"Fejkade avgasrör", överdrivet stora och dubbla avgasutblås (trots att konstruktionen inte kräver det) har väl alltid varit pinsamma? Avgaser från motorn är inget att skryta med.
Axa - jag kör "fossilbil" men känner ingen skam - och det är väl typ 90 % av alla bilar som rullar som är av samma typ kan man gissa. Varför skall man känna skam bara för att det började säljas elbilar i volym för några få år sedan ? Omställningar tar alltid tid - även denna. Och transportbehov finns och har alltid funnits.
[quote=SKF]"Fejkade avgasrör", överdrivet stora och dubbla avgasutblås (trots att konstruktionen inte kräver det) har väl alltid varit pinsamma? Avgaser från motorn är inget att skryta med.[/quote
Stora utblås är väl en machogrej, kanske ersättning för något diminutivt hos ägaren...
Mitt inlägg var lite sarkastiskt och mer reflektion kring VWs inställning. Tycker de själva att det är pinsamt med avgasrör? Kommer det även att synas i deras marknadsföring? ”Syns inte avgasröret så släpper den inte ut avgaser” eller ”Utan synligt avgasrör kan du låtsas köra elbil”.
Axa - jag kör "fossilbil" men känner ingen skam - och det är väl typ 90 % av alla bilar som rullar som är av samma typ kan man gissa. Varför skall man känna skam bara för att det började säljas elbilar i volym för några få år sedan ? Omställningar tar alltid tid - även denna. Och transportbehov finns och har alltid funnits.
Bakgrunden är att falska avgasrör hånats av journalister i Tyskland vid de flesta provkörningar och tester de senaste 6-7 åren, och en stor del av det hånet har riktat sig mot just VW.
"Fejkade" avgasrör är -ofta - "riktiga"- i den meningen att de leder avgaser. Däremot är de karossfasta och förbundna med avgasrör via en flex-slang. Också orealistskt/överdrivet stora.
Det är för mig fejk, och "dålig stil". Mina bilar har 1 resp. 4 riktiga avgasrör. Också i min värld, "kräver" 4 avgasrör att bilen har - minst- 400hk.
Kommentarer
"Fejkade avgasrör", överdrivet stora och dubbla avgasutblås (trots att konstruktionen inte kräver det) har väl alltid varit pinsamma? Avgaser från motorn är inget att skryta med.
En åtgärd för att minska skammen att köra fossilbil?
Axa - jag kör "fossilbil" men känner ingen skam - och det är väl typ 90 % av alla bilar som rullar som är av samma typ kan man gissa. Varför skall man känna skam bara för att det började säljas elbilar i volym för några få år sedan ? Omställningar tar alltid tid - även denna. Och transportbehov finns och har alltid funnits.
Ja inte känner jag heller nån skam öht.
[quote=SKF]"Fejkade avgasrör", överdrivet stora och dubbla avgasutblås (trots att konstruktionen inte kräver det) har väl alltid varit pinsamma? Avgaser från motorn är inget att skryta med.[/quote
Stora utblås är väl en machogrej, kanske ersättning för något diminutivt hos ägaren...
Känner inte heller någon skam öht och kommer aldrig att göra det över ett bilval. Det om något är töntigt.
Mitt inlägg var lite sarkastiskt och mer reflektion kring VWs inställning. Tycker de själva att det är pinsamt med avgasrör? Kommer det även att synas i deras marknadsföring? ”Syns inte avgasröret så släpper den inte ut avgaser” eller ”Utan synligt avgasrör kan du låtsas köra elbil”.
+100
Vem bryr sig, däremot är fakeade avgasrör bara pinsamt. Är väl bara södermalmare som känner skam för att de ser ett avgasrör
Bakgrunden är att falska avgasrör hånats av journalister i Tyskland vid de flesta provkörningar och tester de senaste 6-7 åren, och en stor del av det hånet har riktat sig mot just VW.
"Fejkade" avgasrör är -ofta - "riktiga"- i den meningen att de leder avgaser. Däremot är de karossfasta och förbundna med avgasrör via en flex-slang. Också orealistskt/överdrivet stora.
Det är för mig fejk, och "dålig stil". Mina bilar har 1 resp. 4 riktiga avgasrör. Också i min värld, "kräver" 4 avgasrör att bilen har - minst- 400hk.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.