Vi Bilägares forum

Rostgaranti Mazda

Rostgaranti Mazda

I samband med vanlig service på vår Mazda 6 tillverkad 2002 till Sverige registrerad 2003 gjordes rostbesiktning enligt garantinorm för Mazda. Aktoriserade bilverkstaden Bo Andren i Tullinge lät Segeltorps Billackering i Tullinge (Aktoriserad Skadeverkstad för Mazda) utföra besiktningen. Resultatet var nedslående, trots att vi två gånger utfört extra behandling mot rost så befanns samtliga dörrar vara rostangripna. Stor besvikelse givetvis, samt tankar kring vad detta kommer att kosta. Beskedet från Segeltorps Billackering var: vi behöver en arbetsvecka för att reparera dörrarna då kan vi låna ut en bil under tiden. Kostnaden för detta var att vi får betala bensinen för lånebilen i övrigt ingen kostnad för oss. Mazda rostgaranti står för kostnanden var beskedet. Bilen är nu helt fixad och kostnaden 0 kr. EN riktigt bra garanti som jag inte hade förväntat mej. VILKEN FANTASTISK SERVICE !

Uppdaterat: 2010-09-24 01:45

Kommentarer

Mazda har en nagelbitare där... 12års rostskyddsgaranti när bilen klarar 2-3år i svenskt klimat.
Det är ju bara att hoppas att de håller vad de lovar.
Själv skulle jag inte vara överlycklig om min bil rostade som en opel från 60-talet.

Uppdaterat: 2008-12-19 20:51
McTar

Hej, tack för din notering, jag borde nog skrivit att rosten var under gummilisterna inte någon genomrostning. Själv hade jag inte sett rosten, besiktningsmannen (Vägverket årlig besiktning) som veckan före reparationen på min berättelse att bilen nu ska genomgå reparation av samtliga dörrar hittade ingen rost. Jag hoppas och tror att Rönninge Rostskydd ej fuskat med rostskyddsbehandlingen.

Uppdaterat: 2008-12-20 17:47