Driftsäkraste bilarna. US Consumer reports 2012.

142 inlägg 0 nya
Driftsäkraste bilarna. US Consumer reports 2012.

Vilka bilar som räknas som pålitliga brukar alltid röra upp diskussioner bland läsarna. Den här gången är det amerikanska Consumer Reports som rankat de 18 mest pålitliga bilmodellerna som säljs på USA-marknaden.

Ett bilmärke som tappat stort är Ford – för bara två år sedan låg märket bland de tio bästa tillverkarna. Nu ligger Ford näst sist på listan, före Jaguar. En av anledningarna är enligt Consumer Reports infotainmentsystemet MyFord Touch.

Consumer Reports har samlat in rapporter från 1,2 miljoner prenumeranter och det syns tydligt att de japanska tillverkarna dominerar helt. Av de 18 vinnarna lägger Toyotakoncernen (med Lexus och Scion) beslag på hela elva platser. 16 av modellerna på listan är japanska – bara BMW 328i och Audi A7 representerar Europa. Amerikanska biltillverkare finns inte alls med på topplistan.

Småbilar Toyota Prius C

Kombibilar Toyota Venza (4-cyl)

Liten pickup Toyota Tacoma (4-cyl 2WD)

Stor suv Toyota Sequoia

Golfklass Subaru Impreza

Småbilar Scion xD

Liten suv Mazda CX-5

Coupé/cabriolet Lexus IS C

Liten suv, premium Infiniti EX

Stor suv, premium Lexus RX

Mellanklass BMW 328i

Stor sedan Nissan Maxima

Sportbil Nissan 370Z

Suv Toyota FJ Cruiser

Familjebuss Toyota Sienna

Stor pickup Toyota Tundra (V8 2WD)

Familjebil Toyota Camry Hybrid

Lyxbil Audi A7 Nej (inte färdigtestad)

Wer später bremst fährt länger schnell

Aha, Toyota koncernen är med i toppen, igen i en undersökning! Vad dras för slutsatser, jo att bilarna är sämre än andra av vissa personer, patetiskt! Är någon överhuvudtaget förvånad över att japanerna dominerar igen i en lista, har vi inte sett detta förut? Vad ska man dra för slutsatser av alla sådana här listor om japanska bilar som presenteras?

ALWAYS A BETTER WAY......TODAY TOMORROW TOYOTA.....;o)

Läste i en tidning idag:
"Toyota Prius C är visserligen pålitlig, men ändå ingen bra bil."

Och till syvende och sist så är det ju ägarens värderingar som avgör vad som är viktigast.
Och det är inget patetiskt med det...

Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Även om en ägare har värderingar vad som är viktigast så ändrar inte det på resultatet i olika undersökningar, det är ju det som är patetiskt att tro. Men vi har ju sett försök till det ett antal ggr att ändra i resultaten i undersökningar för att försöka få fram ett annat resultat hur de bedömer olika märken genom att jämföra olika gamla bilar etc. Och ändå låtsas man om att man är trovärdig.

Men vis av erfarenhet så är man ju inte förvånad av detta resultat när man jämför med många andra undersökningar som presenterats genom åren.

Här är en känd undersökning som det refererats till ofta och hur man bedömer olika märken, men som det gjorts försök till förändra resultatet hur man bedömer olika märken som helhet, det är patetiskt. http://www.reliabilityindex.com/manufacturer

Shogun: du är allt en rolig figur.
När du påstod att det var idel japaner i UK-toppen (vilket du sedan försökte neka till), och jag visade dig att det inte var så, så kommenterar du inte det mer.
När jag visade dig att det inte var T-modeller i toppen (Corolla låg högst med 6:e plats) så kommenterar du inte det.
Du bad om hela top-100-listan trots att du själv lätt kunde läsa den, jag gav dig de 40 (tror jag det var)första, och sen kom det ingen kommentar om det.
När jag la in siffror som visar att Avensis faktiskt blivit sämre så kommenterar du inte det.
När jag la in inlägg som besvikna T-ägare i USA skrivit, så kommenterar du inte det.
När jag skriver om T's ovanligt vidlyftiga garanti, och att de byter delar gratis (vilket Hanzzon berättat om), vilket förstås höjer resultatet i undersökningar, så kommenterar du inte det.

