Påminner om de jänkebilar på 60-talet som hade växelspak och kopplingspedal, men där bilens automatlåda ändå bestämde allt. Den modellen fanns för amerikanska bilister som ville verka sportiga, men som inte riktigt klarade av manuell växellåda.
Så puckad idé, men det kanske kan finnas ett område för den. Trafikskolor som vill sluta med fossilt, men fortsatt kunna lära ut körning för körkort utan automat restriktion.
Så puckad idé, men det kanske kan finnas ett område för den. Trafikskolor som vill sluta med fossilt, men fortsatt kunna lära ut körning för körkort utan automat restriktion.
Kan väl knappast bli tillräckligt kundunderlag för att få lönsamhet i detta?
För övrigt tycker jag idén är helt knäpp, de flesta som köper en manuellt växlad bil idag vill väl ha en bil som är rolig och inspirerar till aktiv körning och då ramlar väl Toyota bort direkt.
Uppdaterat: 2022-02-15 15:19
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
bejje skrev:
Så puckad idé, men det kanske kan finnas ett område för den. Trafikskolor som vill sluta med fossilt, men fortsatt kunna lära ut körning för körkort utan automat restriktion.
Kan väl knappast bli tillräckligt kundunderlag för att få lönsamhet i detta?
För övrigt tycker jag idén är helt knäpp, de flesta som köper en manuellt växlad bil idag vill väl ha en bil som är rolig och inspirerar till aktiv körning och då ramlar väl Toyota bort direkt.
Då var vi där igen då, saabnisse ... Kan du inte bara stå för att du inte gillar Toyota och säga det rakt ut i stället för att smyga ut det lite då och då?!
I övrigt ställer jag mig lätt frågande till Toyotas idé i det här fallet, men vi får väl vänta och se vad det blir av det.
Uppdaterat: 2022-02-15 16:01
Vissa personer är födda grälsjuka. Släpp dem och gå vidare. Dessutom: Om du inte tillåter folk att inte respektera dig, kommer de snart att börja betrakta dig som konstig. DET är konstigt.
saabnisse skrev:
Kan väl knappast bli tillräckligt kundunderlag för att få lönsamhet i detta?
För övrigt tycker jag idén är helt knäpp, de flesta som köper en manuellt växlad bil idag vill väl ha en bil som är rolig och inspirerar till aktiv körning och då ramlar väl Toyota bort direkt.
Då var vi där igen då, saabnisse ... Kan du inte bara stå för att du inte gillar Toyota och säga det rakt ut i stället för att smyga ut det lite då och då?!
Men saabnisse har ju rätt, Toyota inspirerar ju inte till aktiv körning, oftast.
SnookerPro, du har inte en aning om vad jag gillar.
Jag har åkt mycket Toyota och som transportmedel har jag inget emot dem, förutom vissa modeller, men särskilt inspirerande är de inte, förutom vissa modeller.
Uppdaterat: 2022-02-15 18:21
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Visst saabnisse - men detta gäller väl egentligen alla bilfabrikat. Finns nog väldigt få där alla deras modeller är "inspirerande" att köra - om vi talar om tillverkare som vänder sig till "Svensson".
Låter bra. Dock anser jag att det skulle räcka med ett par växelpaddlar vid ratten. Just för motorbroms/regenering så skulle det vara helt perfekt!
En kopplingspedal kan man ha mycket nytta av också. Dock inte så ofta.
Kommentarer
Men symaskinsljudet? Toyota bör lägga till ljudet från en högkompressionsmotor - och avgasljudet från densamma.
Grattis till verkstaden om nu någon är dum nog att köpa dessa bilar, frågan är vilka som är sugna på kopplingsras när de absolut inte behövs...
Påminner om de jänkebilar på 60-talet som hade växelspak och kopplingspedal, men där bilens automatlåda ändå bestämde allt. Den modellen fanns för amerikanska bilister som ville verka sportiga, men som inte riktigt klarade av manuell växellåda.
Sicket skämt!
Så puckad idé, men det kanske kan finnas ett område för den. Trafikskolor som vill sluta med fossilt, men fortsatt kunna lära ut körning för körkort utan automat restriktion.
Kan väl knappast bli tillräckligt kundunderlag för att få lönsamhet i detta?
För övrigt tycker jag idén är helt knäpp, de flesta som köper en manuellt växlad bil idag vill väl ha en bil som är rolig och inspirerar till aktiv körning och då ramlar väl Toyota bort direkt.
Då var vi där igen då, saabnisse ... Kan du inte bara stå för att du inte gillar Toyota och säga det rakt ut i stället för att smyga ut det lite då och då?!
I övrigt ställer jag mig lätt frågande till Toyotas idé i det här fallet, men vi får väl vänta och se vad det blir av det.
Men saabnisse har ju rätt, Toyota inspirerar ju inte till aktiv körning, oftast.
SnookerPro, du har inte en aning om vad jag gillar.
Jag har åkt mycket Toyota och som transportmedel har jag inget emot dem, förutom vissa modeller, men särskilt inspirerande är de inte, förutom vissa modeller.
Nåja, utan att ha provkört så borde en GR Yaris vara rätt "inspirerande" att köra...:)
Hoppas de har fixat virtuella motorstopp också om fel växel ligger i, annars får det va'!
Pi, jag skrev, ”förutom vissa modeller”!
T.ex. Supra!
Visst saabnisse - men detta gäller väl egentligen alla bilfabrikat. Finns nog väldigt få där alla deras modeller är "inspirerande" att köra - om vi talar om tillverkare som vänder sig till "Svensson".
Låter bra. Dock anser jag att det skulle räcka med ett par växelpaddlar vid ratten. Just för motorbroms/regenering så skulle det vara helt perfekt!
En kopplingspedal kan man ha mycket nytta av också. Dock inte så ofta.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.