I ett första skede får Tesla rätt mot Transportstyrelsen. Registreringsskyltar till nya Teslabilar måste få hämtas ut trots blockaden.
I ett första skede får Tesla rätt mot Transportstyrelsen. Registreringsskyltar till nya Teslabilar måste få hämtas ut trots blockaden.
Kommentarer
Rimligt.
När skylten är tillverkad så är den ju fordonsägarens (i det här fallet Teslas). Om Posten vägrar att hantera skyltarna så måste ägaren till skyltarna rimligtvis kunna åka och hämta dem själva.
Fast enligt dagens senaste uppgifter så finns dessa skyltar redan hos Postnord så cirkusen fortsätter...:)
Solna tingsrätt som har hand om stämningsansökan mot Postnord, ger besked klockan 14.00. Postnord har skyltarna. Inga lagras hos tillverkaren. I varje fall inte de 28 skyltar som Tesla vill ha ut..
Postnord är ett statligt företag och de borde inte delta i cirkusen. De borde lösa problemet på något sätt.
Dags att bojkotta Postnord nu så gott det går. 100 % går inte.
Nu kanske vi kan få reda på om Transportstyrelsen är så opolitisk som några påstår. Jag avvaktar. Tessla bör få skadestånd.
PostNord är ett aktiebolag delvis ägt av Svenska staten.
Det är de anställda brevbärarna som med stöd av sitt fack vägrar lämna ut skyltarna.
Vilka är de andra ägarna till Postnord?
Vad ger brevbärarna rätt att vägra dela ut en del av posten?
Vet du det?
Och varför löser inte Postnord problemet?
Vad som är rimligt kommer man inte långt med i dagens Sverige.
Tacka sossarna för det.
Postnords ägare: Svenska staten 60% Danska staten 40 % - gäller väl fortfarande?
Fast de kan ju alltid beställa 28 nya skyltar och hämta ut dem direkt från tillverkaren baserat på gårdagens dom.
[quote=Villevalle]IngvarS skrev:
saabnisse skrev:
PostNord är ett aktiebolag delvis ägt av Svenska staten.
Det är de anställda brevbärarna som med stöd av sitt fack vägrar lämna ut skyltarna.
Vilka är de andra ägarna till Postnord?
Postnords ägare: Svenska staten 60% Danska staten 40 % - gäller väl fortfarande?[/quo
Det var precis det jag ville förklara för Saabnisse men jag gjorde det med en fråga. Hoppas han förstod.
Givetvis borde fackpamparna stå för kostnaderna men det är väl inte möjligt. Tesla bör inte tvingas betala dessa kostnader.
Då återstår ju bara vi skattebetalare och vi kan inte smita trots att vi inte är inblandade.
Man kan dock hoppas att fackpamparna straffas på något annat sätt.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.