Istället kommer du med falska påståenden och förolämpningar, hur det nu ska kunna göra någon skillnad.

När du hävdar att jag enbart lutar mig mot en modell från undersökning, och att det är för fattigt, så tar jag fran en annan undersökning och modell.
Då påstår du att jag försöker slingra mig..!?

Men jag håller med dig om att det gjorts försök att förändra resultatet, t.ex. gör du allt vad du kan för att förneka UK-top100-listan och andra fakta som inte faller dig i smaken.

Och det som jag skrev i #2 kvarstår. Det kan ingen, inte ens du, ändra på.

I JD powers undersökning av ägarnas rapporter om problem med sina bilar ligger Toyota först i 2 klasser, Lexus i 3 klasser, de andra 16 klasserna är det andra fabrikat.
10 av klasserna vinns av icke-japaner. 7 av klasserna är USA-bilar.

Vad kan man dra för slutsats av detta? Jo, att japaner inte dominerar. OK, 11 av 21 möjliga är bra, men knappast en dominans.

hultarn.

Du bladdrar på som vanligt! Du svarade/kommenterade aldrig återigen hur de bedömde märkena totalt i undersökningen som jag visade i länken. Här kommer den igen. http://www.reliabilityindex.com/manufacturer
Varför är de placerade som 3:a återigen i en undersökning? Men du svara inte på detta utan fortsätter att gagga om Top 100 från samma undersökning, men helheten helheten hur de bedömer märkena ser du inte, varför? Och läs texten hur och vad de skriver om T som märke, kommentarer på det?

Du svarar heller inte på det jag visat på när du slingrat dig vad du skrivit tidigare där jag både saxat ut det du sagt/skrivit och även länkat dit du skrivit i den andra tråden. Men du bara fortsätter att blåneka till allt.

Du kommenterar aldrig varför T är med i toppen av nästan alla undersökningar som presenteras. Istället drar du upp vad få enskilda ägare från USA skrivit och det är ju löjligt. Ska jag dra upp vad tex fåtal ägare till olika märken skrivit vad ger det i det stora hela?

Det kvittar vad du skriver hultarn så är det ett faktum att T är med i toppen av nästan alla undersökningar som presenteras denna här ovan är ytterligare en. Så detta kan inte ENS DU ändra på fast du försöker göra ditt yttersta att ändra på fakta vad gäller detta. Alla som är läskunniga kan läsa och förstå detta. Men inte du!

Nu drar du upp JD-power undersökning och skriver ur vissa delar, men vilken JD-power undersökning? Det finns många! Länka till det du menar så vi alla kan se och läsa om det du skriver är sant eller om det bara är delar ur ett större sammanhang så man inte får se helheten återigen.

"11 av 21 är bra men knappast en dominans" skriver du. Läs vad jalfa skriver som startade tråden. Han är mycket mer trovärdig än du! Och här kommer länk så vi som kan läsa ta till oss.

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20121030/lista-bilarna-som-kranglar-minst

Här är ytterligare en undersökning.

http://www.whatcar.com/car-news/what-car-reliability-survey-2012/introduction/263555

Och ytterligare en.

http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-owner-satisfaction-2009/the-winners/240819

Och en till.

http://auto.t-online.de/adac-kundenzufriedenheit-2011-lexus-neue-nummer-eins/id_50911560/index

