Vi Bilägares forum

Dieselvärmare caddy 07 vill inte starta värme

Dieselvärmare caddy 07 vill inte starta värme

Hej hopas på lite idéer.

Jag har en caddy -07 med förvärmare, har en knapp inne i kupén för diselvärmaren om de nu är det.har även i inställningar där jag kan välja dag, tid osv.

I en av alla menyer så kan man välja mellan luft och värme. Väljer jag luft så funkar det, dock blir det kall luft:( och testar jag med värme så händer inte något alls.

Provade idag att bara trycka på knappen i bilen för enligt instruktion boken så ska den bli aktiverad i 30min. Den blinkar till å sen händer det inte något mer.har ni några tips på vad man kan göra?

Uppdaterat: 2013-11-08 22:07

Kommentarer

crister_1 skrev:

Sorry men den är nog död!
Fundera på att laga den för 5-10000 kr eller montera in elektrisk motorvärmare + kanske kupevärmare, det blir nog billigare.

Elektronisk, vet du vad det ligger på i pris? Har inte kollat säkringarna, läste även att om det har gjort över 3 försök så får man en fel kod.

Uppdaterat: 2013-11-09 15:48

Åk in och kolla felkoderna, har du tur har den bara låst sig. Då kan verkstaden låsa upp den. Vanligt fel är cirkulationspumpen, inte jättedyr att byta.

Uppdaterat: 2013-11-11 19:23

Hade samma problem tryckte på knappen och lampan lyste ca 4 sec sen slocknade den o inget liv i webaston. Kopplade upp mej med ett vagcom och läste felkoder. Visade sig att förra ägaren troligtvis har tagit bort säkringen. Sen låste sig värmaren och menyn för aux heater försvann från panelen. Lösningen blir en lås upp värmaren och en ny cirkulation pump.

Uppdaterat: 2015-11-26 09:31

Japp nu är det funktion på värmaren. Hade samma problem som trådskaparen. Aux heater menyn försvann ett tag men hittade felet som var att säkringen saknades Lösning: kopplade in en ny säkring , låste upp värmaren med vagcom , testade funktionerna via datorn , pumpade in diesel till värmaren via datorprogrammet startade värmaren. Fick allt att fungera utom cirkulations pumpen till webaston köpte en ny och intstallerade den via hålet i kofångaren som är till dimmljusen. Ja det är pilligt men de går total tid ca 2 timmar att byta pumpen. Nu e det varmt o gött i bilen.
Bild borttagen.

Bild borttagen.

Bild borttagen.

Uppdaterat: 2016-01-16 22:46