Många elbilar och laddhybrider som registrerats utomlands försvinner utomlands inom några år, visar nya siffror från Trafikanalys.
Många elbilar och laddhybrider som registrerats utomlands försvinner utomlands inom några år, visar nya siffror från Trafikanalys.
Kommentarer
Ytterligare en orsak att kassera dagens bonus-system för eldrivna bilar.
Är det inte BMW som har 12 månaders privatleasing på I3 för att sedan säljas till BMW Norge när väl bonusen cashats in av BMW Sverige?
Våra skattepengar skall gå till annat än bonus till elbilar.
Det är framför allt 12-månaders Privatleasing som har detta som affärsmodell.
Nu, när vi äntligen blivit av med MP, kan vi inte få rimliga ekonomiska regler?
Tjalle, berätta hur du vill att det skall vara
slös skattepengar med bonus system, o vi som inte får företags elbil eller har råd köpa stor nog elbil, får inte tillgång till begagnade - himla osmart system för oss som bidragit till bonus systemet o sverige som helhet.
Inför ett exportförbud (typ 10år) på bilar som det betalats ut bonus för.
Vad står det egentligen i rubriken? "Många elbilar och laddhybrider som registrerats utomlands försvinner utomlands inom några år" Om de är registrerade utomlands så ska de väl vara utomlands, eller? Är det så att de registrerats om till utlandet? Sen var det väl inte så miljöbonusen, som vi fossilbilägare sponsrar, var tänkt.
Rubriken är fortfarande lika förvirrande efter nästan ett år.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.