Det kvittar hur mycket du gaggar hultarn så har du rumpan både bar och bak, det visar de flesta undersökningar om man vågar länka dit och inte bara skriver ihop något ur undersökningarna själv hela tiden som man tycker passar bra. Du har ju inga undersökningar som visar på något annat om japanska bilar. Därför gör du dig själv till åtlöje som håller på som du gör, men det är kul att se och att vi alla kan läsa detta du skriver och vad som sägs i undersökningarna, det kan inte du ändra på. Och att varje ny undersökning som visas så är japaner och Toyota med i toppen oavsett hur du argumenterar. Vi ser fram emot ännu fler undersökningar då får du gagga vidare och försöka vrida och vända på resultaten igen. ;o)

Det är mycket lättare för mig att hitta undersökningar som visar på japaners dominans än det du kämpar med näbbar och klor för och bara drar skriver av vissa delar som passar ditt syfte. Men helheten i undersökningarna med länkar till dom får vi aldrig av dig. Då kan vi ju lättvindigt kolla upp det du påstår, och det går ju inte för sig ;o)

Ser fram emot nästa undersökning som presenteras i samma ämne, driftsäkerhet. Eller annat, japaner med i toppen! Vilket också stämmer bra med min egen erfarenhet av bilar ;o) Det kanske är en slump.........hehe.

Sedan kan ju du ha en annan uppfattning än undersökningarna, men det är en helt annan sak. Så försök inte att manipulera vad som sägs i undersökningarna bara för att du tycker något annat. Men visst får du tycka, även om det är helt fel fakta mässigt i dessa sammanhang. Lägger man ihop 2+2 av många undersökningar så får/ser man en röd tråd om Toyota och japanska bilar de ligger ofta med i toppen ;o)

Shogun: jag läser ditt inlägg och ser att du fortfarande inte törs/vill svara på det som jag radade upp. Jag gav dig några klara exempel ovan, men... inte ett svar, som vanligt.

Som vanligt ägnar du dig åt diverse undanflykter och floskler. Plus ytterligare ett nedlåtande ord "gagga", listan börjar bli riktigt lång nu, Shogun.
Varje gång jag presenterar en rapport från en undersökning som inte berättar vad du tycker om att höra, så måste du ha en länk. Underligt att du har så svårt att hitta de rapporter som inte håller T högst.
Inget nytt från Shogun alltså.

Sen vill jag återigen be dig ta en funderare på hur du själv uppfattas, istället för att skriva att andra gör sig till åtlöje.

Bra att du varit nöjd med dina bilar och att de varit driftsäkra, där har vi samma erfarenhet.
Skillnaden är bara att jag inte haft japanska bilar... ;-)

Och det som jag skrev i #2 kvarstår. Det kan ingen, inte ens du, ändra på.

hultarn.

Alla kan faktiskt läsa här vad du skriver och inser att du gör bort dig totalt i alla diskussioner när man ser resultaten i alla undersökningar så enkelt är det. Du kan inte ändra på några resultat i någon av dom, och man ser tydligt en röd tråd ialla om japanska bilar.

Sedan är inte jag så enkelspårig, jag provar olika bilar från olika märken det är så jag fått min erfarenhet av olika bilar och märken. De japanska har haft minst fel så enkelt är det. Men detta kan du inte ha några synpunkter om då du inte ägt japanska bilar så du kan jämföra med de bilar du haft. Så hur kan du alls skriva här överhuvudtaget och diskutera som att du har svaren?! Det är ju detta jag sagt hela tiden och vad du är ute efter. Jo, att bara var motvalls!

Sedan som svar på ditt inlägg 2#.

Consumer report har ju testat bilen och anser att den inte är ett bra köp, precis som VIB eller annan motortidning brukar göra. Visst de kan ju ha sina subjektiva bedömningar och det är inte något jag rättar mig efter när jag köper bil och lyder blint. Jag går efter eget huvud när jag köper bil och det hoppas jag andra gör också. Annars skulle jag aldrig ha kunnat köpa mig en japansk bil, de vinner ju inga tester i motortidningar! Utan det är när ägarna säger sitt som tidigare har haft/ägt andra bilar så de har i jämförelse som kan se skillnaderna mellan olika märken att äga hur mycket fel de har och annat. Det är det de ger betyg på i dessa undersökningar och säger egentligen mer hur en bil är än ett test under en vecka i en motortidning. Så det ger/säger oss konsumnenter mer än ett test i en motortidning, det en motortidning återger kan jag ta reda på själv genom att testa bilen och vad jag tycker om bilen om den passar osv.

