BYD har alltid haft en bra position i Kina, många gånger när jag varit där så är det oftast en BYD man åker i. Globalt tror jag de kommer att röra om i ankdammen, så nu får nog Tesla och andra traditionella biltillverkare se upp. Speciellt Toyota tror jag kommer att bli pressade.
Det är nog snarare sådana som VW, Stellantis m fl som behöver se upp nu. BYD är lika lite problem & hot för Tesla som t ex Huawei, Xaomi m fl är för Apple.
Den som köper en Tesla (eller iPhone) är inte enbart intresserad av hårdvaran, utan hela ekosystemet som kommer med varumärket.
Det är nog snarare sådana som VW, Stellantis m fl som behöver se upp nu. BYD är lika lite problem & hot för Tesla som t ex Huawei, Xaomi m fl är för Apple.
Den som köper en Tesla (eller iPhone) är inte enbart intresserad av hårdvaran, utan hela ekosystemet som kommer med varumärket.
Kommentarer
Hemmamarknaden för BYD är Kina. Säljer man bra där så slår det igenom även vad gäller statistiken för försäljning ”globalt”.
BYD har alltid haft en bra position i Kina, många gånger när jag varit där så är det oftast en BYD man åker i. Globalt tror jag de kommer att röra om i ankdammen, så nu får nog Tesla och andra traditionella biltillverkare se upp. Speciellt Toyota tror jag kommer att bli pressade.
Det är nog snarare sådana som VW, Stellantis m fl som behöver se upp nu. BYD är lika lite problem & hot för Tesla som t ex Huawei, Xaomi m fl är för Apple.
Den som köper en Tesla (eller iPhone) är inte enbart intresserad av hårdvaran, utan hela ekosystemet som kommer med varumärket.
+100
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.