Vi Bilägares forum

Modereringsfrågor

Modereringsfrågor

Vi du ta upp något särskilt med mig som webbredaktör eller någon av sajtens moderatorer? Här är platsen för det.

/Fredrik Diits Vikström, Vi Bilägare

Uppdaterat: 2012-12-21 15:51

Kommentarer

Jag vill tacka för att det hitills fungerat bra.
Så tack Fredrik och de tre moderatörerna.

Uppdaterat: 2012-12-21 16:39

Ja tack för de goda orden, det har verkligen varit slitigt. :o)
Hittills har jag raderat ett reklamspam för några skor tror jag det var och så rättade jag ett ord i ett inlägg som blev lite tokigt.
Men Roy och Hackenbush kanske fått jobba lite mer aktivt.

Uppdaterat: 2012-12-21 17:00
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Tack tack, ja jag har väl raderat ett par hundra kommentarer från en speciell hustomte. Nä det var nog kanske lite mindre jag raderade. Nåväl jag har raderat minst en.

Uppdaterat: 2012-12-21 17:08
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Misstänker att Hackenbush är den mest frekventa besökaren av oss moderatorer. Jag troligen den minst frekventa. I vart fall har jag inte raderat någonting.

Noterar för övrigt att Fredrik tog min rubrik rätt av. Kul.

Uppdaterat: 2012-12-22 03:37
Roy J

Kanske dags att börja radera idiot-inläggen från idiot-Uno?

"Jes drar fram gamla länkar från år 2010. Samma taktik använder Aftonbladet mot Sverigedemokraterna men förloraren på detta blir Aftonbladet och vinnaren, Sverigedemokraterna."

Detta skrevs av idiot-Uno under sitt idiot-nick "Leif L" i tråden "Tröttnat på Uno......"

Jag ger den till Roy, han har ju blivit förnärmad av detta parti tidigare.

Uppdaterat: 2013-01-03 18:31

Ok, han har ju blivit varnad förr.

Uppdaterat: 2013-01-03 19:29
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Jag kan radera hans inlägg ("min" tråd), men låter bli. Bättre att alla får se.....

Uppdaterat: 2013-01-03 19:33
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Som jag tror Hackenbusch skrev på annan plats och som jag instämde i - vi kan gott låta Leif L få skriva här. Fördomar ska inte förekomma - och det gäller alltså även dem mot honom.
Jag gör som vanligt och utgår från varje enskild kommentar. Vad som skrivits i andra sammanhang är irrelevant.

Uppdaterat: 2013-01-08 00:54
Roy J

Nu börjar spamrobotorna. Ligger en tråd i allmänt forum nu http://www.vibilagare.se/forum/764/desigual-vaska-jeffrey-style-skor-229kr-41718

Om någon moderator är inloggad nu så kanske denne kan vara på hugget och radera i samma takt som de postas

Uppdaterat: 2013-01-12 14:42

Tack Rustan men jag upptäckte precis att vi inte kan radera det första startinlägget i en tråd. Hur smart är det?
Det är alltså fritt fram för spammare att starta nya trådar.

Uppdaterat: 2013-01-12 18:41
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Japp, jag var där och petade, men upptäckte samma sak.
Här behövs en ändring.

Uppdaterat: 2013-01-13 08:37
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Vi ska kolla upp om ni kan få tillgång till att radera startinläggen/hela trådar. Jag har själv tagit bort tråden i fråga nu. Tack Rustan Werling.

/Alexander Öbom, Vi Bilägare

Uppdaterat: 2013-01-14 12:02

Gjorde en kommentar på artikeln
"Påverka och vinn resor till solen "
Nu kan jag inte hitta artikeln igen. Har någon moderator på Vib tagit bort hela artikeln, och varför?

Uppdaterat: 2013-01-14 14:07

Nu ser jag artikeln igen. Ignorera min tidigare kommentar.

Uppdaterat: 2013-01-14 14:47

Problem uppstod så vi var tvungna att ta ner AutoIndex-artikeln igen tillfälligt. Ber om ursäkt för det.

/ Alexander Öbom, Vi Bilägare

Uppdaterat: 2013-01-14 17:12

Tackar för att funktionen radera startinlägg på forumet nu fungerar. Man kan radera spam eller annonsinlägg startat av bottar eller någon spam nisse. Har raderat 2 stycken nu.

Uppdaterat: 2013-06-22 09:42
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.