Men jag har ett krav, det är att jag vill ha en pålitlig bil oavsett om den är billig eller dyr så vill jag ha en bil som håller ihop utan massa strul. Därför är dessa undersökningar intressanta och de visar att det är japanska bilar an ska ha om man vill ha lite fel och bli en nöjd bil ägare.

Så det är bilägarnas värderingar som kommer fram i dessa undersökningar som du tycker är så viktigt och jag också. Och där visar det sig att japanska bilar klassas ofta som de bästa av ägarna trots kanske olika värderingar. Och de är intressanta att läsa vad ägare tycker om bilarna, mer intressanta än biltester egentligen som ju bara är subjektiva bedömningar.

Sedan bryr jag mig inte om hur jag uppfattas av andra, jag säger bara vilka bilar som varit bra för oss och att det stämmer bra med det resultat som gång efter annan presenteras i olika undersökningar. Men det får man inte göra för vissa då det strider mot deras religion vad gäller bilar då de bara kan köpa ETT märke eller från ETT visst land bara. Hur korkat är inte det?!

Men hur känns det att japanska bilar är bäst oavsett vad du tycker? Och att inte jag kan ändra på det? Detta visar ju på att jag haft rätt från början om bilarna och alla andra som tycker att japanska bilar är driftsäkrast m.m som deltagit i dessa undersökningar. Men det känns ju skönt att du har en sämre bil än jag haft många ggr när man läser undersökningarna och att det bekräftas gång på gång. ;o) Jag kan ju inte rå för att du har så låga krav på bil.......vad gäller kvalitet.

Till skillnad från annan svensk media så har ännu ej ViB någon artikel på sajten ang den aktuella Consumer Reports-undersökningen. Ska vi gissa att den läggs upp på fredag eftermiddag? ;)
(=stor trafik till sajten under helgen)

hultarn wrote:
Läste i en tidning idag:
"Toyota Prius C är visserligen pålitlig, men ändå ingen bra bil."Och till syvende och sist så är det ju ägarens värderingar som avgör vad som är viktigast.

Det är inte ägarna som tycker att Toyota C inte är någon bra bil, utan Consumer Reports som även förklarar varför man tycker så. Läser man insändarna under artikeln så förstår man vad ägarna till Toyota C tycker om sina bilar vilket går stick i stäv mot vad Consumer Report skriver om bilen.
http://news.consumerreports.org/cars/2012/06/the-toyota-prius-c-isnt-a-good-car-and-heres-why.html

Previa.

Det var ju detta jag försökte beskriva för vår vän hultarn så han ska förstå.......;o)

Tobo.

Bra tips där under Fredagen ;o)

Hittade också detta. http://www.bytbil.com/nyheter/zvgqskyg

Shogun:
"Alla kan faktiskt läsa här vad du skriver och inser att du gör bort dig totalt i alla diskussioner "

Som jag sagt till dig flera gånger tidigare: du kanske skulle fundera lite mer på hur du själv uppfattas. Det är ju inte enbart jag som uppfattar dig som en fanatiker och enkelspårig. Och på tal om att göra bort sig, läs dina egna inlägg där du först påstår nånting, för att sedan ändra dig när du inser att du har fel...

Återigen så har du fel när du påstår att det är japanska bilar som har minst fel, bara att läsa innantill Dekra, UK-top-100 och JD Power. Men, den faktan blundar du för. Istället slingrar du dig som vanligt och hävdar att japaner brukar ligga i toppen. Men, det är ju inte vad som står i rapporterna eller hur, Shogun?

