringde jag.
Svårt var det att komma fram per telefon, väntade säkert i 20 minuter.
Den trevlige säljaren sa att de hade fått väldigt mycket beställningar och hade svårt att hinna med.
Några timmar senare ringde de från Nordendäck och sa att fälgen jag beställt var slut och att däcken (Gislaved Softfrost2) skulle komma in om en vecka.
De erbjöd en annan likvärdig fälg till samma pris, så jag ändrade till den.
Onsdag förra veckan (15/11) fick jag ett mail att de skickat hjulen, så nu kunde jag följa dem på posten vi internet (väldigt roligt).
På fredag morgon hämtade jag dem på väg till jobbet. De var omsorgsfullt förpackade.
Jag skruvade dit dem i jobbets garage på fredagkvällen och de passade perfekt.

Sammanfattningsvis:
Jag tycker Nordendäck har skött sig utmärkt. De meddelade att det var leveranstid på däcken och levererade på utsatt tid.
Dessutom har de väldigt bra priser

/Gunnar

Uppdaterat: 2007-11-19 10:00

Varning!!

Köpte fyra sommardäck men fick bara två!
Däcken skulle levereras direkt till verkstaden men posten skickade dem till fel adress.
Kontaktade posten som det står på Nordendäcks hemsida. Posten svarade att avsändaren skall reklamera frakten.
Försökte ringa Nordendäck men de svarade inte. En seriös firma svarar i telefon!
Mejlade och fick svar dagen efter att jag skall reklamera frakten!
Dagarna och veckorna gick med flera mejl fram och tillbaka. Tillslut fick jag fram adressen som däcken levererats till genom posten och åkte till den däckgrossist som fått mina däck.
De var inte så pigga på att lämna ifrån sig däcken men efter mycket tjat, uppvisande av kvitto och paketspårningen från postens hemsida fick jag till slut mina däck.

Nordendäck är oseriösa!!

Uppdaterat: 2012-10-19 03:46

Har ingen erfarenhet av Nordendäck, men väl dålig erfarenhet av en tysk däckfirma.

Efter de konfirmerat min beställning kom det någon vecka senare ett mail där de plötsligt påstod att de inte hade den typen av däck i lager. Men, jag hade ju kollat det (man kan kika hur många de har i lager), och visste att det fanns.
De tyckte jag skulle köpa ett annat och dyrare fabrikat i stället...
Ytterligare någon vecka senare kom "mina" däck upp igen, men nu till ett mycket högre pris!

Jag avbokade alltihop, tyckte inte de var serösa.

Sedan tog det 3 månader, en massa mail och telefonsamtal innan jag fick pengarna tillbaka!

Jag köpte istället däck från Däckonline och det funkade fint.

Uppdaterat: 2012-10-19 08:28
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...