M a o så skall man inte lita på krocktester på elbilar som även levereras med förbränningsmotor och där krocktesterna gjorts med det sistnämnda utförandet. Det skiljer trots allt 100-tals kilo i vikt vilket rimligen borde påverka resultatet i dessa tester.
Finns inget test av eldsvåda antar jag i dessa tester? Kanske hade varit intressant att veta hur en brand hade påverkat resande om krocken utlöst en sådan? och därmed även eventuellt se skillnader mellan fossil och elbil.
Finns inget test av eldsvåda antar jag i dessa tester? Kanske hade varit intressant att veta hur en brand hade påverkat resande om krocken utlöst en sådan? och därmed även eventuellt se skillnader mellan fossil och elbil.
Jag antar att det skulle vara mycket svårt att simulera i ett laboriatorieprov. Men; däremot finns det olycksstatistik, i denna artikeln tas detta upp; https://www.nyteknik.se/fordon/bensinbilar-brinner-fem-ganger-oftare-an-elbilar-6992782
Kommentarer
M a o så skall man inte lita på krocktester på elbilar som även levereras med förbränningsmotor och där krocktesterna gjorts med det sistnämnda utförandet. Det skiljer trots allt 100-tals kilo i vikt vilket rimligen borde påverka resultatet i dessa tester.
Finns inget test av eldsvåda antar jag i dessa tester? Kanske hade varit intressant att veta hur en brand hade påverkat resande om krocken utlöst en sådan? och därmed även eventuellt se skillnader mellan fossil och elbil.
Jag antar att det skulle vara mycket svårt att simulera i ett laboriatorieprov. Men; däremot finns det olycksstatistik, i denna artikeln tas detta upp; https://www.nyteknik.se/fordon/bensinbilar-brinner-fem-ganger-oftare-an-elbilar-6992782
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.