Vi Bilägares forum

översikt säkringar VW Polo TDI

översikt säkringar VW Polo TDI

Hej !
Någon som vet var jag kan hitta ett schema för säkringarna till min Polo TDI 2012 ?
I användarmanualen finns den inte, VW hänvisar till att många modeller görs och samma handbok används, därför kan de inte lägga ut ett schema.
Min fläkt går bara på steg 4 (max).

Uppdaterat: 2013-07-29 07:52

Kommentarer

Brukar det inte vara fläktmotståndet som har givit upp när fläkten bara fungerar vid full spänning från fläktreglaget..
http://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&post_id=24454296

Uppdaterat: 2013-07-29 12:38
Elbil2

Nej har säkringen gått så går inte fläkten i någon hastighet alls.

Uppdaterat: 2013-07-29 21:34
Elbil2

Har du köpt bilen helt utan garantier?
Annars på en 2012 års modell, då är det väl inte ditt problem.

Uppdaterat: 2013-07-30 08:16
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

På min förra Focus 2007 lyckades jag få kortis på cigg-tändaruttaget (jag som klantade mig) men det schema som fanns i handboken visade sig inte stämma. Åkte till Ford men det enda svaret var att så kunde det vara - och dom hade inget schema att lämna ut. Dock tog dom sig omaket (?!) att titta i sin lilla dator och lyckades den vägen identifiera vilken säkring det var så jag kunde sen byta den. Det satt ju en mängd säkringar och dessutom på 2 paneler så att mäta sig igenom alla var inte nåt bra alternativ... Det var enklare på gamla engelska bilar - där kunde det ofta vara bara 2 kraftiga glasrörs-säkringar och då var det rätt enkelt att identifiera vilken som var trasig...:)

Uppdaterat: 2013-07-30 09:33

Hej, vad berodde detta fel på? Jag har samma fel på min polo TDI från 2010! Mvh

Uppdaterat: 2015-07-10 18:20

Vanligtvis oavsett bil är det fläktmotståndet som gått sönder om fläkten bara går på max.

Det brukar man hitta bakom handskfacket, det sitter monterat i luftkanalen för att få kylning, hittar du nått som sitter med nån skruv el 2, och några kablar på.

Uppdaterat: 2015-07-10 18:55