"Men hur känns det att japanska bilar är bäst oavsett vad du tycker?" Som jag sa ovan, det är inte vad rapporterna säger, och det är inte mitt eget tyckande som du brukar hävda.

Hade alla rapporter från alla länder haft T på de första platserna hade jag mer än gärna gett dig rätt i dina påståenden, men nu är det inte så eller hur?
Och det är just därför jag reagerar på dina påståenden.

Skillnaden mellan dig och mig är att min bilhorisont sträcker sig lite längre, och att mina erfarenheter av bilar visar att även tyska, engelska, italienska och franska bilar kan fungera utmärkt. Och det är jag ju inte ensam om här eller hur?
Därmot håller jag inte på att ständigt hävda att det enbart finns ett bra märke, som vissa andra...

Däremot har jag ju flera gånger påpekat att T är duktiga på service och har mer än generösa garantier (i Sverige, tydligen inte i USA), vilket är bra för ägarna och statistiken.
Det man kan fundera på är hur länge T kan fortsätta med det, uppenbarligen har man slutat med det i USA. Det kostar ju stora pengar, och tillverkarna tjänar inte mycket på varje bil.

"Jag kan ju inte rå för att du har så låga krav på bil.......vad gäller kvalitet."
Det har jag inte, och mina bilar funkar bra. Inte alla, den sämsta jag haft var en Saab, men inte håller jag på att döma ut alla Saabar för det. Jag håller heller inte på att gång på gång påpeka att Saab-ägarna har en dålig bil.

"Men det känns ju skönt att du har en sämre bil än jag haft" (där kom det...)
Min nuvarande bruksbil har funkat utmärkt under de 7 åren jag haft den, trots att den är fransk. Det är alltså inte en dålig bil. Och hur känns det att höra det, Shogun? ;-)

Och till syvende och sist så är det ju ägarens värderingar som avgör vad som är viktigast.

hultarn.

Nu för etthundra sextiondegången lägger jag in länken till http://www.reliabilityindex.com/manufacturer där kan man läsa hur man rankar märkena. I denna undersökning är Top 100 som du tjatar om. Men läs i länken hur de rangordnar märkena och vad de nämner om T, detta kommenterar du aldrig. Om nu T är så mycket sämre än andra varför klassar man in dom på 3:de plats i denna undersökning när man vägt samman ALLA fakta. Försök nu att läsa och förstå denna undersökning som du själv från första gång hänvisade till. Du drar bara vissa delar ur undersökningarna och visar inte på hela resultatet som jag gör och visar på här i länken, ditt sätt är inte seriöst. Och nu i denna tråd har du ytterligare ett bevis på japanska bilars kvalitet och vilka problem kunderna har som jalfa visar på.

Så nu har du dragit runt detta hur många varv som helst utan att förstå eller ta till dig i denna undersökning hur den fungerar.
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer

Och nu denna från US consumer report 2012 är ytterligare en som talar samma språk om japanska bilar. Hur mycket ska behövas för att du ska förstå att de faktiskt dominerar i sådana här undersökningar bland konsumenter och även vad gäller fel hos bilprovningar och andra instanser tex vad gäller maskinskador hos Länsförsäkringar. Så här håller det på hela tiden.

Och du kommer dragandes med någon del som du dragit ut ur undersökningen som visar på någon del som fått kritik, men blundar totalt för vad man kommer fram till i slutändan i undersökningarna och det man kommer fram till.

Och som sagt det är ägarnas värderingar du ser resultat av i US consumer report som du anser är viktigt. Och du ser ju vilka ägare där som har minst problem. Som sagt det är inget patetiskt med det resultatet..........det är bara det att man måste ta det till sig.

Och resultaten stämmer med min egen erfarenhet vad gäller bilar. De japanska är mer felfria för oss och det är det jag sagt under många år. Och undersökningar säger det också gång på gång. Men ändå finns det någon som blundar för resultaten.

