Vilken tröst med förlängningar av sina tjänster för dem som leasar bilen!
Är det förlängning med fri leasing som menas?
”
– Kunden får kompensation i form av fri förlängning av sina tjänster, givetvis för att kunden inte ska behöva betala för tjänster som har upplevda problem.”
Ja, hur länge tjänsten är "gratis" varierar ju mellan märkena. Men "gratis" brukar det sällan vara - däremot kan det ju vara inbakat i nybilspriset olika länge.
Ja, hur länge tjänsten är "gratis" varierar ju mellan märkena. Men "gratis" brukar det sällan vara - däremot kan det ju vara inbakat i nybilspriset olika länge.
Ja det är mycket som är inbakat i nybilspriset och det är ju inget nytt.
Jag fick ett års gratis "Škoda Connect" när jag började leasa min Octavia. Det var rätt praktiskt i grunden, men krånglade alldeles för mycket. Jag blev utloggad titt som tätt, och när jag satt på jobbet och startade appen för att sätta på värmen i bilen inför hemfärd hände det ofta att appen sa att jag inte hade någon registrerad bil. Eller så gick det inte att logga in.
När jag nämnde detta för Škoda sa de att de inte hört talas om dessa problem tidigare. 🙄
Jag valde att INTE betala för att fortsätta använda tjänsten.
Skulle aldrig tåla liknande.
MB Me appen är kanon, hittar tex bilen och guidar mig till den om man inte vet var den står.
Kan ställa in det mesta, tex slå på värmen
Jag använder Skoda Connect och tycker det fungerar sådär. Det fungerar uppskattningsvis 80-90% av gångerna/tiden.
Appen har blivit bättre och snabbare men det finns fortfarande vissa brister.
Fråga till övriga - Är det lika illa på flera biltillverkare?
Jag insåg med denna tråd, att jag behöver samla in erfarenheter avseende apparna.
Så man inte köper en bil var app är skräp.
80-90% är rena katastrofen !!
Använder "MB Me"-appen ofta.
Kan få notiser om man vill vid fordonsändringar, tändning på/av, överträdelser av ett område man själv kan definiera.
Kan även ändra fordonsinställningar, tex låsa upp/låsa bilen.
Fråga till övriga - Är det lika illa på flera biltillverkare?
Jag insåg med denna tråd, att jag behöver samla in erfarenheter avseende apparna.
Så man inte köper en bil var app är skräp.
80-90% är rena katastrofen !!
Använder "MB Me"-appen ofta.
Kan få notiser om man vill vid fordonsändringar, tändning på/av, överträdelser av ett område man själv kan definiera.
Kan även ändra fordonsinställningar, tex låsa upp/låsa bilen.
Volvo Cars appen fungerar som din och på liknande sätt. Har inte haft några problem. Den gamla appen Volvo on Call som jag hade på den förra XC 60n kunde strula ibland, men fungerade hyfsat ändå. Sedan måste man ju också veta att det inte alltid är appens fel om det strular utan kan lika gärna bero på mobilens uppkoppling mot mast och bilens 4G uppkoppling mot internet.
Kommentarer
Vilken tröst med förlängningar av sina tjänster för dem som leasar bilen!
Är det förlängning med fri leasing som menas?
”
– Kunden får kompensation i form av fri förlängning av sina tjänster, givetvis för att kunden inte ska behöva betala för tjänster som har upplevda problem.”
Previa
Med tjänst avses nog SkodaConnect.
Men blir det inte svårt att få någon nytta av en förlängd tjänst som Skoda Connect när man inte längre leasar sin Skoda?
Det beror ju på hur lång den kostnadsfria perioden är - ligger den t ex på 1 år så kan man ju ha nytta av det.
Ja, det normala är att tjänsten ingår första året. Därefter behöver man betala för abonnemang per år.
Hos Volvo är tjänsten Volvo on Call (heter numera Volvo Cars) gratis dom första 4 åren.
Ja, hur länge tjänsten är "gratis" varierar ju mellan märkena. Men "gratis" brukar det sällan vara - däremot kan det ju vara inbakat i nybilspriset olika länge.
Ja det är mycket som är inbakat i nybilspriset och det är ju inget nytt.
Jag fick ett års gratis "Škoda Connect" när jag började leasa min Octavia. Det var rätt praktiskt i grunden, men krånglade alldeles för mycket. Jag blev utloggad titt som tätt, och när jag satt på jobbet och startade appen för att sätta på värmen i bilen inför hemfärd hände det ofta att appen sa att jag inte hade någon registrerad bil. Eller så gick det inte att logga in.
När jag nämnde detta för Škoda sa de att de inte hört talas om dessa problem tidigare. 🙄
Jag valde att INTE betala för att fortsätta använda tjänsten.
Skulle aldrig tåla liknande.
MB Me appen är kanon, hittar tex bilen och guidar mig till den om man inte vet var den står.
Kan ställa in det mesta, tex slå på värmen
Jag använder Skoda Connect och tycker det fungerar sådär. Det fungerar uppskattningsvis 80-90% av gångerna/tiden.
Appen har blivit bättre och snabbare men det finns fortfarande vissa brister.
Fråga till övriga - Är det lika illa på flera biltillverkare?
Jag insåg med denna tråd, att jag behöver samla in erfarenheter avseende apparna.
Så man inte köper en bil var app är skräp.
80-90% är rena katastrofen !!
Använder "MB Me"-appen ofta.
Kan få notiser om man vill vid fordonsändringar, tändning på/av, överträdelser av ett område man själv kan definiera.
Kan även ändra fordonsinställningar, tex låsa upp/låsa bilen.
Volvo Cars appen fungerar som din och på liknande sätt. Har inte haft några problem. Den gamla appen Volvo on Call som jag hade på den förra XC 60n kunde strula ibland, men fungerade hyfsat ändå. Sedan måste man ju också veta att det inte alltid är appens fel om det strular utan kan lika gärna bero på mobilens uppkoppling mot mast och bilens 4G uppkoppling mot internet.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.