Dags för ny generation Auris

627 inlägg 0 nya

Tvärnit wrote:
Det finns förutom navigator inget mening egentligen med att ha en skärm uppe hela tiden.

Hur tänker du då? Ska man ploppa fram skärmen varje gång man ska byta pod-sändning eller ändra inställning på något i bilen?
För övrigt använder många olika karttjänster för att få trafikinformation innan man ser köerna, exempelvis Waze. På det sättet visste jag att en olycka hänt på väg från jobbet idag och kunde sakta ner långt innan det gick att se.

Vissa har otur när dom tänker,det syns tydligt när det kommer ut i text.
Tror någon att skärmen bara är en navigator kan man väl förstå att någon tror vad någon gissar..

Ooops...! Tror dock inte det dyker upp en sån här på länge Auris GR

Valet är gjort, nu blir det C-HR hybrid ett tag framöver :)

Reinhard wrote:
Vissa har otur när dom tänker,det syns tydligt när det kommer ut i text.
Tror någon att skärmen bara är en navigator kan man väl förstå att någon tror vad någon gissar..

Hehe. Ja det finns behov hela tiden även om jag ofta har skärmen svart med beröringsfria sensorn på
Men när någon nämner waze, Riktigt guld värd på varje Stockholms styrning fast jag ofrivilligt fick med nav.

Mina bensin/ diesel Octavia Förbrukningar på spritmonitor https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html

Varför skall man fälla ut och in skärmen ? Fungerar ju lika bra att ha en elektronisk funktion som släcker skärmen om man absolut inte vill ha den igång och sen tänds den när man närmar sig skärmen med handen - som mso 1000 beskriver. Eller lika bra - det är helt enkelt bättre och man slipper den mekaniska upp/ner-rörelsen av skärmen.

Pi en stor skärm kan ibland av vissa upplevas som störande. Systemet finns och det handlar om att erbjuda en option. Märkligt att det ska vara något att haka upp sig på. Man behöver inte tala om för mig funktion och nyttan med för jag spekulerar inte i egen sak utan jag ser till marknaden och det är inte enbart Sverige.

Går alldeles utmärkt att stänga av skärmen hos flera fabrikat, volvo, toyota mm.
Mekanik som kostar mycket är bara dumt.

Tvärnit wrote:
Pi en stor skärm kan ibland av vissa upplevas som störande. Systemet finns och det handlar om att erbjuda en option. Märkligt att det ska vara något att haka upp sig på. Man behöver inte tala om för mig funktion och nyttan med för jag spekulerar inte i egen sak utan jag ser till marknaden och det är inte enbart Sverige.

Jag tror att om man upplever skärmen som störande så är den inte korrekt implementerad i bilens elektronik och fysiska miljö.

Xanthopteryx wrote:
Tvärnit wrote:Pi en stor skärm kan ibland av vissa upplevas som störande. Systemet finns och det handlar om att erbjuda en option. Märkligt att det ska vara något att haka upp sig på. Man behöver inte tala om för mig funktion och nyttan med för jag spekulerar inte i egen sak utan jag ser till marknaden och det är inte enbart Sverige.
Jag tror att om man upplever skärmen som störande så är den inte korrekt implementerad i bilens elektronik och fysiska miljö.

Ja antingen implementeringen,eller så har det att göra med att ta till sig "nymodigheter".
Finns folk med knapptelefon,som uppfattar skärmar som svårhanterliga.

Nja på dom bilar som den sticker upp mycket som en stor iPad kanske man vill trycka ner den.
Tycker det är bäst som förr med helintegrerad i panelen.

Mina bensin/ diesel Octavia Förbrukningar på spritmonitor https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html

Reinhard wrote:
Xanthopteryx wrote:Tvärnit wrote:Pi en stor skärm kan ibland av vissa upplevas som störande. Systemet finns och det handlar om att erbjuda en option. Märkligt att det ska vara något att haka upp sig på. Man behöver inte tala om för mig funktion och nyttan med för jag spekulerar inte i egen sak utan jag ser till marknaden och det är inte enbart Sverige.
Jag tror att om man upplever skärmen som störande så är den inte korrekt implementerad i bilens elektronik och fysiska miljö.
Ja antingen implementeringen,eller så har det att göra med att ta till sig "nymodigheter".
Finns folk med knapptelefon,som uppfattar skärmar som svårhanterliga.

Även det har med implementation att göra. Ett väldesignat system innebär att folk kan hantera det även om man är lagd åt det skärmfobiska hållet.

Återigen valfrihet, andra länder och kulturer...
I Asien så tycker de att det finns inte nog med bling-bling och gadgets.
Ok vi har en redig skärm...ok och att vi kan fälla in den! Applåder.
Det är inte bara Asien, dem frankofilerna tycker också om sådant fix.
Det handlar om marknader mina herrar, sedan om det kommer i Toyota ja det vet jag lika lite som ni.

mso 1000 wrote:
Nja på dom bilar som den sticker upp mycket som en stor iPad kanske man vill trycka ner den.
Tycker det är bäst som förr med helintegrerad i panelen.

Där är vi helt överens, eller än hellre infällbara som i Audi A6. Men det försvinner väl i kommande generation. Eller ingen skärm alls, räcker gott med hastighets- och varvräknare. Ev en headupdisplay.
Dom där gigantiska skärmarna i Volvo vete hundan om jag kan förlika mig med.
Men det har väl med stigande ålder att göra.

Nya A6 har två icke infällbara i mittkonsollen.

Riktigt snyggt, faktisk mycket bra.
Men vad är det för fel på mekaniska knapar och rattar, behöver inte vara överdrivet som i min Astra.
Men det är en kapplöpning och bara ett gränssnitt mot datorerna som styr allt i bilen. Så då är ju helt klart elektroniska gränssnitt en helt logisk utveckling.

junkers wrote:
Nya A6 har två icke infällbara i mittkonsollen.

Spontant och utan att ha testat - nej tack. Vi får hoppas att man fixar allt man behöver göra med röststyrning. Fippla med en touch - nej tack.

En skärm kostar ett par hundralappar idag mekaniska vred är betydligt dyrare.

junkers wrote:
En skärm kostar ett par hundralappar idag mekaniska vred är betydligt dyrare.

Ja, det är det det handlar om. F.ö. tror jag att "ett par hundralappar" är att ta i. Ett par tior ligger nog närmare sanningen.

Nja komplett handlar det nog om ett par hundra. En iphonedisplay kostar runt 100:-

Vill ha Audis distinkta kvalitetsknappar och vred om jag får välja.
Fortfarande tycker jag det är en fördel med Mazda, har rejäla vred till temperaturen och knappar för det man behöver vid dagligt bruk. Touchskärmen är inte brukbar då bilen är i rörelse. Kul att se tester där man inte ens förstått att den är utrustad med en sådan fantastiskt finess :)

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.