Så jag ser fram återigen mot nästa undersökning vad den säger. Och jag sa samma sak i den förra tråden, det gick bara någon dag så lade jalfa in om denna undersökning från Consumer report som återigen säger samma sak, och du går som vanligt på tvärs och säger tvärtom och försöker och få till resultatet till något annat än vad det är. Hur, hur kan man blunda så gång på gång för undersökningar med i stort samma resultat som visar på japanernas dominans?

Så du får fortsätta att åka Citroen och vara nöjd så. Jag har min granne här också som åker Citroen C5, men jag skulle inte vilja byta med honom som han har det med verkstadsbesök etc. Men hur ska han veta hur andra har det som kör japanskt eller annat? Han har ju aldrig ägt någon........och man kan ju läsa i undersökningar också hur de placerar sig, det är aldrig i toppen vad jag sett hittills. Och när jag visar honom resultaten i tex Autoindex så blundar han för resultaten och slår ihop tidningen och läser inte färdigt.

Det är likadant med däck, Michelin är oslagbara enligt honom de är ju franska. När han senast läste test av däck så var de tillverkade i Ryssland, så det kunde ju inte stämma Michelin är ju franskt och tillverkas där. De vann heller inte testet så det var ju fel på testet........

Så om tex Citroen visade upp samma resultat som tex japanska bilar ofta gör i undersökningar så skulle inte jag blunda för det resultatet som du gör för japanska bilar och speciellt Toyota, ser du inte en röd tråd i allt detta som gång på gång presenteras? Jag förstår inte hur någon kan bli så förblindad och inte ta till sig fakta.

hultarn, jag beundrar dig som orkar fortsätta att säga mot missionärerna och speciellt översteprästen Shogun, som i sin dimmiga atmosfär helt är låst till det gudomliga Toyota.
I motsats till honom har jag för väldigt många år sedan upptäckt att det finns många andra trevligare bilar att beundra.
Men i ett avseende ger jag honom rätt, Toyota fungerar oftast bra utan några som helst problem, men när problemen kommer är det inte alls trevligt.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Hade det bara varit resultat av undersökningar om bilmärken som som betytt något så hade jag förmodligen köpt en Toyota för längesedan men nu är det inte så enkelt. Det handlar mycket om körkänsla, tycke, smak, design och materialval. Rostskydd är viktigt i vårt klimat men det har inte Japanska bilar varit särskilt bra på. Japanska bilar har ofta väldigt plastiga inredningar och det känns billigt. Det är ju inte så heller att endast Toyota håller och alla andra bilar rasar ihop efter två år, det är ofta en marginell skillnad till Toyotas fördel och med detta så föredrar jag att välja en bil som jag vet att jag gillar och kommer att trivas med än att med skygglappar välja en Toyota bara för att de håller bra.

Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Saabnisse.

Hahaha, är jag helt låst till Toyota?!! Jag som provat på det mesta och är inte fastlåst till något märke, men man kan ju inte blunda för det man upplevt som ägare till olika bilar. Gör man det så är man inte sund, är det så du går tillväga i ditt bilägande och förnekar felen fast de inträffar. Undrar vilka det är som är inne i sin "dimmiga atmosfär" och inte hittar ut så de kan skaffa sig erfarenhet av många märken själv. Och dels förstå innehållet i undersökningar som presenteras, eller också förstår innehållet men blundar för det ändå, då är det illa.

Kasta inte sten i glas hus! De värsta missionärerna är de för Saab och Volvo, de vet precis allting om alla bilar utan att de själva ägt några andra bilar. Jag har genom åren som sagt fått gå i försvarsställning de ggr man valt en japansk bil och även andra också mot dessa missionärer här i Volvo och Saabland, de vet ju bättre alltid hur bilarna av andra märken är. Så jag är inte förvånad över vad du skriver.... Och jag provar på nya märken om vartannat för att få erfarenhet, så kom inte och säg att jag inte upptäckt många andra märken. Nu senast Hyundai i40. Hur många japanska har du erfarenhet av som du ägt? ;o) Nej just det du tillhör den kategori som vägrar skaffa dig erfarenhet själv genom att äga olika bilar men vet bäst ändå, sorgligt men sant.

