översikt säkringar VW Polo TDI

8 inlägg 0 nya
översikt säkringar VW Polo TDI

Hej !
Någon som vet var jag kan hitta ett schema för säkringarna till min Polo TDI 2012 ?
I användarmanualen finns den inte, VW hänvisar till att många modeller görs och samma handbok används, därför kan de inte lägga ut ett schema.
Min fläkt går bara på steg 4 (max).

Brukar det inte vara fläktmotståndet som har givit upp när fläkten bara fungerar vid full spänning från fläktreglaget..
http://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&post_id=24454296

Du borde kunna se ett schema på baksidan av kåpan .. Men jag tror nu inte heller att felet ligger i säkringen.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull. (W.C. Fields) - Ibland skojar jag på skoj - men ibland skojar jag på fullt allvar (Jes_)

Nej har säkringen gått så går inte fläkten i någon hastighet alls.

Har du köpt bilen helt utan garantier?
Annars på en 2012 års modell, då är det väl inte ditt problem.

Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
mcregor (ej verifierad)

På min förra Focus 2007 lyckades jag få kortis på cigg-tändaruttaget (jag som klantade mig) men det schema som fanns i handboken visade sig inte stämma. Åkte till Ford men det enda svaret var att så kunde det vara - och dom hade inget schema att lämna ut. Dock tog dom sig omaket (?!) att titta i sin lilla dator och lyckades den vägen identifiera vilken säkring det var så jag kunde sen byta den. Det satt ju en mängd säkringar och dessutom på 2 paneler så att mäta sig igenom alla var inte nåt bra alternativ... Det var enklare på gamla engelska bilar - där kunde det ofta vara bara 2 kraftiga glasrörs-säkringar och då var det rätt enkelt att identifiera vilken som var trasig...:)

Hej, vad berodde detta fel på? Jag har samma fel på min polo TDI från 2010! Mvh

Vanligtvis oavsett bil är det fläktmotståndet som gått sönder om fläkten bara går på max.

Det brukar man hitta bakom handskfacket, det sitter monterat i luftkanalen för att få kylning, hittar du nått som sitter med nån skruv el 2, och några kablar på.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.