Hämtat nyare DKW

114 inlägg 0 nya

Bra ljus är något även jag uppskattar, som kör många timmar och långa stinter i mörker, med början snart...
Men visst är det knepigt att de inte kan göra vissa funktioner logiska, men samtidigt så är ju detta en lite ny funktion som kanske vi måste vänja oss med. Det är lite liknande på Volvon, om jag slår på helljus i Auto-läget så bländar den på/av och maskar de delar som inte skall bländas med helljuset som är på. Dock släcker den "extraljuslampan" vid avbländning.
För att få vanlig hel/halv måste jag ställa ljusreglaget i läge 2.

*Robban

Så, då är vagnen "Autobahn-testad". Jag kan rapportera att det hela utföll med stor belåtenhet. Klippstabil upp långt över 200 km/h, vidare så är det nog bara M/AMG/RS som överträffar den i prestanda (en riktig "sleeper"). I 200 km/h är det inga som helst problem att prata med en passagerare i baksits.

För tandgnisslare kan jag upplysa om att toppfartsorgierna utfördes "under särskilt kontrollerade former".

Audi A5 SB wrote:
Så, då är vagnen "Autobahn-testad". Jag kan rapportera att det hela utföll med stor belåtenhet. Klippstabil upp långt över 200 km/h, vidare så är det nog bara M/AMG/RS som överträffar den i prestanda (en riktig "sleeper"). I 200 km/h är det inga som helst problem att prata med en passagerare i baksits.
För tandgnisslare kan jag upplysa om att toppfartsorgierna utfördes "under särskilt kontrollerade former".

Ja här gnisslar jag friskt - mest av avundsjuka. Verkar vara en härlig vagn du satt ihop.

Ett högintressant alternativ när XC:n skall bytas om c:a 1.5 år...

MVH AL

"400 000 euro motsvarar ungefär i svenska kronor 40 000 miljarder kronor"

[quote=Reverend Benny]http://www.aftonbladet.se/bil/a/eAnky/forsta-bilsamtalet-har-kommit-in-till-sos-alarm[/quote]

Undrar hur Volvo gör: Kopplar direkt eller via deras egen personal först?

Xanthopteryx][quote=Reverend Benny]<a href="http://www.aftonbladet.se/bil/a/eAnky/forsta-bilsamtalet-har-kommit-in-till-sos-alarm%5B/quote" rel="nofollow">http://www.aftonbladet.se/bil/a/eAnky/forsta-bilsamtalet-har-kommit-in-till-sos-alarm[/quote</a> wrote:

Undrar hur Volvo gör: Kopplar direkt eller via deras egen personal först?

Undrade precis samma sak.

Det är inte lätt att vara enögd, för då har man dubbelt så svårt att se sanningen!

Bra fråga faktiskt, Opel har ju också sin egna lösning, men tror den "ringer" Opel onstar (tror det var så den hette) först. Och sedan så gissar jag att dom dispatchar dom ut hjälp vid behov.

"400 000 euro motsvarar ungefär i svenska kronor 40 000 miljarder kronor"

På min DKW går samtalet över Audis egen central. Jag har av förklarliga skäl inte testat det. Men det som rapporteras (aktivt, oavsett om föraren och passagerarna kan kommunicera eller inte) är position och t.ex. om krockkuddarna löst ut. Bilen har alltså ett eget SIM-kort och ringer oavsett om det finns en mobil i bilen eller inte.

https://www.audi.se/se/web/sv/models/a5/a5-sportback.mediathek_infolayer.MCPDIW3.html

Testade nya Q5 här om dagen. Oj oj, vilken bil. jag är lite smått nyfiken på en Q5 eller A4 allroad. Dock såg jag också en A6 allroad -16 beg ca 3500 mil för samma pris som en -17/18 A4 Allroad.

Så då har DKW:n rullat 3.000 mil och det är dags för service. Jag har fyllt 1,5 liter olja i motorn sedan start och nu är nivån nära max, så någon olja (bortsett från diesel) drar den inte. Hittills felfri - allt annat vore skam.

Körde den i fjällen i julas - med snö och is och elände. Bättre kamrat på färden är nog svårt att finna. Min förra A6 Allroad var bra, men den här är bättre. Guld med dieselvärmare.

Servicen kostade modesta 5.100:-. Det var mindre, mycket mindre, än vad samma service kostade för min A6. F.ö. så prickade jag 3.000 mil nästan exakt med 30.003 km. 3 km - slå det om ni kan;-)

F.ö. var det en Passat GTE som ville visa var skåpet ska stå på vägen hem. Det gick inte så bra. För Passaten. Samma sak för en Bumse X5 4.0 d för ett tag sedan. Bilen är en riktig sleeper - passar mig perfekt! En dieselrova som gör 0-100 på 5,5 sekunder - där krävs det något extra för att bräcka den. Extra kul är att man inte kan skilja den från en vanlig 2,0 TDI.

Hade en A4;a till låns då min Q7 var på verkstad.
Jag må nog tro att A4 med extra allt är en kul bil men den är fortfarande aningen klaustrofobisk.

En riktig karl doftar diesel.

Audi
286 hk diesel v6:an ? En pärla till motor, nästan som en en 1 liters bensin trepipare :)

3D wrote:
Hade en A4;a till låns då min Q7 var på verkstad.
Jag må nog tro att A4 med extra allt är en kul bil men den är fortfarande aningen klaustrofobisk.

He, he, nu har jag inte dessa anlag - förutom att jag är allergisk mot SUV:ar. Föredrar en mindre bil med sätet närmare det man kör på. En A4 är OK - en SLK 55 AMG är ännu bättre;-)

Guran wrote:
Audi
286 hk diesel v6:an ? En pärla till motor, nästan som en en 1 liters bensin trepipare :)

Ja den där 272 hk dieseln närmar sig väl trepipen i kritiska situationer;-) F.ö. så har den nog lite över 300 hk....

Men då får du garanterat trycka rejält på gasen.

Har i brist på annat just läst hela tråden, och reflekterade på din uppfattning av ljudet, att vänster inte hördes riktigt bra.
Och tänkte då på en liten finess jag hittade i radiomenyn på min firmaford "Lyssnarposition"
Klickar man på "Förare" sitter man mitt i ljudet, man har orkestern, kören, bandet eller vad man nu lyssnar på rakt framför ratten.
En extra högtalare mitt på panelen hjälper till att flytta ljudbilden.

Helt utanför ämnet, men i alla fall.

Jag har en motsvarande (nja ungefär) sedan också, lika lång, bred och tung som Q7 men då naturligtvis aningen lägre (även i högläge). Så det var inte just SUV kontra A4 jag menade.
A4, även nya A4 känns fortfarande lite trång. Benutrymmet bak har dock blivit bra nog.

En riktig karl doftar diesel.

Jodå 3D - men det var länge sen du skrev nåt om din "sedan" - används den inte längre ?

Rikard wrote:
Har i brist på annat just läst hela tråden, och reflekterade på din uppfattning av ljudet, att vänster inte hördes riktigt bra.
Och tänkte då på en liten finess jag hittade i radiomenyn på min firmaford "Lyssnarposition"
Klickar man på "Förare" sitter man mitt i ljudet, man har orkestern, kören, bandet eller vad man nu lyssnar på rakt framför ratten.
En extra högtalare mitt på panelen hjälper till att flytta ljudbilden.
Helt utanför ämnet, men i alla fall.

Jag har kollat funktionen och visst blir det bättre. Men det där stör mig inte alls längre, man vänjer sig vid det mesta;-)

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.