Det jag säger är att de japanska bilarna har haft minst fel, vilket också majoriteten av alla undersökningar som presenteras säger också. Så jag undrar vilka det är som har rätt, missionärerna som äger några udda märken i en avkrok i världen eller de som deltar med sina värderingar i dessa undersökningar genom erfarenhet av sina bilar?

Sedan undrar jag precis som Leifer vad som inte blir trevligt? Är det trevligt någon gång om det blir fel på en bil oavsett märke? Och blir det mer otrevligt med en Toyota eller annat japanskt märke, har du erfarenhet av det Saabnisse som inte ägt någon? I så fall vad, kan man få en vettig förklaring.

De flesta tex barnfamiljer är nog det viktigaste för att bilen håller ihop så att de klarar sig i slutet på varje månad utan att bilen ska sluka pengar i reparationer. Det där att bilen ska vara så trevlig som möjligt har nog ganska låg prioritet för de flesta med begränsad ekonomi, de flesta vill nog att den ska hålla ihop så bra som möjligt. Och en bil som håller ihop ger också en form av körglädje i längden. Därför är nog vissa märken mer populära än andra och överlever på marknaden, andra dör ut som ingen vill ha!
Även om översteprästerna för dessa märken som dör ut vill tala om deras förträfflighet som ingen annan märkte av runt om i världen så de köpte dom.

Sedan ger du ju mig rätt i din sista mening. Det jag försvarat och hävdat hela tiden mot hultarn att de håller bättre än många andra, och att de har väldigt många nöjda ägare, så var är problemet? Du pratar ju emot dig själv!

Hackenbusch.

De som köpt T kanske har upptäckt något som du missat när de äger en T, när de ger betyg i undersökningarna. Det du säger är väl bara något som du läst dig till i en tidning eller hörsägen. Jag har köpt bilar som jag trodde jag skulle trivas med, men gjorde det inte pga allt strul så man tröttnar i längden. De bilar jag gillat bäst i mångt och mycket är Lexus bilar.
Så hur vet du att alla som väljer T i världen gör det med skygglappar? Jag menar det säljs nästan 9miljoner varje år, de vet något som du missat kanske genom sitt ägande. Så detta med skygglappar kanske flera använder sig av ;o)

Hoppas att du trivs i din bil ;o)

Naturligtvis är det inte trevligt när bilen går sönder och det gäller ju vilken bil som helst, men det blir naturligtvis alldeles extra otrevligt när en Toyota går sönder eftersom den sannolikt aldrig går sönder och skulle den ändå göra det, vilket är osannolikt, kommer det sannolikt att visa sig att allt berott på handhavandefel från ägaren.
Reparationen ombesörjes sannolikt omedelbart av närmaste Toyotaverkstad som med glädje åtgärdar det av ägaren förorsakade felet som sannolikt egentligen inte är något fel och därför behandlas kostnadsfritt genom goodwill .

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Saabnisse.

Förstod att man inte skulle få en vettig förklaring, detta måste nog vara något du upplevt hos Saab som du blandar ihop med T på ålderns höst........att de reparerar bilen om den skulle gå sönder, det inträffade ju aldrig på Saab att de tog ansvar för sina produkter. Utan man får själv stå för fiolerna, därför fick de heller inga nöjda kunder som genererade nya kunder. Företaget gick i konkurs när ingen vill köpa bilarna= självsanering på marknaden, Darwinismen bara de starka överlever vilket är sunt i längden. Snacka om att prata emot sig själv gång på gång. ;o)

Shogun du får nog försöka förstå att alla inte är frälsta i Toyota, du kan inte jobba på att försöka få alla i hela Sverige att köpa Toyota. Det är ett omöjligt uppdrag. Alla har sitt eget favoritmärke, du har ditt tror jag.

Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.