Vi Bilägares forum

AL vågar inte ta en seriös diskussion i "Förbättrings och förslagstråden"

AL vågar inte ta en seriös diskussion i "Förbättrings och förslagstråden"

Efter sina påståenden i nämnda tråden av AL ovan och under lång tid i övrigt om min person så nämnde jag att jag har ett telefonnr om någon vill ventilera något av betydelse om man klickar på min pseudonym namn Shogun så kommer mitt riktiga namn upp samt telenr. Men detta var inte alls intressant då måste man ju stå upp för det man påstår i diskussionerna vid ett telefonsamtal, och det var för besvärligt bättre att vara anonym och fortsätta anklaga folk och gömma sig bakom det.

När man då svarar i nämnda tråd på ALs påståenden så säger han att det är personangrepp när han i själva verket inte vågar ta en diskussion efter sina personangrepp och annat smått och gott. Och raderar mina inlägg kort och gott för att de var för besvärliga för honom. Så gör inte en som vågar stå för sina åsikter och påståenden anser jag. Utan visar på en som målat in sig i ett hörn mer och mer med sina provocerande inlägg och påståenden, och därför raderas kommentarerna från mig av honom när man svarar. Därför skapar jag denna tråd. Där de som verkligen står för det de säger också vågar stå för det, även över telefon! Hur många är det? Och hur får vi bort ett sådant beteende som AL här uppvisat både tidigare och i "Förbättrings och förslagstråden" att inte våga ta diskussionen när han provocerar och går på.

Uppdaterat: 2013-08-08 16:27

Kommentarer

Som jag uppfattar saken så är Shoguns förslag alltså att varje gång vi av någon anledning tycker något och vill framföra detta på ViB:s forum så måste man ringa Shogun privat för att på detta vis bekräfta att man verkligen "står för vad man säger".

Personligen tycker jag detta låter som ett krångligt system och jag föreslår att Shogun tillfredställer sitt behov av kontakter med okända män på sajter som är mer lämpade för detta ändamål.

Uppdaterat: 2013-08-06 06:50

Det får mig att tänka på Lars-Cristers låt " jag måste ringa Carina "!

Uppdaterat: 2013-08-06 08:13

Vad menar du med det? Ägnar du dig åt lyteskomik nu eller? Du kan ju lägga in en bild på dig själv på din avatar så får vi se om du är så stilig själv.....

Uppdaterat: 2013-08-06 09:28

För övrigt är det lite märkligt att nu när Shogun kör ett race och är väldigt aktiv igen så har samtidigt Birger Karlsson försvunnit helt. Men jag antar att det är skiftbyte i personlighetsfabriken........

Uppdaterat: 2013-08-06 09:35

Jag håller helt med Jes och jag tycker att det vore trevligt om vi blir lite snällare mot varandra, det skulle höja nivån i forumet avsevärt.
Och som tf. moderator vill jag inte gärna gå in och ta bort inlägg, även där det delas ut en del elaka slängar kan det dyka upp något vettigt.
Men gränsen går vid Uno och hans hundratals trollungar, där står jag inte ut.
Men Karlsson kan jag oftast acceptera även om jag väldigt sällan delar hans åsikter.
Han ska ändå ha rätt att framföra dem!

Uppdaterat: 2013-08-06 13:08
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Shogun: I all välmening. Det kommer en tid när det är dags att släppa taget och gå vidare. Jag tror det är dags för dig nu!

Uppdaterat: 2013-08-06 16:44

Märkligt, så fort någon inte accepterar Shoguns debattstil så beskylls denne för personangrepp och avkrävs en omedelbar ursäkt, gärna per telefon.

Men när Shogun själv går på som en bandhund så kallar han det självförsvar. Ta och lägg ner offermentaliteten och bete dig som en karl nån gång grabbhalva!

Uppdaterat: 2013-08-06 16:45

Det AL säger är ju att han på inga villkor vill ringa Shogun, och det står han väl för?

Vidare säger AL att han raderar Shoguns rappakalja i AL:s egen tråd, han varnade innan och motiverade varför, så även där står han för sitt ord.

Shogun svamlar som vanligt

Edit: dessutom tycker jag att det var riktigt dålig stil av Shogun när han tidigare gjorde en kommentar om min avatar. Det skulle jag faktiskt vilja ha en ursäkt för. Men det vågar han säkert inte, feg som han är så kräver han bara ursäkter från andra.

Uppdaterat: 2013-08-06 19:02

Jag tycker bara att det borde finnas något annat att lägga energi på. Att AL ska bikta sig per telefon tror jag inte kommer att hända!

Uppdaterat: 2013-08-06 19:04

Det bästa är väl att lämna Shoguns tråd till Shogun själv. Jag gör det härmed.

Uppdaterat: 2013-08-06 20:56
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Me too!

Uppdaterat: 2013-08-06 21:05

Jag gör samma sak. Avslutningsvis vill jag bara säga att det inte är jag på bilden. Inte nog med att jag har en pseudonym och att numret som jag fram till igår hade i min presentation går till en psykolog i Karlstad, bilden föreställer dessutom en viss hovmekaniker i Edsbyn.

Det är härligt att vara anonym! :)

Uppdaterat: 2013-08-06 21:11

Jag tror inte ni kommer längre i denna diskussion. Diskutera gärna hur webbsidan kan förbättras i stället, i "Förbättrings- och förslagstråden".

/ Alexander Öbom, Vi Bilägare

Uppdaterat: 2013-08-08 16:27